|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 27.04.2015 15:20 |
Viestit: 10
|
Moi! Xantiani on 1999 ja kakkosmalli, 2 litrainen bensa. No, hydrauliikka on antanut askaretta... Viime kesänä meni ohjaustehostimen putkiletku-viritys, mutta seppä sai sen kuntoon. No, nyt pari viikkoa sitten alkoi hydrauliikan varoitusvalo taas palamaan, ja LHMät tuli pellolle. Taka-akseli putos ja sitten rupes takajarrutkin temppuilemaan. Sain auton nosturille, ja vuotava putki on moottorin luota "tukilta" tai pumpulta taka-akselille lähtevä putki. Sain sen verran selville, että paikka moottorin/tukin luona on ahdas, ja ahtaudesta johtuen en sen pitemmälle päässytkään selvityksissäni. Ja putken reitti taka-akselille jäi hämäräksi. Mitenhän asiassa kannattais edetä? Onko kuka joutunut korjaamaan ko putkea ja millainen homma se on? Löytyiskö osaavaa tekijää? Raha on rajoittava tekijä merkkikorjaamon tms suhteen.
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 27.04.2015 18:09 |
Viestit: 146
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 04.05.2015 02:24 |
Viestit: 10
|
Petsku, kiitos vinkistä! Mitään en ole ennättänyt Xantian hyväksi tekemään  . Mutta, muutamia kysymyksiä on noussut mieleen  : - CRC-kylvyllä niille liitosnipoille pitänee aloittaa - ehkä viikko liotusaikaa riittää - oletetaan, että saan/mahdun purkamaan sen ruostuneen putken pois, ja saan ne kiinnitysnipatkin ehjinä auki. - no, mistä uusi putki? Onko putki "normaalia" metritavarana myytävää jarruputkea (esim. Motonetista), vai mitä putkea se on ja mistä sitä voi hankkia? - Jos niistä liitosnipoista menee kulmat tms mukavaa, niin mistä niitä nippoja saa hankituksi? - Jos uutta putkea löytyy metritavarana, ja myös niitä liitosnippoja löytyy, niin onnistuuko sen uuden putken pään tekeminen jarruputkityökalulla vai millä ja kuinka ne tehdään? - Sitä vaihtoehtoa, että liitosnippoja avatessa särkyy se pumppu  tai sieltä takapäästä se jakojuttu  pidän todennäköisenä, joskaan en toivottavana  ! Voisikohan joku neuvoa em. asioissa? Ja muitakin asiaan liittyviä neuvoja otan mielihyvin vastaan.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 04.05.2015 07:07 |
Viestit: 5124
|
Työkalu on omansa, helmi ei tule putken päähän vaan pienen matkan päähän tyssätään klunssi, päähän tulee vielä kumitiiviste (letkun pätkän näköinen). yhden putken tekoon ei vielä kannata työkalua ostaa viewtopic.php?f=9&t=187Putkikokoja on useampia eri autoissa ja käyttötarkoituksessa 3,5 mm 4,5 mm... mutta tavallinen kuparinikkeliputkikin 3,75 mm käynee sovitellen 3,5 tilalle. Noita putkia saa kaupasta hyvin valmiinakin, eivät välttämättä maksa ihan hirveitä merkkiliikkeessäkään ja saa tarvikkeinakin, esimerkkinä: https://www.motonet.fi/fi/tuote/232761/ ... a-jakajaanMutta joku sitikkapaja tietänee paremmin mitä tarvitset, tuolla kun hakee koko hinnaston ja sieltä putkisto, löytyy putkia, työkaluja, osia ja irtojunttureita...: http://www.sitronen.fi/hinnasto.phptuo edellä ollut motonetin putki ei on napattu tuolta, kyse jarruista, eli tuskin sama kuin sinun särkynyt: viewtopic.php?f=9&t=17649Tarvikeputket on rullatavaraa ja (tiivisteet?), muoto täytyy itse viritellä vanhan mallin mukaan menemään (parempi ottaa myös kuvia miten ja mistä menee) originaaliputkissa on (kai) muoto valmiina ja tiivisteetkin tullee
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 04.05.2015 08:23 |
Viestit: 146
|
Kysyjä ei kertonut, missä päin asuu, mutta Vantaan Tikkurilassahan on legendaarinen Auto-Artikkeli, josta voi mm. putkia hakea. Hehän tekevät niitä metritavarasta sen mukaan, mikä putki kulloinkin tarvitaan. Itse ostin osan putkista Motonetistä kun putiikki on ihan vieressä, mutta huomaathan, että 4.5 millistä putkea Motonetissä ei ole vaan ne täytyy sitten hommata joka tapauksessa muualta. Lisäksi nuo Motonetin kuvaukset siitä, mikä putki on kyseessä, ovat toisinaan lievästi sanottuna viitteellisiä, eli kannattaa tukena katsella http://service.citroen.com/pages/index.jsp osoitteesta noiden putkien oikeat pituudet. Kunhan nyt ensin selvität, mikä/mitkä putket sulla menee vaihtoon 
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 04.05.2015 19:26 |
Viestit: 10
|
Kari405Xantia tässä ja kiitän kaikkia ja tietoja antaneita ja ongelmaani  kommentoineita! Petsku, asun Hyvinkäällä eli mainitsemasi Auto-Artikkeli osoitteessa URHEILUTIE 8, 01370 VANTAA saattaisi olla se oikea hankintapaikka. Uuteen putkeen päiden teko onnistunee siellä, ja koska kyseessä on aika pitkä putki - pumpulta sinne taka-akselin jakajalle (vai mikähän sen osan oikea nimi onkaan?), niin uuteen putkeen kannattanee teettää yksi ylimääräinen avattava/suljettava liitos kuljetuksen helpottamiseksi, ja toisaalta, saattaisi olla helpompi asentaakin ko. pitkä putki kahtena lyhyempänä putkena kaikkine pujotuksineen. Lienenköhän tuumailussani ko. putken teettämisestä kahteen pätkään aivan metsässä? (Sitten kun saan putken irti niin samalla tämäkin "hypoteesi" selkenee.) Autoni hydrauliikasta yleensä: koska kyseessä on jo toinen korroosion aiheuttama vuoto hydrauliikkaputkistossa vuoden sisällä, kenties pitäisi tehdä kaikki putket kerralla uudet. On niitä kyllä niin hitonmoinen määrä, ettei asia oikein iske - auto ei muutenkaan ole enää "uudenveroinen", ja pelkästään kaikista putkista tulee varmaankin aikamoinen lasku plus se työmäärä..... toisaalta moottori ja voimansiirto OVAT hyvät, apulaitteet toimivat, sisustus kuin uusi..... tällä ajatuksella on turha rasittaa pientä päätä tämän enempää. TYÖSUUNNITELMA 1. CRC-liotus käyntiin liitoksille - liotusta viikko 2. Auto tuettava niin ettei pääse valumaan/tippumaan päälle! 3. Vanhan mädän putken irrotus....  (- voi ple nyt halakes pumpusta se paikka mihin se mätä putki liittyy.... mitä muuta voikaan sattua...) 4. Vanha putki mukaan ja Auto-Artikkeliin hankkimaan uusi putki - ehkä kahteen pätkään jaettuna 5. Uuden putken asennus 6. Hydrauliikkajärjestelmän testaus ja huuhtelu löpö/LHM seoksella - huuhtelu ehkä kahteen kertaan. 7. Huuhtelulitkut pois ja LHM järjestelmään. Hiton hyvältä näyttää  ... tosi optimistista ja ehkä utopistista. Asian osaavat ja ymmärtävät, kommentoisitteko työsuunnitelmaani...
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 04.05.2015 20:42 |
Viestit: 146
|
Niin sanotusti kiepille kerittynä sen putken minä hain ja kotiin kuljetin. En nää mitään etua sen kahteen palaan teettämisestä koska asennusvaiheessa se sitten taivutellaan about samoille mutkille kuin se vanhakin. Mulla oli putki syöpynyt puhki taka-apurungon yläpuolelta. Ei noita mielestäni käyttöautossa kannata kuitenkaan varmuuden vuoksi vaihdella, vaikka päätöshän on sinun kuten autokin 
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 05.05.2015 08:11 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Voisiko putkien käyttöikään vaikuttaa jokakeväinen alustan painepesu talven suolalitkuista ja - kurasta. "CRC"-käsittely tehostuu, kun kraapii junttureiden ja niiden putkien tyvet, jollain terävällä piikillä. Liuotushoidon voi uusia pari, kolme kerta.
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 05.05.2015 16:45 |
Viestit: 10
|
OK Petsku, taidan kallistua tuon yhtenä pätkänä teettämisen kannalle, jos ja kun ja sitten kun saan putken irti.
Ja, liotusta kannattaakin varmaankin terästää välillä eli lisätä CRCä muutaman kerran.
Taas kiitokset vinkeistä!
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 05.05.2015 16:50 |
Viestit: 10
|
ealab, tuo alustan pesu-asia, minkä nostit esille, olis varmaankin hyvä juttu!
Tähän liittyen, joku tuttu mainitsi, että Saksan maalla on autopesuloissa myös alustanpesuohjelma, eli auton pesuun voi lisätä alustan pesun samalla. Jos tuo pitää paikkansa, niin sama systeemi olis tosi hyvä näissä meidän olosuhteissa - auton alusta ja kaikki mitä siellä on suolapaskan peitossa lokakuusta huhti-toukokuulle.
Olikohan tuttuni oikeassa - onko Saksassa tuommosia auton alustan pesuja? Kuka tietää?
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 05.05.2015 18:12 |
Viestit: 5124
|
Kari405Xantia kirjoitti: ... Olikohan tuttuni oikeassa - onko Saksassa tuommosia auton alustan pesuja? Kuka tietää? On ainkin Suomessa "pesukaduilla", tuskin voi ostaa ihan yksinään, mutta vaikka Heseltä "Alustanpesu edellisiin" http://www.hesburger.fi/hesepesu/hinnasto Tai vaikka ABC:llä sama löytyy kalliimmista pesuista
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 06.05.2015 09:03 |
Viestit: 10
|
OHO! Onpahan Hesepesun hinnat halavemmat kuin täällä Hyvinkäällä esim Sillankorvankadun Teboilin pesukadulla. Noilla Hesen hinnoilla talous ei kaatuis vaikka pari kolme kertaa kuukaudessa pesettäis JA ALUSTAPESUN kanssa. Saattais tulla pesujen hinnat takaisin vaikkapa vähemmän syöpyvinä hydrauliikkaputkina. Tulispas tuommonen Hyvinkäälle.... Hetkinen, Hanko-Hyvinkää tiellähän on Hesburger, mutta ei siinä oo pesukatua... ST1:n kylmäasema siinä on kyllä. Ei olis kaukana... 4 kilometriä. Lähin Hesepesu on Martinlaaksossa Vantaalla, ja sillä suunnalla käynnit ovat satunnaisia. No, Martinlaakso on ihan 3-tien varressa että se hyvä puoli olis. ABC:n hinnat ovat suunnilleen Tebarin luokkaa, ehkä euron pari halvemmat per pesu kuin Tebarilla.
|
|
|
|
 |
Roplaaja
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 06.05.2015 17:00 |
Viestit: 461 Paikkakunta: Tuusula
|
Minusta se alustan pesu auttaa alustan esillä olevien peltien kuntoon mutta putkien korroosio on jo toinen juttu. Tuskin se pesu vaikuttaa mitään niihin kohtiin joissa putket happanee, nimittäin taka-akselin päältä ja takana on suojapelti estämässä pesusuihkua sieltä missä juntturit ja kaikki muukin ruostuu. Tuskimpa kukaan alustan pesijä pudottaa takakelkkaa alemmas korista tai edes irrottaa vararenkaan kotelon takana piileskelevää suojapeltiä että pesulla olisi edes jotain vaikutusta. Jos rimpulasta aikoo pitää huolta niin aika työlästä on tämä alutanpesu. Niistä juntturien irrotuksesta on ollut paljon juttua aikaisemmin Pelkkä ruosteenirrotusöljy ei riitä siinä. Kaksi tärkeintä asiaa on että on avosilmukka avain ja hyvä ja juntturia pitää kuumentaa reilusti kuumailmapuhaltimella ja välillä ruiskia irrotusöljyä. Minä olen vasta vanhoilla päivillä oppinut irrottamaan ruostuneetkin juntturit. Tässäkin näyttää käyvän taas niin että kun homman oppii niin kohde katoaa, meinaan mehumaijat on katoava kummajainen autojen historiassa. Useimmten kaupassa myydään 8mm avainta joka todellisuudessa on lähemmäs 8,2mm. Sille voi yrittää keksiä jotain hyödyllistä käyttöä kunhan ei vaan vie lähelle Sitikkaa. Silloin homma onnistuu paremmin 5/16 tuuman avolenkkiavaimella, joka on nafti 8 mm. Kun juntturia saa avattua hitusen niin sama takaisin ja niin edelleen ja liike kasvaa kunnes alkaa pyöriä.
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 06.05.2015 18:15 |
Viestit: 10
|
Roplaaja kirjoitti: Minusta se alustan pesu auttaa alustan esillä olevien peltien kuntoon mutta putkien korroosio on jo toinen juttu. Tuskin se pesu vaikuttaa mitään niihin kohtiin joissa putket happanee, nimittäin taka-akselin päältä ja takana on suojapelti estämässä pesusuihkua sieltä missä juntturit ja kaikki muukin ruostuu. Tuskimpa kukaan alustan pesijä pudottaa takakelkkaa alemmas korista tai edes irrottaa vararenkaan kotelon takana piileskelevää suojapeltiä että pesulla olisi edes jotain vaikutusta. Jos rimpulasta aikoo pitää huolta niin aika työlästä on tämä alutanpesu. Niistä juntturien irrotuksesta on ollut paljon juttua aikaisemmin Pelkkä ruosteenirrotusöljy ei riitä siinä. Kaksi tärkeintä asiaa on että on avosilmukka avain ja hyvä ja juntturia pitää kuumentaa reilusti kuumailmapuhaltimella ja välillä ruiskia irrotusöljyä. Minä olen vasta vanhoilla päivillä oppinut irrottamaan ruostuneetkin juntturit. Tässäkin näyttää käyvän taas niin että kun homman oppii niin kohde katoaa, meinaan mehumaijat on katoava kummajainen autojen historiassa. Useimmten kaupassa myydään 8mm avainta joka todellisuudessa on lähemmäs 8,2mm. Sille voi yrittää keksiä jotain hyödyllistä käyttöä kunhan ei vaan vie lähelle Sitikkaa. Silloin homma onnistuu paremmin 5/16 tuuman avolenkkiavaimella, joka on nafti 8 mm. Kun juntturia saa avattua hitusen niin sama takaisin ja niin edelleen ja liike kasvaa kunnes alkaa pyöriä. Kiitti paljon roplaajalle kokemuksen tuomista asiantuntevista vinkeistä! Sekä alustan pesuun että juntturien avaamiseen liittyvistä!
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 07.05.2015 08:43 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Noh, alustapesu kyllä onnistuu auto korotettuna, varapyörä poistettuna, sekin pesua varten ja sitten katsomalla, minne suihkii. Mm. jousisylinterien tilat, niistä on joskus lähtenyt pikkukiviäkin. Etupäästäkin on hyvä irrottaa lokarit, saisi taka-alanurkistakin huomattavat kuramäärät pois.
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 07.05.2015 12:46 |
Viestit: 146
|
Roplaaja kirjoitti: Minä olen vasta vanhoilla päivillä oppinut irrottamaan ruostuneetkin juntturit. Tässäkin näyttää käyvän taas niin että kun homman oppii niin kohde katoaa, meinaan mehumaijat on katoava kummajainen autojen historiassa.
Huoli pois; ei opettelu hukkaan ole mennyt. Käsittääkseni autoissa ei sentään olla siirtymässä takaisin hevoskärryjen mekaanisiin jarruihin eli kyllä niitä ilmausruuveja ja jarruputkijunttureita saa jatkossakin herkistellä niin kauan kuin autoja ylipäätään ropailee 
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 09.05.2015 21:26 |
Viestit: 10
|
Jepjep!
Alkuperäiseen työsuunnitelmaan tuli muutos, eli tehtävä ykköseksi tuli tilanteen selvitys mm. aikataulu, jäljempänä tarkemmin selviävistä syistä.
Auto on ollut siporex-harkkojen varassa 1,5 vuorokautta noin 0,6 metriä pohja maasta irti, ja perustiedustelun olen suorittanut.
Johtopäätöksiä: 1. Viat: - edestä kai jakajalta taka-akselille menevä putki on syöpynyt puhki ja pitäisi vaihtaa (taka-akseli alhaalla ja takajarrut eivät toimi, etupää toimii kun laittaa LHMää säiliöön). - vasempaan etujarruun menevä putki on paksussa ruosteessa, eli se pitäisi vaihtaa samalla. Muita vaihdettavia putkia en ole löytänyt. - nuo jo tiedossa olevat putket tilpehööreineen saisin alle sadalla eurolla. Terve järki kehottaa varautumaan toisen sadan euron yllättäviin lisäkuluihin.
2. Reunaehdot - asun kerrostalossa, ja auto on nyt noilla korokkeilla meidän parkkipaikalla. Mahd. pian auton pitäisi olla kunnossa ja remonttipaikka siivottu - muuten tulee sanomista. Aikataulu lienee minun taidoillani mahdoton. - minun taidoillani ja tiedoillani, ja nimenomaan vallitsevalla aikataulukehyksella em. tehtävät ylittävät kykyni, - en voi pitää autoa tuossa meidän parkkipaikalla noiden harkkojen varassa epämääräistä aikaa tulevaisuuteen. Lisäksi - kuitenkin CRCä ja LHMää tipahtelee asfaltille vaikka olet kuinka huolellinen suojapahvien kanssa, ja niistä tulee öljyläikkiä ja sitten sanomista.
3. Johtopäätös - ottaen huomioon taitojeni ja remonttipaikan ja aikataulun asettamat rajoitukset, joudun nostamaan käteni pystyyn, ja panemaan Xantian poistoon - ikävä kyllä.
4. Myytävänä on Citroen Xantia, vm 1999, 2 litrainen ja 16 venttilinen bensa. Autossa hydrauliikkavika, edestä jakajalta taka-akselille menevä hydrauliikkaputki vuotaa ja takapää alhaalla ja taka-jarrut eivät toimi. Manuaalivaihteet. Ajettu 250000 km. Sisältä kuin uusi. Moottori, vaihteisto ja voimansiirto huippukunnossa. Hyvä Sonyn Cd-radio. Jarrut (ennen hydrauliikkaputken vuotoa) kunnossa. Hydrauliikka - pumppu, nosto ja lasku - toimi hienosti ennen hydrauliikkaputken vuotoa. Automaatti-ilmastointi. Sähkölasit. Valot, vilkut, lasinpyyhkimet, yms lisälaitteet kunnossa. Helmapalkeissa takaoven takareunan kohdalla pintaruoste - se kakkosxantun normivika joka lähtee teräsharjalla. Hopeametallinhohto väri. Helmapelleissä etupäässä ruhjeet koska nostettu tunkilla helmapalkista eikä runkopalkista niinkuin pitäisi. Tyydyttävät talvirenkaat ja allepanokelpoiset kesärenkaat, molemmat peltivanteilla. Hyvä akku. Xantian taakkatelineet. Katsastus voimassa ja katsastuskausi on 2.5. - 2.9.2015. Siis, osaavalle Citroen-harrastajalle auto kunnostettavaksi tai paljon hyviä varaosia! Hinta 280 Euroa.
Liitteet: |

img_1724_59812_640x480.jpg [ 20.77 KiB | Katsottu 11668 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
cfemma
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 10.05.2015 00:34 |
Viestit: 1
|
Eiköhän tuollainen voisi korjata tai jos haluat myydä niin soita 044- 5954182
|
|
|
|
 |
PietuG
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 10.05.2015 11:22 |
Viestit: 474
|
Älä nyt heitä pyyhettä kehään! Noiden putkien vaihtotyö ei oikeasti ole mikään mahdoton homma kokemattomallekaan sitikkakuskille. Aikaa niiden vaihtoon menee yhden vapaapäivän verran jos hissukseen tekee. Kokeile edes lähteekö juntturit auki molemmista päistä, jos lähtee, niin homman haastavin osuus on jo takana. Loppu on omasta asenteesta kiinni.
Itse vaihdoin ensimmäisen kerran juuri tuon saman pitkän putken ulkosalla ja mukana olleilla työkaluilla. Homman tekeminen kesti yhden illan. Ei ollut ylivoimainen homma vaikka parin minuutin välein teki mieli kerätä työkalut kasaan ja paalata auto.
Eli asennetta peliin ja sen jälkeen leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Niitä Xantiat tarjoaa varmasti, mutta mitäpä sitä ei tekisi mukavan kyydin eteen.
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
|
|
|
|
 |
Petsku
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 10.05.2015 14:05 |
Viestit: 146
|
Samoja kokemuksia mulla. Loppupeleissä hankalin osuus niiden pitkien putkien vaihdossa hankalassa asennossa pihalla auton alla maaten oli taitella se luovasti kulkemaan vanhoja reittejä mukaillen niihin alustan muovirännin klipseihin kiinni ja saada ujutettua etupää sinne safety valveen ilman että putken pää on savea täynnä  Edes taka-apurungon lasku ja nosto ei ollut hankalaa.
|
|
|
|
 |
Kari405Xantia
|
Viestin otsikko: Re: Xantian taka-akselin hydrauliikka Lähetetty: 10.05.2015 16:32 |
Viestit: 10
|
Moi PietuG ja Petsku!
Kyllä minun pitää lälläriks tunnustautua! Sisu meni kaulaan - oon ihan pehmis! Toissapäivänä nostin auton siporex-harkkojen varaan reilusti irti maasta. Eilisen päivän tutkin niitä putkia, ja yritin nähdä sinne ahtaimpiin paikkoihin...mielenkiintoista, ja totesin kylmällä järjellä "riskianalyysissäni olevat asiat >>>> 1. Aloin epäillä omia taitojani vs. käytettävissä oleva aika ja 2. tekopaikan puute. Eli kerrostalon parkkipaikalla ei iliman naapurien sanomisia saa tuommosta hommaa tehtyä - on ihan varmaa, että sen verran hiekkaa ja irtonaista massaa ja CRCtä ja LHMää parkkipaikan asfaltille tippuu, että naapurit joutus sanomaan - ja oikeessahan ne olis sanoessaan. Jo pelkästään levällään ja tolppien varassa oleva auto on monelle semmonen kauhistus.... Ja vaikka sanomista ei tuliskaan alussa, niin sitten tulis joku yllätysyllätys ja rojekti alkaskin venymään, niin siinä olis sitten sanomisen paikka. Edellämainitun "riski"analyysin kautta päädyin tuohon myynti-ilmoituksen tekoon - vaikka tappioo tulikin.
Eli panin Nettiautoon myynti-ilmoituksen eilen illalla, ja tänään alkoi puhelin soida 10.00 korvilla. Yks kaveri osti Xantian puhelimessa eli jonossa olleille piti ilmoittaa että myyty on. Nyt on paperit tehty ja pitää siirtyä eteenpäin ja uusiin asioihin.
Mutta, kyllähän Xantiassa on hyvä kyyti! Sitä kaiholla muistelen!
Kiitän lämpimästi kaikkia kanssani "Xantian taka-akselin hydrauliikka"-teemassa mukana olleita! Olen saanut tukea ja hyviä neuvoja! Kiitoskorttina kaikille Teille kuva nyt entisestä Xantiastani, kesällä 2014 Kerman kanavalla Heinävedellä!
Liitteet: |
Tiedoston kommentti: Xantia Kerman kanavalla Heinävedellä kesällä 2014! Upea maisema ja auto!

1. Xantia Kerman kanavalla 2014.JPG [ 113.67 KiB | Katsottu 11407 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
|
|