Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 3/3 [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Se turbosta....#%#¥#
ViestiLähetetty: 19.04.2015 09:00 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Tuota 94hp RHXää (DW10BTED) ei kai ole muissa, kuin pikkupakuissa, se on kai lähinnä RHY (DW10TD) eli "HDi 90" välijäähyllä. RHZ (DW10ATED) on sitten se 110 ja siinä on kai muurtuvasiipinen ahdin ja jotain muutakin, ja se välijäähy toki.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 09:12 
Käyttäjän avatar

Teuski kirjoitti:
Tuota 94hp RHXää (DW10BTED) ei kai ole muissa, kuin pikkupakuissa, se on kai lähinnä RHY (DW10TD) eli "HDi 90" välijäähyllä. RHZ (DW10ATED) on sitten se 110 ja siinä on kai muurtuvasiipinen ahdin ja jotain muutakin, ja se välijäähy toki.

Tämähän yksilö olikin ykköskoppainen.
Minulla oli Expert 2,0 HDi, joka toimi kuin kello niin kauan kuin se minulla oli, elikä 420 tuhatta.
Sekoitin sen tähän uudempaan korimalliin, josta löytyy tämä 1,6 HDi murheenkryynikin.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 11:36 

mulla toi kärry on 94hv ja moottori RHX JA tyyppi DW10TED4 W4 ja olen kiinnostunut kaikista sen ominaisuuksista sekä lapsentaudeista jos niitä siinä vielä on. Ainakin koen hankalaksi jäähdytys järjestelmän ilmaamisen. Täytyy lisätä että se on optimoitu mut melkein 100 000km sitten eikä sen puoleen ongelmia ole ollut. Tykkään kyllä kotterosta, hiljainen, hyvä ajaa, kulkee tarvittaessa ja kuluttaa tavallisessa ajossa vähän. Mut on siinä ongelmiakin ollut ihan tarpeeksi. Mutta tällä mennään ainakin toistaiseksi....

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 13:18 

Miksi kaikki valittaa jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta en ole huomannut itse mitään ongelmaa, normaalit täyttötoimet samat kuin muissakin kinnereissä tiä sitten ............ :roll:

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 16:00 

kaselin kirjoitti:
Miksi kaikki valittaa jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta en ole huomannut itse mitään ongelmaa, normaalit täyttötoimet samat kuin muissakin kinnereissä tiä sitten ............ :roll:

Mulla jää jotenkin aina ilmataskuja pannuun ja se aiheuttaa sit lämpö mittarin vaeltelua ja välillä menee tosi lämpimäksi. Mut ku tulee sopiva päivä niin teippaan täyttö aukkoon ison limu pullon ja rupeen litkuttelee ja kaikkia nippoja auki pitäen. Mun koneessa oli vielä sellainen ominaisuus ku olin saannut hyvin ilmattua niin kesällä koneen lämmöt ok mut talvella meni punaiselle alueelle. Siihen ei auttanut muu kuin vuorata konehuone solumuovilla ja YES, lämmöt pysy kohdillaan. Sotii mun logiikkaa vasten koneen lämmöt. Tutkittiin jäätykö flektit mut ei ja syy jäi tuntemattomaksi. Nyt vaihdettu lämpö anturi varmuuden vuoksi ja katotaan sit ens talvella...

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 16:52 

TD koppi pösö/jumpy on paisari senverran ylhäällä ei tarvi jatkokauluksia.

C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 17:43 
Käyttäjän avatar

eikö käy mielessä että ensin muuten perusteellinen ilmailu ja paisari täyteen . sitten kone käyntiin ja ilmaruuveja avaten ilmat pois letkustosta ja kannesta.
ei siihen mitään limupulloja tarvii.

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 18:21 

Mulla tulee ainakin jano kyllä limupulloja tarvii. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 19.04.2015 19:58 

kokemjne kirjoitti:
eikö käy mielessä että ensin muuten perusteellinen ilmailu ja paisari täyteen . sitten kone käyntiin ja ilmaruuveja avaten ilmat pois letkustosta ja kannesta.
ei siihen mitään limupulloja tarvii.
kyllä,silloin ekalla kerralla tehtiin kaikki mahdollinen sekä käynnissä että sammuksissa;-) ja jopa otettiin irti letkun päitä joissa arveltiin olevan ilmaa ja mutta nestettä sieltäkin tuli. Mut kyllä mä monen vapaa viikonlopun jälkeen sain ilmat pihalle. Hirveästi ei vaan nykyisin innosta avata mitään mikä liittyy jäähdytys järjestelmään. Ja se ekan kerran ilmailu liityi ku huollossa olivat nesteet vaihtaneet mut ilmaa sinne heiltäkin jäi.

Poissa

ViestiLähetetty: 23.04.2015 02:46 

luovunko sitikasta ja vaihdan vaikka Lada 110. Eli laitettu jumpy olis tarjolla vm. 2004 ja 190000 todellisia kilometrjä. 2.0 hdi. Optimoit. Kulkee, vähän kuluttaa ja kaikki asiat tehty. 3000e on jo mennyt ja tykkään autosta. Sitä on tullut taisteleva sielun veli. Mutta tarjouksia.....

Poissa

ViestiLähetetty: 02.05.2015 19:17 

Nyt ei jäähdytys järjestelmä temppuile ollenkaan vaan ehkä polttoaine järjestelmä. Sitroeni se jaksaa koitella mua. Mut katsotaan kele :evil: mut hyviä Vapun loppuja patonkilaisille...

Poissa

ViestiLähetetty: 09.05.2015 08:38 

Tervehdys ! Mistä aloittaa syyn etsiminen kun turbon laittamisen jälkeen tuntuu että kaasu vastaa mielestäni viiveellä ja ensin tuntuu ettei lähe minnekkään ja sit hurja ryntäys kun kierroksia n. 2500. Ei se ennen tollai käyttäytynyt. Ja rupes tekee että välillä heittää vajaateholle ilman et mitään vikavaloja syttyy. Korjaamossa kattoivat tiedot ja ainoa vika oli joku kuplimisen esto eli tarkoittanee että jäähdytys järjestelmässä ilmaa, luulisin. Menee maanataina perusteellisempaan tarkastukseen. Muuten olen Jumpyyn nyt tyytyväinen. Kaikki toimii erinomaisesti(koputtaa puuta=päätä) :). Onkos muuten kellään sellaista tapausta ollut että tuulilasi on kuopalla? Mulla kuskin puolella n.20cmx20cm kohta josta ei pyyhi sulka ollenkaan. On kokeiltu vaikka millä sulalla niin ei vaan pyyhi kohtaa millään. Lasi menee vaihtoon jossain välissä. On vaan sellainen vika et moni ei sitä usko ennenkuin näkee. Iloista kevättä kaikille patonkilaisille :P

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/3 [ 62 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3