Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Airbussista on tullut ahne.
ViestiLähetetty: 17.04.2015 12:31 

https://twitter.com/thatjohn/status/587 ... 24/photo/1

Linkissä on aivan uusi istuin configuraatio.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Airbussista on tullut ahne.
ViestiLähetetty: 17.04.2015 13:41 

Kumpi siinä sitten ahneempi on, lentoyhtiö joka tilaa koneen noilla jakkaroilla vai koneen rakentaja ?

Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2015 13:55 
Käyttäjän avatar

No periaatteessahan toimittaja tekee mitä ostaja haluaa. Ei kaikki ihmiset maailmassa ole pitkiä eurooppalaisia tai lihaviä jenkkejä, vaan esim. tuolla aasiassa on hyvinkin pieniä ihmisiä ja niitä on siellä aika paljon! Kilpailun kiristyessä jos lentoyhtiö X haluaa lennättää enempi noita pieniä ihmisiä kerralla niin mikä jottei. Kyllä se lentolippunsa maksava loppupelissä osaa ihan itse päättää ostaakko sen seuraavankin lentolippunsa ko. yhtiöltä vaiko kenties kilpailijalta 8-)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2015 19:02 
Käyttäjän avatar

Viime viikolla nökötin taas Atlantin yli mennen tullen muuliluokassa ja mietin, miksei tarjota hiukan eri kokoisia istumapaikkoja muuten samassa matkustajaluokassa? Ero on melko suuri jos polvet ovat naulittuna edellä olevan penkin selkänojaan saati että olisi 2" enemmän tilaa. Sampanjaa sekä kaviaaria ei välttämättä tarvitse, kunhan nyt saisi oltua.

Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2015 19:14 
Käyttäjän avatar

Hessulle hiukan erikokoinen ei taida riittää, mutta luultavasti vähäinenkin lisätila helpottaisi. Jos mulla korkeintaan keskimittaisena on vaikeuksia sijoittaa jalkojani, en voi edes kuvitella miltä pidemmän henkilön lentomatkustus tuntuu. Onko niiden kaikkien paikkojen oltava samalla mitoituksella jostain erityisestä syystä? Varauloskäyntien kohdalla jalkatilaa on enemmän, mutta voisi ehkä istuin olla korkeammallakin.

Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2015 19:42 
Käyttäjän avatar

Yhden ainoan edestakaisen lennon lentäneenä kaupallisilla koneilla yllätys oli itse asiassa se, että 185-senttiselle kasvavalle nuorelle oli melko hyvin Ryanairin vankkurissa jalkatilaa. Odotin paljon pahempaa. Toki jos vertaa siihen että 14 kertaa aiemmin lentokoneessa olen ollut siten, ettei istuimia ollut, jalat ristissä toisten matkaajien kanssa istuttu lattialla ja jouduttu poistumaan kesken lennon ovesta ulos, kaikki on luksusta :mrgreen:

C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2015 19:59 

Ryanilla onkin kohtalaiset tilat, Finnairilla ahtaimmat millä oon lennelly 35v aikana.

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 17.04.2015 20:11 

Kyllä ahtaimmat tilat koneessa oli minulla muutama vuosi sitten turistilukassa välillä CDG-Mauritius,kone oli A340/300 ja lentoaika 12h...Mutta ajatus että koneissa voisi olla erikokoisia istuimia on loistava,ja "seulonta" kentällä olisi helppo toteuttaa samalla skannerilla jolla turvatarkastuskin :D !

Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2015 01:33 
Käyttäjän avatar

Paskan istuimen määrittelee AINA koneen tilaaja... Jakkaroista ei juuri ole valita sillä ilmailussa on vain Aviointerior, Geven ja Recaro. Kaikissa on kamala istua... Miksi? Ei ihmistä ole tehty istumaan.
Olen lentänyt sikana ja paras kokemus on sikavanhalla 747:lla sikaosastossa Hong Kongista Lontooseen. Mahtavan leveä seslonki sikaosastossa.

Toinen juttu... olipa miten hyvä jakkara tahansa niin ne pehmot menee pilalla tavaa nopeammin kuin autossa ja syyn varmaan ymmärrättä (perseet painaa penkkiä 8-10 h vuorokaudessa) ja en ala selittämään enempiä. Penkkien kunnon vastuu on operaattorilla. Ne pehmusteet ovat kulutustavaraa.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2015 03:28 
Käyttäjän avatar

Pannaanpas hieman toisenlainenkin lentokokemus. Olen omillani lentänyt neekeriluokassa aina, myös omien firmojeni laskuun. Tuhat boardattua lentoa tuli täyteen joskus 2008, 2010 jälkeen onneksi olen lentänyt paljon vähemmän. Kaikissa koneissa on ahdasta, ja varauloskäyntipaikan neuvottelu esimerkiksi Air Francen tai KLM:n lennoille vaatii kyllä vähintään ministeritason suhteita paikalliseen henkilökuntaan. Onpa minulle käynyt monesti niinkin, että kotimaassa olen saanut tsekattua itselleni pitkällä transatlanttiselle jatkolennolle varauloskäyntipaikan, mutta esimerkiksi Kööpenhaminassa lähtöportilla lippuun päälleprintataan ihan toinen istumapaikka, ja sikapaikka tietenkin. Se varauloskäyntipaikka oli "tuplabuukattu"...

Mutta niin, siihen toisenlaiseen lentokokemukseen. Lensin kerran Amerikkalaisen asiakkaan laskuun ykkösessä Lontoosta Seattleen. Ja sehän kävi tällä viisiin:

Heathtrowssa ei Finskin koneesta poistumisen jälkeen tarvinnut mennä rahvaan sekaan ollenkaan. Siellä oli ihan omat VIP-reittinsä ja ihan oma loungensa ykkösluokan matkustajille. Businessluokan miehet kulkivat siellä keskiluokka-karjan seassa, mutta ykkösmiehenä ei tarvinnut heistäkään nähdä vilaustakaan. Loungessa tarjoiltiin kaviaaria ja ihan mitä juomaa tahansa - siis aivan mitä tahansa, ihan vuosikertaviineistä sai valita vuodenkin melko laajalla skaalalla. Ja sitten koneeseen, joka oli 747. Loungesta meni suora, oma putki 747:n ykkösluokkaan yläkertaan! Businessmiehet ja keskiluokan karja tungeksi omassa tuubissaan siellä paljon alempana, mutta ykkösmiehet astelivat polleana suoraan veneen näköisille tuoleilleen. Tilaa oli ehkä noin kolminkertaisesti per matkustaja verrattuna businessluokkaan. Olihan se polleaa ja exclusiivista, vähän kuin SM:llä ajelisi Saxojen joukossa. Mutta ei sitä silti voinut nautinnoksi sanoa, samalla lailla se ilmanpainevaihtelu pumppaa aivoja ykkösessä kuin neekeriluokassakin. Lipun hinta oli muuten kuulemma luokkaa 10.000 dollaria.

En jää lentämistä kaipaamaan, luokasta riippumatta. Vapaaehtoisesti en lennä näillä kilometreillä enää mihinkään.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 18.04.2015 15:24 

Thaimaaseen mennessä koneessa oli väkeä vain kolmasosa, kiva kun jokaiselle oli oma penkkirivi, siihen vaan pitkälleen, yleensäkin noissa pitäisi olla vain makuupaikkoja, sama määrä sinne jotain makuukoppeja mahtuisi.

Lainaa:
Paskan istuimen määrittelee AINA koneen tilaaja... Jakkaroista ei juuri ole valita sillä ilmailussa on vain Aviointerior, Geven ja Recaro. Kaikissa on kamala istua...

MI-8 ylösnostettavat jakkarat on myös mielenkiintoinen kokemus lennettäessä ilman peräovia, viimeinen paikka on tyhjän päällä, eikä se penkki ole kovin tukevan oloinen :mrgreen: on muuten hyvät näköalat :D

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ]