|
Kirjoittaja |
Viesti |
Rojekti
|
Viestin otsikko: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 29.04.2015 22:28 |
Viestit: 36
|
Uskoisin autoni olevan vähintään pieni projekti edes silloin tällöin vaikka siitä onkin hyvää huolta pidetty. Auton mukana tulleet paperit, kuitit ja merkinnät ovat vakuuttavat. Auto on todella tällissä kunnossa, ulkoisesti ei oikein mitään muuta kuin että helmoissa meinaa vähän paukkua, mutta sielläkin olemattomasti.  Mittarissa on valitettavasti 320tkm, mutta en anna tämän lannistaa. Värkki on hienossa kunnossa. Lyhyen aikavälin haaveet: - Katsastaa auto onnistuneesti. Ollut seisonnassa pari vuotta. Käy ja kukkuu komeasti. - Jumpata, rasvata ja huoltaa korkeudensäätömekanismi. Takapää jumii ja tottelee huonosti. En valitettavasti keksi paljoa muuta. Nesteet ovat kuin uudet, suodattimet ja kaikki on vaihdettu. Ei tässä oikein voi paljoa tehdä. Jarrut on rempattu, seisontajarrun vaijereita myöden. Kaikki ripustukset ja kumit on tarkistettu ja niitä on uusittu. Hihniakin on vaihdettu 20 tkm sitten. Pitkän aikavälin haaveet: - Uudistaa hydrauliputkisto - Uudistaa pakoputkisto - Käydä läpi ripustukset, tarviiko lie tehdä mitään - Jollei katsastaja löydä mitään, voi olla ettei tarvitse edes hitsailla mitään, mutta jos tarvii, niin näin; ainakin vasemman takakulman vetolaite otti vähän nokkiinsa, kun tunkkasin siitä: se täytyisi hitsata uusiksi - Kaikki uudet pallot (pitkän aikavälin siksi, etten nyt tohdi hankkia ihan kuutta uutta palloa ihan heti) Haaveissa on saada tästä oma käyttöauto. Vaimo rallaa koulussa/töissä ja itse olen kotona maitoa tuottamassa, onhan tilalla toki oma oikea auto, mutta täytyy kai miehell oma auto olla?! Sellainen, josta on aina haaveillut.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 29.04.2015 23:39 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Rojekti kirjoitti: Mittarissa on valitettavasti 320tkm, mutta en anna tämän lannistaa. Värkki on hienossa kunnossa. Mitä valitettavaa tuossa on? Hyvä alku, loppu ei välttämättä ole lähelläkään vielä... Neljä eri yksilöä omistaneena, vain yhdessä oli kakkosella alkava lukema (jonka todenperäisyys jäi vähän avoimeksi), nykyisessä 350***, edellisessä satku enemmän ja sitä aiemmassa purkuvaiheessa kutosella alkaneet lukemat. Puretun yksilön en usko sisältäneen kaikkia kilometrejä mittarissaan, Tukholmassa taksinakin viettäneen yksilön voisi kuvitella olleen himpun enempi ajossa, alkuvaiheen kuvioiden lisäksi... Pallojen oston kanssa en myöskään arastelisi, maksavat vain 37€/kpl, kun miettii mitä "tavallisempaan" jousitukseen maksaa jousi/iskaripaketti niin suurta kustannuserää ei noista aikaan saa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 30.04.2015 09:03 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Moi Rojekti,
Tutun näköinen auto, omistin tämän vuosituhannen vaihteessa. Kiva kun on edelleen hengissä!
Vaihdoin autoon mustan nahkasisustan jalopuulistoineen. Maalautin ovien sisäsaumat ennakoiden kun niissä oli alkavaa ruostetta. Edellinen omistaja oli massauttanut auton. Confort-jousipallot laitettiin aikanani myös. Kilometrit eivät ole jääneet mieleen, ehkä jossain 200 tkm päälle oli silloin.
Hieno väri ja hyvä kyyti ovat jääneet mieleen, oli minulle mieleinen auto silloin ja varmasti on sitä edelleen!
Tässä vielä vanha kuva minun ajaltani. Ostin nuo tarvikevanteet siihen mutta sitten myöhemmin korvasin ne alkuperäisillä aluvanteilla kun osuivat kohdalle. Ovatko ne vielä mukana autossa?
Liitteet: |

xm1s.jpg [ 75.42 KiB | Katsottu 21433 kertaa ]
|
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 30.04.2015 12:12 |
Viestit: 36
|
jasu kirjoitti: Rojekti kirjoitti: Mittarissa on valitettavasti 320tkm, mutta en anna tämän lannistaa. Värkki on hienossa kunnossa. Mitä valitettavaa tuossa on? Hyvä alku, loppu ei välttämättä ole lähelläkään vielä... Neljä eri yksilöä omistaneena, vain yhdessä oli kakkosella alkava lukema (jonka todenperäisyys jäi vähän avoimeksi), nykyisessä 350***, edellisessä satku enemmän ja sitä aiemmassa purkuvaiheessa kutosella alkaneet lukemat. Puretun yksilön en usko sisältäneen kaikkia kilometrejä mittarissaan, Tukholmassa taksinakin viettäneen yksilön voisi kuvitella olleen himpun enempi ajossa, alkuvaiheen kuvioiden lisäksi... Pallojen oston kanssa en myöskään arastelisi, maksavat vain 37€/kpl, kun miettii mitä "tavallisempaan" jousitukseen maksaa jousi/iskaripaketti niin suurta kustannuserää ei noista aikaan saa... En ole kevätkiireiltäni vielä ehtinyt edes vilkaista mitä palleroiset maksavat, joskus aikanaan C5:n kanssa muistelin hinnan olleen lähempänä satasta kipale!! Tuo kyllä muutti asiaa, toisaalta myös täyttö voi ajaa asian. Onkohan täytättäminen liikkeessä sitten halvempaa/kalliimpaa kuin saman tien uusien laittaminen? citsportsite kirjoitti: Moi Rojekti,
Tutun näköinen auto, omistin tämän vuosituhannen vaihteessa. Kiva kun on edelleen hengissä!
Vaihdoin autoon mustan nahkasisustan jalopuulistoineen. Maalautin ovien sisäsaumat ennakoiden kun niissä oli alkavaa ruostetta. Edellinen omistaja oli massauttanut auton. Confort-jousipallot laitettiin aikanani myös. Kilometrit eivät ole jääneet mieleen, ehkä jossain 200 tkm päälle oli silloin.
Hieno väri ja hyvä kyyti ovat jääneet mieleen, oli minulle mieleinen auto silloin ja varmasti on sitä edelleen!
Tässä vielä vanha kuva minun ajaltani. Ostin nuo tarvikevanteet siihen mutta sitten myöhemmin korvasin ne alkuperäisillä aluvanteilla kun osuivat kohdalle. Ovatko ne vielä mukana autossa? Hauska yhteensattuma! Propsit on annettava, autosta on selvästi pidetty hyvää huolta. Olen nyt ilmeisesti 4. omistaja, kukaan ei ole tätä kaltoinkohdellut. Aluvanteet eivät valitettavasti enää matkusta auton mukana mutta sitikkapölykapselit kylläkin. Melkein on myös kiitettävä että laitoit nahkapenkit. Kuvassasi auto lepää takapää maassa - samaa se tekee nykyäänkin, eli etupää jää ylös mutta takapää laskee. Menee joitain tunteja ennen kuin laskee, ajattelin laittaa time-lapse-kameran ottamaan videota tapahtumasta.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 30.04.2015 12:30 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Rojekti kirjoitti: Olen nyt ilmeisesti 4. omistaja, kukaan ei ole tätä kaltoinkohdellut. Ostin auton Kauniaisista mieheltä joka oli sen ostanut liikkeestä käytettynä. Hän osti tämän väliaikaisesti metsästäessään uudempaa XM:ää, jonka sitten löysikin. Siihen aikaan ei vielä ollut ulkomailta tuontia, joten vähän ajettua kakkossarjan XM:iä ei riittänyt ihan kaikille halukkaille. Myin auton jollekin muistaakseni Tampereen suuntaan, sitten vuosia myöhemmin näin tämän myynnissä sitä seuraavalla omistajalla, veikkaisin että olet ainakin 6 omistaja... Yhtä kaikki, hyvin ovat kaikki pitäneet. Rojekti kirjoitti: Kuvassasi auto lepää takapää maassa - samaa se tekee nykyäänkin Se on tuossa varmasti laskettu vivusta ala-asentoon niin näyttäisi kuvassa paremmalta Tuollaisen vanhan XM:n kuuluukin laskeutua maahan, se on ominaisuus. Vajoamisenestosysteemit tulivat myöhemmin autoihin. Varaajapallon täyttö/vaihto kannattaa silti tehdä.
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 30.04.2015 18:48 |
Viestit: 36
|
Ok, kiitän, hyvä kuulla. Aika monet ellei kaikki omistajat ovat kirjanneet ylös tapahtumia hyvin, joku on jopa kirjannut rengashankinnat, heh.
Noin kuulinkin, että myöhemmissä vasta vajoamisenesto - kuulin myös että nämä ovat yksilöitä siinä miten laskevat.
Olihan tossa toi huolestuttava tauko, mutta nyt tämä pääsee taas liikenteeseen. Täytyy nyt kesäksi katsastaa.
Vähän ovat nuo puhaltimien yms säätöpotikat jumissa, kai siellä on normimeininki eli vaijeria yms ja varmaan ruosteessa, kun ovat niin tiukat.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 11.05.2015 11:25 |
Viestit: 36
|
Ei mennyt katsastuksesta läpi, mutta viat ovat äkkiseltään ei-niin-kauheita!
1) Käsijarrun teho surkea. Yllätyin hieman koska käsijarru piti auton rampilla. Käskin polkea kunnolla, muttei auttanut. Auto on rempattu ennen liikenteestä poistoa ja katsastettu - eli itsekseen on ruostunut huonoon jamaan. Täytynee selvittää, miten tuo käsijarru ylipäänsä toimii!! Hyvässä lykyssä kyse on vaan jostain ruosteesta,voitelusta,säädöstä,kiristyksestä?
2) LHM-vuoto edessä - yllätti myöskin. Mukava oli että pääsi itse näkemään. Keskipalloa pitkin valui pisara silloin tällöin. Vuoto lienee jossain sen yläpuolella!
3) Moottoriöljyvuoto edessä. Melko varma, että kyse on moottoriöljystä. Kuulin, että seisonnan jälkeen stefat voivat olla kovia ja ajelu saattaa auttaa. Mitä mieltä olette? Vuotopiste oli aika lailla keskipallon seutuvilla, mutta oikealla puolella ennemmin. Tuskinpa on moottorin ja vaihdelaatikon väliltä - se olisi veemäisempi urakka, oletan. Jos jollekulle tulee mieleen oiva vuotokohta ko alueelta niin kiinnostaa tietää. Nopsasti arvioituna en usko vuodon tulevan ylempää esim venttiiliboksin kyljestä,mutta täytyy vielä varmistaa.
4) Lamppu osoitti hieman turhan korkealle. Ovatkos kaksi potikkaa per valo konepellin etuosan alla tähän liittyviä säätöjä?
Muutoin auto läpäisi komeasti. Kuulemma samassa katsastamossa käy yksi XM vuosittain vierailemassa. Hieno oli myöskin ajaa pitkähkö reissu katsastamoon.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 11.05.2015 13:28 |
Viestit: 36
|
Moottoriöljyä vuotaa kumiputkesta,jonka päässä on klemmari. Putki lie vain hapertunut. Korjaus suht simppeliä, voin vaihtaa koko putkenkin, mutta mielenkiinnosta, MISTÄ on kyse, mitä noi putket ovat, mistä ne tulevat ja minne ne menevät? Ovatko ne kenties öljypumpusta ylös lähteviä kiertoputkia tjs., miksi niitä on kaksi? http://www.naka.fi/krwa/XM/front_oil_leak_close.jpg
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 11.05.2015 16:22 |
Viestit: 36
|
|
|
|
 |
Masa
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 13.05.2015 07:18 |
Viestit: 124 Paikkakunta: Tuusula
|
Minulla oli XM;ssä myös öljyvuoto noilla tienoilla ja se vuoti kannen tiivisteestä.
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 13.05.2015 14:20 |
Viestit: 36
|
Masa kirjoitti: Minulla oli XM;ssä myös öljyvuoto noilla tienoilla ja se vuoti kannen tiivisteestä. Ok, näppärä juttu, täytyy katsella. Mites noi pallot - jos ruuvi pallon päässä ei ole vihreän maalin peitossa, ne on ilmeisesti jo aiemmin maalattu vai mistä voisi ulkoapäin tunnistaa, onko edessä ensitäyttö vai x. täyttö?
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 14.05.2015 11:33 |
Viestit: 36
|
Entä voivatko pallot vuotaa esim. juurestaan tjs.? Etukeskipallon vuoto vaikutti siltä ettei se nyt välttämättä tule niistä putkista, vaan ainoastaan pallo oli märän oloinen ja tiputteli - putket sen yllä yms. vaikuttavat kuivilta.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 16.05.2015 22:39 |
Viestit: 36
|
On kyllä ihme juttu, kun moottoriöljyn vuotoa ei enää ole eikä pallokaan oikein vuoda. Ajelin puoli tuntia ympyrää navetan ympäri eikä mitään nestettä tullut mistään. Vaikka moottorin lämpö nousi normaaliin niin silti ei. Voisikohan LHM-vuoto tulla kun ajaa maantienopeutta? Hydractive-pallo ilmeisesti kyseessä edessä alhaalla keskellä, moottorin takana, pohjasta käsin, ei se joka on syylärin ja moottorin välissä. Enpä taas tiedä. Vähän on arpapeliä. Voisikohan tiivisteet olla koveettuneet seisonnassa (2vuotta) ja nyt ottaa henkeä? Ehkä, ehkä ei. Ikinä en ole autoje nkanssa "päässyt" moottoriöljyn vuotoa metsästämään, pääsenköhän nytkään sitten. Täytyy vaan koittaa ajaa vaikka tunti ennen kuin menee katsastukseen uudelleen - onhan se noloa kun auto on ilmassa, todeta että "Ei se kotona vuotanut". Käsijarruja olen silloin tällöin fiksannut. Nyt pitävät mutta jarrut laahaavat eli levyt kuumenevat. Ei juurikaan huomaa kun ajelee. Otin vapauden napsia koslasta liudan kuvia, lähinnä sisätiloista. Jollei muuten niin muistoksi jos syttyy palamaan. Kuskin paikka, overall: http://www.naka.fi/krwa/XM/photos/kuski_oik_myosTaka.JPGYleiskuva: http://www.naka.fi/krwa/XM/photos/sivusta_int_overall.JPGTakaa eteen: http://www.naka.fi/krwa/XM/photos/takakulmasta_eteen.JPGhttp://www.naka.fi/krwa/XM/photos/eteen_takaa.JPGTakapenkit: http://www.naka.fi/krwa/XM/photos/takapenkit.JPGTakaluukku: http://www.naka.fi/krwa/XM/photos/hatchback.JPGCloseuppi etuikkunalta: http://www.naka.fi/krwa/XM/photos/etuikkunanalus.JPGEtuosa yleisesti: http://www.naka.fi/krwa/XM/photos/etu_oikealta_overall.JPG
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 16.05.2015 23:30 |
Viestit: 2739 Paikkakunta: Koria
|
Rojekti kirjoitti: On kyllä ihme juttu, kun moottoriöljyn vuotoa ei enää ole eikä pallokaan oikein vuoda. Ajelin puoli tuntia ympyrää navetan ympäri eikä mitään nestettä tullut mistään. Vaikka moottorin lämpö nousi normaaliin niin silti ei. Voisikohan LHM-vuoto tulla kun ajaa maantienopeutta? Hydractive-pallo ilmeisesti kyseessä edessä alhaalla keskellä Dieselissä kyllä moottoriöljyn tunnistaa huomattavan umpimustasta väristä, en tiedä miten vanhemmassa bensakoneessa. Tuo Keskipallon jalka, eli hydractive-venttiili käsittääkseni vuotaa usein solenoidin juuresta. Vuoto ilmenee juuri valumisena pallon alinpaan kohtaan ja siitä muutama tippa tunnissa maahan. Omakohtaista kokemusta korjaamisesta ei vielä ole, vaikka saisi kyllä jo olla  Hiukka kimuranttia saada työkalut mahtumaan, ja kaikki putket saada irti.
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 16.05.2015 23:33 |
Viestit: 36
|
XM-Hannu kirjoitti: Rojekti kirjoitti: On kyllä ihme juttu, kun moottoriöljyn vuotoa ei enää ole eikä pallokaan oikein vuoda. Ajelin puoli tuntia ympyrää navetan ympäri eikä mitään nestettä tullut mistään. Vaikka moottorin lämpö nousi normaaliin niin silti ei. Voisikohan LHM-vuoto tulla kun ajaa maantienopeutta? Hydractive-pallo ilmeisesti kyseessä edessä alhaalla keskellä Dieselissä kyllä moottoriöljyn tunnistaa huomattavan umpimustasta väristä, en tiedä miten vanhemmassa bensakoneessa. Tuo Keskipallon jalka, eli hydractive-venttiili käsittääkseni vuotaa usein solenoidin juuresta. Vuoto ilmenee juuri valumisena pallon alinpaan kohtaan ja siitä muutama tippa tunnissa maahan. Omakohtaista kokemusta korjaamisesta ei vielä ole, vaikka saisi kyllä jo olla  Hiukka kimuranttia saada työkalut mahtumaan, ja kaikki putket saada irti. Sitäpä juuri katselin että ihan hauskan näköinen työmaa, edellinen putkiliitoksen teko taisi olla lämmittelyä. Mutta miksipä se vuotaa noin harvoin tai välillä ei ja välillä vähän? Kyllä se, silloin kun vuoti kunnolla, pudotteli enemmän kuin pisaran tunnissa; ehkä 5 sekunnin välein, vähän harvemmin. Mutta nyt en saa sitä pudottelemaan yhtään. Eikä jätä edes lätäkköjä.... Uskaltaiskohan vaan ajaa katsastukseen ja sen jälkeen täyttelemään pallot ja seurailemaan Ksemin elämää että josko se sitten sen keksisi.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 17.05.2015 09:53 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
XM-Hannu kirjoitti: Rojekti kirjoitti: On kyllä ihme juttu, kun moottoriöljyn vuotoa ei enää ole eikä pallokaan oikein vuoda. Ajelin puoli tuntia ympyrää navetan ympäri eikä mitään nestettä tullut mistään. Vaikka moottorin lämpö nousi normaaliin niin silti ei. Voisikohan LHM-vuoto tulla kun ajaa maantienopeutta? Hydractive-pallo ilmeisesti kyseessä edessä alhaalla keskellä Dieselissä kyllä moottoriöljyn tunnistaa huomattavan umpimustasta väristä, en tiedä miten vanhemmassa bensakoneessa. Tuo Keskipallon jalka, eli hydractive-venttiili käsittääkseni vuotaa usein solenoidin juuresta. Vuoto ilmenee juuri valumisena pallon alinpaan kohtaan ja siitä muutama tippa tunnissa maahan. Omakohtaista kokemusta korjaamisesta ei vielä ole, vaikka saisi kyllä jo olla  Hiukka kimuranttia saada työkalut mahtumaan, ja kaikki putket saada irti. Hydractive2:n kanssa osaa sieltä vuotaa, tässä tapauksess eli Hydractive1:n kohdalla, keskipallon jalassa ei ole solenoidia eli sellainen vuotopaikan mahdollisuus vähemmän... Ettei olisi käynyt niin kivasti että säiliössä olisi ollut liikaa LHM:ää, huohotusletku päättyy LHM-säiliön taakse eli just kivasti keskipallon yläpuolelle, ja liika neste olisi tullut sitä kautta juurikin tuonne..? Ykösversion kanssa, keskipallon tietämillä ei oikein vuotopaikkoja ole, ellei sellaisiksi lasketa putkiliitoksia. Isommat putket ei oikein vuotaa voi, pienempien kanssa se taas on aika epätodennäköistä ja siitä selviää kiristämällä putkijunttureita. Pallon tiiviste toki voi vuotaa, varsinkin jos tiiviste on palloa asentaessa laitettu pallon juurelle eikä tiivisteuraansa... On siinä pallonjalassa toki pari O-rengastiivistettäkin, mutta ne tulpat missä moiset on, eivät liikkumaan pääse ja niistä vuotaminen on kovin epätodennäköistä sekin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 17.05.2015 11:40 |
Viestit: 2739 Paikkakunta: Koria
|
jasu kirjoitti: Hydractive2:n kanssa osaa sieltä vuotaa, tässä tapauksess eli Hydractive1:n kohdalla, keskipallon jalassa ei oikein vuotopaikkoja ole...
Ykösversion kanssa, keskipallon tietämillä ei oikein vuotopaikkoja ole, ellei sellaisiksi lasketa putkiliitoksia. Alkaa jo itseänikin naurattaa tämä väärin muistaminen. H1:stä olen vain kerran tutkinut, H2:sta sitten hiukan useammin....  Olikos siinä H1:ssä solenoidiohjaus keskipalloille siinä keskilinjan oikealla puolella? Joko apurungon päällä tai sivussa. Siitä hydraulipaineella keskipallon jalkaan venttiilikaran ohjaus, sekä eteen että taakse. Korjatkaa, jos taas meni väärin 
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 19.05.2015 14:47 |
Viestit: 36
|
Juu, noi kaavakuvat onkin hyviä.
Vaan paha etsiä enää vuotoa kun se ei vuoda.
Kai se korjasi itse itsensä?
Menen katsastukseen uudelleen ja katotaan sitten taas vuoteleeko. Ajelin autoa eilen ihan kuumaksi ja näin mutta ei se enää vuotanut moottori- eikä viheröljyäkään, joten kai se on luovutettava ja uskottava että jumppa on auttanut.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
pekka karvonen
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 07.08.2015 09:35 |
Viestit: 352
|
Tarina ei kerro notta miten katsastuksen kävi? Nuo nahkajakkarat on kyllä houkuttelevan näköiset sohvat. Saiskohan tommosia millään soviteltua väärän merkkiseen? :mrgre
|
|
|
|
 |
Rojekti
|
Viestin otsikko: Re: XM 1990 2.0i 8V Lähetetty: 05.09.2016 11:02 |
Viestit: 36
|
pekka karvonen kirjoitti: Tarina ei kerro notta miten katsastuksen kävi? Nuo nahkajakkarat on kyllä houkuttelevan näköiset sohvat. Saiskohan tommosia millään soviteltua väärän merkkiseen? :mrgre Vanha viesti, mutta vastaan silti. Meni läpi, käsijarru hipoen. Ajelin vuoden onnellisesti ja nyt auto on olut joitain kuukausia lomalla. Nyt se on tunkattu ylös ja taka-apurunko roikkuu ja putken osia on tilattuna. Nyt pitää korjata nuo putket, hitsata vähän runkopalkkia, korjata käsijarru ja katsastaa mussukka liikenteseen taas. Alkaa olla ikävä kyytiään.
XM, 1990, 2.0i 8V, manuaali
|
|
|
|
 |
|
|