Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 14:18 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Onkos kukaan viimeaikoina ostanut ½-tuuman pulttipyssyä?

Pitäisi ostaa vähän kunnollisempi kun vanha on niitä perus muutaman kympin ja on nyt ihan loppu.

Budjetti voisi olla maksimissaan noin 150€ ja tuolla voisi ainakin jotain parempaa jo saadakin?
Ilmankulutus saisi olla kohtuullinen ja momenttia tietty pirusti :D

Onko vinkkejä?

Virtasenkauppa on tullut kateltua läpi ja siellä saattaisi olla varteenotettavia? Vatatarjouksessa 139€, kenelläkään kokemusta?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 18:28 

Viestit: 239
Wurth:in "muovipyssy"....Eli suunnanvaihto painonapeilla takana,momentin säätö kierrettävä..kestävä,vahva,laadukas....Paras!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 18:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
Würth:in pyssy on ainakin aiemmin ja mainittujen tuntomerkkien perusteella ollut omaa sukua Ingersoll-Rand. Ei välttämättä paras, mutta yleensä riittävän hyvä ja varma valinta, jota ei voi enää sanoa kaikista hyvälläkään brändillä myytävistä kilpailevista tuotteista.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 19:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Olikos niin että Württi ei myy siviileille (itsemaksaville) edelleenkään..



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 19:07 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Toi wurthin kone on vaan ongelmallinen kun ei ole yksityisille kaupan. Ja jos sen ostaa jonkun kautta niin takuun kanssa voi olla ongelmia jos sellasta tarvetta olisi. Lisäksi taitaa hintaluokka mennä yli?

Müller:n 114 kone on kyllä vakuuttanut mutta sekin taitaa olla yli budjetin, huomenna pitää kuitenkin kysellä tarjous siitäkin.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 19:27 

Viestit: 110
Paikkakunta: Laukaa
https://www.motonet.fi/fi/tuote/751224/ ... iittirunko
Tuollaisen hommasin Motonetistä noin vuosi sitten. Hyvin on toiminut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 19:31 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Facomia ovat pösö foorumilla ostaneet ja kehuneet.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 20:58 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Bilteman pyssy on toiminut hyvin,kolmas menossa,ja hinta kohdallaan,voi suositella,olen avannu kaikki citikan pultit sillä.myös vetarin



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 14.04.2015 21:16 

Viestit: 203
Paikkakunta: Asuinpaikka ja ammatti sama
Bilteman lakuttajalla aukesi mm. Xantian alapallonivel, takajarrusatulan kiinnityspultit katkeamatta ja jakoremmin siivapyörä ( ja merkinnän mukaan kiristi myös takaisin yhtä tiukalle). Takapyörän laakerin kanssa oli tulla vahinko kun kiristi tiukemmalle kun oli ennen ollut. Jatkovarsia ei kestä pistää väliin, sähkövehkeen pieni isku kuolee.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 15.04.2015 21:18 

Viestit: 239
Kyllähän monet noista bilteman/motonetin pyssyistäkin varmasti toimii..Mutta painavia,ja pitkäaikaisessa käytössä kylmiä(metallirunko)..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 15.04.2015 21:36 

Viestit: 624
Wurtiltä ostaessa tarvii vain y-tunnuksen, ei tarvitse olla varsinaisesti yritystä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 15.04.2015 21:48 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Hinta tässä ratkasi,39.90
Mitä rahaa kiinni laittamaan,tuolla oon pärjänny



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 16.04.2015 19:24 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Noista toiset eli halpis pashat kuluttaa eli vaatii sitä ilmoo puolet enemmän mitä parempilaatuset = isompi kompura.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 27.06.2016 18:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 260
Paikkakunta: Tohmajärvi
Onkos kenellä kokemusta tästä K-kaupan mutterinvääntimestä ja ajattelin että jaksaakohan tämä aukaista esim. jakohihnan vaihdossa kampiakselin pultin. https://www.rautia.fi/verkkokauppa/mutt ... prof-1-2in



Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 27.06.2016 19:43 

Viestit: 472
Ostin Teollisuuspalvelusta aika näppärän kokoisen päristimen, mutta pitkille ja ohuille (=joustaville) pulteille se ei mahda mitään. Olisiko lisäksi hankittava vahva paineilmaräikkä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 28.06.2016 10:05 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Jäänyt näköjään kommentoimatta, Müllerin ostin, vuosi sillä on tullut paukuteltua ja toimii oikein hyvin.
Ducaton kampuran päästä ei avannut pulttia, joutuu käsin vääntämään.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 02.07.2016 09:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Kun tätä nyt on jatkettu, niin mainitaanpa, että joku vuosi sitten ostin Würthiltä itselleni eräitä liittimiä, joita en sattunut silloin muista lähikaupoista löytämään. Myyjän kertoili, ettei ole käteisasiakkaille myynti periaatteessa mahdollista, mutta jotenkin saatiin onnistumaan. Samalla kerralla tuli töihin ostelua läjä tavaraa, joten se vaikutti varmasti suotuisuuteen.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 02.07.2016 13:17 

Viestit: 693
Kyllä ne myy kenelle vain wurthillä kunhan maksaa pankkikortilla, näin ainakin täällä hämeessä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 03.07.2016 03:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Jankos kirjoitti:
Müller:n 114 kone on kyllä vakuuttanut mutta sekin taitaa olla yli budjetin, huomenna pitää kuitenkin kysellä tarjous siitäkin.


Tuota konetta itsekkin töissä käytän ja perkule että on hyvä kone!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 16.07.2016 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10092156

Tollanen tarttu Puuilosta tänään mukaan. Jos nyt edes ne entiset kolmenkympin räpsät voittaisi pikkukompuran perässä...



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 02.08.2016 11:29 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Hommasinpa itsekin pulttipyssyn ja kompuran. Ensitöikseni yritin irrottaa hiukan kireälle menneet pyöränpultit, vaan eipä lähteny! Hakkasi kyllä innolla, mutta ei kiertynyt yhtään. Kuiteskin puolen metrin jatkovarrella irtosi käsin yhdellä määrätietoisella vedolla, eli olivat kyllä kireämällä kuin pyöränpulttien soisi olevan, mutta eivät kuitenkaan hullun kireällä. Joskus on meinaan pompittu jalalla pitkän varren päässä, jotta pultti on nirskahtanut auki...

Kompressorin ostin Motonetistä, 50 litran säiliö ja 10 barin maksimipaine (75-1927). Letkuksi 10 metrin 3/8" kumiletku (75-1158) ja pyssy on Amerikan matkalta halvalla kähmimäni Aircat 1150, jota on kehuttu pitkin poikin laatuvehkeeksi. Liittimet on noita R1/4 -kierteisiä pikapistokkeita, mitä Motonetistä sai, kun pyssyssä itsessään on samat kierteet ja noi samankokoiset pikaliittimet oli letkussa ja kompurassakin valmiina. En ole edes nähny isompia pikaliittimiä, eli ei pitäis kai olla ahtaimmasta päästä toi painelinja.

Mulla ei oikein ole käsitystä, että mihin asti tollasen 1/2" pulttipyssyn pitäis riittää. Tuliko vaan normaalit rajat vastaan vai ahdistaako jostain vielä liikaa, että pyssy vain inisee eikä pääse kunnolla hommiin? Paineensäädin on kompurassa: se on käännetty täysille, mutta kannattaisko koittaa irroittaa se ja kokeilla ilman sitä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 02.08.2016 11:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Teuski kirjoitti:
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2014011303/Products/10092156

Tollanen tarttu Puuilosta tänään mukaan. Jos nyt edes ne entiset kolmenkympin räpsät voittaisi pikkukompuran perässä...


Tuli hommattua entisen n. 210l imutuotolla olevan 24l kompuran kaveriksi 50-litrainen 356l 8bar tuotolla oleva Hyundai kun niin halvalla Tokmannilta sai. Alkoi toi pyssykin vääntämään ihan eri meiningillä. Toistaiseksi tuntuu riittävältä :)

Tota yasonin ostamaa Motonetin pystymallia harkitsin kyllä myös. Imutuottoko noista aina ilmoitetaan? Onko todellinen tuotto laskettavissa siitä jotenkin helposti?
Toi Hyundai maksoi 160€, v-lohkolla ja painoa liki tuplat tuohon verattuna. Äkkiseltään aika lailla tätä vastaava: http://www.motonet.fi/fi/tuote/751921/Kompressori-3-hv-50-l--V-lohko



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 02.08.2016 12:00 

Viestit: 909
Toi Motonetin pystymalli on ainakin joskus ollut Bauhaussissa Hercules-merkkisenä 129 € ja mukaan on tullut vielä tarvikepakkaus.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 02.08.2016 19:39 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Teuski kirjoitti:
Imutuottoko noista aina ilmoitetaan? Onko todellinen tuotto laskettavissa siitä jotenkin helposti?

Eikö "puhallustuotto" riipu ainoastaan säiliön kyljessä olevan reiän koosta (käytännössä myös letkusta ja sen päässä olevasta kalusta)? Siis että ainoastaan imutuotto on kompuran ominaisuus. Anto riippuu siitä mitä siihen kytketään. Säiliön koko määrää sen kuinka kauan sieltä jaksaa puhaltaa halutulla voimalla jos pyydetään enemmän kuin imutuotto kykenee säiliötä täyttämään.

Missäköhän olosuhteissa imutuotto ilmoitetaan. Luulisi sen riippuvan siitä paljonko säiliössä on jo painetta; jos säiliössa on kovat paineet niin kompura ei jaksaa puskea sinne yhtä monta litraa minuutissa kuin tyhjään säiliöön. Ehkä lukemat ilmoitetaan markkinointihenkisesti tyhjään säilöön josta ilma karkaa vapaasti.

K-a-r-i


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pulttipyssy eli mutterinväännin
ViestiLähetetty: 02.08.2016 20:17 

Viestit: 142
Paikkakunta: Kangasala
Itse itseäni korjaten (käsi pystyssä virheen merkkinä)...

koe kirjoitti:
Missäköhän olosuhteissa imutuotto ilmoitetaan. Luulisi sen riippuvan siitä paljonko säiliössä on jo painetta; jos säiliössa on kovat paineet niin kompura ei jaksaa puskea sinne yhtä monta litraa minuutissa kuin tyhjään säiliöön.


... ehkäpä imutuotto ei ainakaan teoriassa riipu säiliön paineesta. Mäntä haukkaa joka kierroksella yhtä paljon raitista paineistamatonta ulkoilmaa, riippumatta säiliön paineesta. Sähkömoottorin kierrokset eivät teoriassa riipu kuormasta, ainoastaan jännitteestä (teorian ja käytännön erotuksesta muodostuu lämpöä, savua ja liekkejä em järjestyksessä). Joten kaippa se imutuotto on suunnilleen vakio riippumatta säiliön paineesta.

K-a-r-i


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 42 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron