Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2003, ilmastoinnista
ViestiLähetetty: 13.05.2015 22:48 

Viestit: 2
Terve!

Mikä mahtaa olla kipuna, kun kuskin puolelle ilmastointi puhaltaa aina vähän mitä sattuu. Jos asetan molemmille puolille asteet vaikkapa 22:een, niin matkustajalle puhaltaa sopivaa ja kuskille taas joko kylmää taikka kuumaa. Jos asetan tämän sattuessa kuskille kylmempää, niin matkustajan puoli alkaa vuorostaan lämmittämään pirusti. Onko kyseessä ne surullisenkuuluisat säätömoottorit, jotka ovat vastuussa juuri noista lämpötilojen säädöistä vai mitenkä pitäisi tätä vikaa lähteä selvittelemään? :) vikakoodeja auto ei anna.

Olen huomannut myös, että se muovi, johon kuskin jalka nojaa, kuumenee aivan älyttömästi. Jos muovi olisi vaakatasossa niin siinähän paistaisi aamupekonit helposti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2003, ilmastoinnista
ViestiLähetetty: 13.05.2015 23:36 

Viestit: 5124
Varmaan kuskin puolen lämmönsäätöläpän päästä on boorit kulahtaneet ja säätömoottorin booreihin tukeutuva akseli lipsuu, useimmin vikana.

Kuva

Vaikkei kuvasta kovin hyvin näy, niin tuolla on pidemmät boorit sisässä ja helpoin korjaus on vaihtaa korvaava moottori (osanumero 6447TK) pidemmällä akselilla, muitakin korjaustapoja on, liimailuun en lähtisi? (ja usein, kuten tuollakin osa puhuu uudemman faceliftin ongelmista, joka on eri, eli siinä taas läppäakseli katkeaa):
viewtopic.php?f=9&t=19565


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2003, ilmastoinnista
ViestiLähetetty: 13.05.2015 23:53 

Viestit: 2
Tätä vähän pelkäsinkin, täytynee siis repiä reitti auki ja katsoa miltä näyttää. Tallissa lojuu kyllä jo entuudestaan pari säätömoottoria purkuautosta, mutta ne ovat tietysti sillä normaalilla akselilla. Noh, selviää katsomalla! :D Kiitokset sulle!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2003, ilmastoinnista
ViestiLähetetty: 14.05.2015 07:17 

Viestit: 367
Paikkakunta: Paimio
Tasan samat olivat oireet omassa C5:ssa ja säätömoottorin vaihto korjasi tilanteen 100% hyvin, ja taisi tuo sivumuovikina lopettaa kuumentelun ainakin pääosin. On kyllä melko kolossa tuo moottori, otin radionkin pois että pääsi lähestymään kohdetta sekä ylä- että alakautta.



2001 Citroën C5 2.0i SX Break
2003 Citroen C5 2,0i SX Berline
1999 Peugeot Partner Van
1999 Peugeot 306 HDI
1998 Peugeot 605 ST V6 Aut
1994 Peugeot 405 1,6 GLi
1990 Citroen BX 16 GTI
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: