Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kuva laturin perseestä
ViestiLähetetty: 23.04.2015 21:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Onko kuvan laturissa hiilet/säädin helposti irrotettavissa vai onko ainoa tapa ottaa laturi pöydälle/vaihtaa?

Kuva

Kuva



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuva laturin perseestä
ViestiLähetetty: 23.04.2015 21:38 

Viestit: 77
Kyllä joudut ottamaan laturin pöydälle


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuva laturin perseestä
ViestiLähetetty: 23.04.2015 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Jos tuo on vastaava mitä Xm:ssä on käytetty, niin hiilet on liki viimeinen mitä irti saa, sisäkautta purkaen. Näppärästi se kyllä onnistuu, nopeastikin jos on edes kerran aiemmin tuommoisen kunnostanut...

Hiilet piti juottamalla vaihtaa, mutta se sentään onnistuu helposti kun ensin on vain sen seudun esille saanut. Takaisin kasatessa pitää muistaa ottaa takalaakerin vierestä pieni kumitulppa pois, sieltä avautuu pieni (parimillinen korkeintaan) reikä jonka kautta teräslangalla/ohuella ruuvarilla/piikillä saa pidettyä hiilet riittävän syvällä että ankkurin saa takaisin paikalleen...

Ne tuontyyppiset laturit mihin on hiiliä tullut vaihdettua, tuntuu muuten kestävän. Laakereissa ei ole mitään edes orastavaa vikaa ole tuntunut, teräksiset liukurenkaat uutta vastaavassa kunnossa. Yhteen laturiin tuli pari kertaa hiiliä laiteltua, akuuttiin kriisiin ei löytynyt kuin reilun millin toimimattomia pitemmät, mutta nekin kesti menossa mukana toistasataa tuhatta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuva laturin perseestä
ViestiLähetetty: 23.04.2015 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Kiitokset vastauksista, vaikka eivät olleetkaan haluttuja. :)
Tätä mä vähän pelkäsinkin.

kiinanmiehen xantiasta joskus temppuilin laturin pihalle huomatakseni, että sen säätimen olisi voinut helposti vaihtaa laturin ollessa paikoillaan. :roll:



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuva laturin perseestä
ViestiLähetetty: 25.04.2015 09:26 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Irrottamisen hyvä puoli on saada katsottua liukurenkaiden kunto. Kun esim. Paris & Rhone-laturin liukurenkaat saattavat ollakin finito...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuva laturin perseestä
ViestiLähetetty: 25.04.2015 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
^Ne on teräksiset Mitsun tuonnäkösessä, ainaski niissä ollu mitä on tullu auottua. Edes naarmua tähän mennessä niistä löytäny, vaikka ovat varmasti olleet pikkasen enempi ajettuja yksilöitä, taksinakin vaikuttaneesta Xm:stä yksi tapaus... 8-)



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kuva laturin perseestä
ViestiLähetetty: 25.04.2015 15:50 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Niin on. Silti, kun yhden Mitsun avasin, sainkin sorvata liukurenkaista heitot pois. Eihän sitä paljon ollut, mutta.....Paris&Rhoneen taas vaihdettu koko liukurengaspaketti, tarkistussorvauksineen.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: