Nonni, muutaman vuoden seisonnan jälkeen kipinä sitten iski kovasti. Kuikelo on saatava liikenteeseen! Jäähdytysnestehukka on paikallistettu termarikoteloon - termarikin oli jumissa, että vaihtoon vaan. Samalla vesipumpun pienet o-renkaat vaihtui. Ohivuodot tuli mitattua ja kylmässä koneessa luokkaa 70% pitää sisällää kaikki kuusi mukia. On vissiin ihan hyvä niin. Jarruthan on jumissa - tosin ei täysin, mutku levyt on loppu, ni uusiks. KP-pumppu oli ihan jumissa, mutta lähti herkistelemällä pyörimään. Kandeekohan tohon laittaa isompisiivainen vaihtopumppu? Onko siitä jotain etua pikkusiivaiseen verrattuna?
Se varsinainen tämän kerran ongelma: Moottorin tuet on heikossa hapessa. Käytännössä varmaan kaikki entisiä. Pyöreitä kiekkoja luulisi löytyvän mittojen mukaan hyvinvarustetuista varaosaliikkeistä, vaihteiston puolen ylätyynykin on vielä kataloogeissa. Ongelmaksi näyttää muodostuvan oikea ylätyyny, siinä vesipumpun vieressä. Kotimaisista liikkeistä joista olen nyt kysellyt, ei löydy. Kumihan on vissiin hydraulinen, eli sisällä on joku litku. Onko ZPJ'ssä sama tyyny kuin muissa mottorityypeissä?
Olisko kellään vinkkejä antaa mistä kyselen? Tarjotakin saa hyvää ja ehjää/ehjiä! Ihan mielettömiä en tahdo maksaa kun tuohon kulkineeseen nyt menee muutenkin jonniinverran enemmän kun pelin arvo tällä hetkellä... (huolto, termari, jarrulevyt, -palat, -letkut, -vaijerit, renkaat, tuulilasi, kp-pumppu, jne.) Mutten valita, olen valinnut autoharrastuksen
Tuolla on noita muita ainakin (ei alaoikeaa (syylarin takana), eikä yläoikean tyynyjä kuitenkaan):
http://www.autoihinvaraosat.fi/citroen-osat/xm-y3/2252/10638/moottorin-tyynyTämä näyttää oikealta oikealta ylätyynyltä, mutta on kakslitrasen:
http://www.autoihinvaraosat.fi/2140202-swagVoi olla että täytyy tehä tästä rojektiosioon juttua... Mielummin vaan olen vapaalla tuolla auton alla kun tässä koneella
