|
Kirjoittaja |
Viesti |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 01:20 |
Viestit: 1878
|
Cikatti kirjoitti: Minä taasen olisin/olen ihan hemmetin järkyttynyt viiksikansan ihastuksesta SAAPPIIN! Mitä hiivatti?! Milläs sitä perustellaan? Persoonallisuudella, ajo-ominaisuuksilla, persoonallisuudella, teknisillä innovaatioilla, persoonallisuudella, mukavuudella, persoonallisuudella, varustetasolla, persoonallisuudella, turvallisuudella, persoonallisuudella, turbomoottoreilla, pers... vai jokos mä sanoin sen. Älkää nyt ymmärtäkö minua väärin, en minä ole Citroënia hylkäämässä, en ikinä. Olen vain iloinen kun olen huomannut todeksi sen mitä aikoinaan epäilin. Citroën ja Saab valmistavat autoja saman värinen kipinä sydämessä. GM vähän pääsi sotkemaan välissä, mutta nyt näyttää taas hyvältä. edit: Sen verran pitää vielä sanoa, että ei ole Sitruunapatongin voittanutta! Saappi-foorumilla rintaansa paukuttelevat hyvästä palstasta, mutta aika karkea hiekkalaatikko se kyllä on. Mulla on isommat munat kun sulla, v***u! 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
jotunen
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 12:54 |
Viestit: 348 Paikkakunta: Nakkila
|
saab 96 yksi kauneimmista autoista,ekan kajaakkikaksikon ostin jo 15 kesäisenä,4 jemmassa ja osia piisaa jos joku tarviaa.. 
Iso mies ja pienet sitruunat.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 15:42 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kajakkikaksikko tai syöksysämpylä 96 on todella persoonallinen ja se pärjäs hyvin ralliränneissä ja tosiaan Suappi oli aikanaan perhanan hyvä talviauto. No joo, minua on aina hirvittänyt niiden ulkonäkö. Ja olihan se virtalukkokin kivassa paikassa joka myöskin lukitsi pakin päällä. Jos siis näki jossain peruuttavan Saapin niin se oli varastettu Saapin lukot olivat myös hyvin kuuluisia rikkoutumisestaan, yleensä koko kierros lukkoja rikkoutui parhaassa tapauksessa, perä perää.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 16:01 |
Viestit: 2699
|
Cikatti kirjoitti: Saapin lukot olivat myös hyvin kuuluisia rikkoutumisestaan, yleensä koko kierros lukkoja rikkoutui parhaassa tapauksessa, perä perää. Täh? 4 Suappia aikoinaan oli peräjälkeen (mallit 96 ja 99), enkä kyllä moista muista. Kaikki tosin ostin uutena, enkä yhdelläkään ajanut 100 tuhatta.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 19:52 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Ysikutvonen oli persoonallinen ja hieno peli. Oli kakkosautona rankemmilla keleillä. Ei ikinä muuta ongelmaa, kuin jarrut ennen katsastusta. 
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 20:19 |
Viestit: 332 Paikkakunta: Kalajoki
|
Cikatti kirjoitti: Ja olihan se virtalukkokin kivassa paikassa joka myöskin lukitsi pakin päällä. Jos siis näki jossain peruuttavan Saapin niin se oli varastettu Ai, siitäkö se pakin puuttuminen johtuikin? Noin kävi mullekin talviaikaan. Kiva oli viedä lapsia hoitoon ym. kun aina piti katsoa paikka, missä ei tarvinnut pakkia. Hoitopaikan pihalla oli onneksi sen verran mäkeä, että vapaalla päästiin pois pihasta. Ikävä on kuitenkin monesti ollut sämpylää. Esim. sellaiset 80-luvun isot lastenvaunutkin mahtuivat takapaksiin sellaisenaan muuta kuin aisan taittoi kaksinkerroin.
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 22:07 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Saab, se savolaisten pornoauto, suappi eestä suappi takkaa... Itselle saturaatiopiste oli kun isäukko osti 12. Saabin. Ajokortin saanti osui Petrosaabin aikakaudelle, oli muuten halpaa ajoa ne pari ekaa petrovuotta. Melkein kannatti jättää yöksi käyntiin. Ja se ihana tuoksu... Jaa ettei olisi sitikkaa, jos sitten vaikka VW 412 siinä kun sama D-jetronic ruisku kuin D-mallissa.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
txk
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 22:44 |
Viestit: 119
|
Saabi? Kaksi autoa on meikäläisellä ollut, joista eroon päästessä tuli sanottua ettei enää ikinä! Saab 96 Citroen BXGT Tällä hetkellä pihalla 2CV6, BX"19"GTi ja Xsara HDi Break. Koskahan niitä Saabeja alkaa kasaantumaan??? 
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 22.08.2009 22:52 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
90-luvun loppupuoli oli tiukkaa aikaa, kun omilta reiteiltä moottoripetrolia sai enää Heinosen TB:ltä Söörmarkusta ja Tullinpuomin Shelliltä Helsingin Töölöstä. Piti suunnitella ajot niin, että jommallakummalla pääsi käymään tankilla. Eräänä aamuna ajelin Kulosaaresta töihin Helsingin läpi Otaniemeä kohti, kun Petrossa alkoivat lämmöt nousta liikennevaloissa. Epäily on, että kannessa oli joku ovela hiushalkeama, mutta koskaan sitä ei löydetty (2 kertaa etsittiin). Oli pakko sammuttaa joka risteykseen, ettei pääse keittämään. Postitalon ohi Mannerheimintielle, siitä vasemmalle kaistalle ja vilkku Arkadiankadulle. Pysähdys valojonon päähän ja kone seis. Vihreiden syttyessä oikea käsi vaihdekepin taa virta-avaimelle ja starttia.. ..vaan eihän se piru starttaa. Kello puoli yhdeksän aamulla, puoli Suomea matkalla samaa reittiä ja Liikenneradiokin ehti suoda allekirjoittaneelle vastentahtoista julkisuutta kehottamalla kaikkia kynnelle kykeneviä kiertämään meikäläisen olinpaikan..  Homma oli selvä, solenoidin herätevirtapiuha oli mukulakivillä ajellessa tärissyt irti, mutta paikka on 99:ssä niin pirullisesti pakosarjan alla, ettei sinne (silloisilla käsillä) ollut menemistä. Sattui paikalle samaa merkkiä oleva, mutta kirjavammin värjätty kulkuneuvo, josta nousi kaksi lippalakkipäistä tietäjää puhumaan viisauksia. Hetken neuvoteltuamme vanhempi paikalle saapuneista konstaapeleistä pysäytti Mannerheimintien pohjoiseen suuntautuvan liikenteen, ja nuorempi tuli avukseni työntämään Petron Marskin hepan jalkoihin. Otin takakontista lumilapion, heitin pari annosta noen värjäämää kaupunkilunta pakosarjan päälle, ja tuikkasin herätevirtapiuhan paikalleen. (Vähän ranteet paloivat, mutta se ei kasvojen punotukselta erottunut.) Starttasin, ajoin töihin, paiskin aamupäivän hommia, ja käytin ruokatunnin netissä surffaten. Löytyi Sitroselta BX Van, jota lähdin työpäivän jälkeen hakemaan, ja samalla tiellä ollaan yhä toistakymmentä vuotta myöhemmin. (Ja diesel-van jälleen haussa, kun pyörähti 700 000 taas yhden matkamittariin.)
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 01:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
r_a_n_u kirjoitti: Cikatti kirjoitti: Saapin lukot olivat myös hyvin kuuluisia rikkoutumisestaan, yleensä koko kierros lukkoja rikkoutui parhaassa tapauksessa, perä perää. Täh? 4 Suappia aikoinaan oli peräjälkeen (mallit 96 ja 99), enkä kyllä moista muista. Kaikki tosin ostin uutena, enkä yhdelläkään ajanut 100 tuhatta. ...tanan kapitalisti! "kaikki ostin uutena" Ja nyt tämä tyyppi väittää olevansa Citroen harrastaja? RANU käys miettimässä että hyppäätkö koskeen  Siellä teillä on semmoinen, aika lievä kylläkin kuten on vammasikin Tämä SAAB-vamma on hyvin iljettävää. Aloin juurikin harkita teidän vammanne takia Patongista luopumista. Koen suunnatonta pahoinvointia jo pelkästä SAAB-nimestä. Tämän laitteen valmistaja ei oikeasti pärjännyt kovin pitkää elinkaarta ja ihmekös tuo koska keskittyivät käsittämättömän epäoleellisiin asioihin. SAAB keksi vasta vähän ennen kuolemaansa että: "hei, autoissa voi olla muuten diesel-moottorikin"
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 07:40 |
Viestit: 2699
|
Cikatti kirjoitti: ... "kaikki ostin uutena" ... ... RANU käys miettimässä että hyppäätkö koskeen ... Jos se yhtään laimentaa tuota tekostani, ostin auton uutena viimeksi silloin, kun "Cikatti" vasta aamukammasta piikkejä katkoi inssiajoon odotellessa. Ja se olikin sitten Sitikka. Ensimmäinen ja viimeinen tätä sorttia, jonka olen uutena ostanut. Sen jälkeen rahat eivät sitten ole uuteen autoon riittäneetkään. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Julmuri
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 09:53 |
Viestit: 236 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Cikatti kirjoitti: Tämä SAAB-vamma on hyvin iljettävää. Aloin juurikin harkita teidän vammanne takia Patongista luopumista. Koen suunnatonta pahoinvointia jo pelkästä SAAB-nimestä. Tämän laitteen valmistaja ei oikeasti pärjännyt kovin pitkää elinkaarta ja ihmekös tuo koska keskittyivät käsittämättömän epäoleellisiin asioihin. SAAB keksi vasta vähän ennen kuolemaansa että: "hei, autoissa voi olla muuten diesel-moottorikin" Osta Saabi  Minä voin sitten ostaa Jaguarin. Nyt kun niitäkin saa dieselinä... 
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 12:40 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Jos ei olisi Sitikkaa......niin luultavasti ajelisin edelleen VAG-tuotteilla. Mutta kun tuli tarve isommasta ja farmarista, eikä rahat riittäneet siihen VR6-4-motion-Passattiin  niin tuli laitettua tuo Xantia....ja sitten tapahtuikin ns. hurahdus Ja mitä tulee siihen rynnäkkösämpylään, niin oli se vaan mainio varsinkin talvella. Hartioista ja vähän muualtakin ahdas - en esim. mitenkään käsitä, kuinka ne lastenvaunut sinne sopi? Mutta uskottava on, kun kerran sanotaan. Virtalukkohan ei ollut 96:sa mitenkään hauskassa paikassa vaan ihan tavallisesti, lattialle se siirtyi 99:ssä ja on siellä ollut siitä pitäen. Mutta kyllä, harrastehaaveena 96 voisi olla mahdollinen. Ja takamoottorisista olen kanssa jotenkin tykännyt aina Fiat 600:n peruja. Joku semmoinenkin vois olla kiva. Eihän niistä käyttiksiksi enää, NIIN kieroutunut masokisti en ole.
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 13:13 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Mikäs Saappi se muistuttikaan ihan Cicatin kuljinta äkkisältään katsottuna? Joku porrasperäinen ysisatanen- tai tonninen? Siinä on mun mielestä himpun XM -tyylistä muotoilua.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 13:31 |
|
Tane N. kirjoitti: Mikäs Saappi se muistuttikaan ihan Cicatin kuljinta äkkisältään katsottuna? Joku porrasperäinen ysisatanen- tai tonninen? Siinä on mun mielestä himpun XM -tyylistä muotoilua. 
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 13:41 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Tane N. kirjoitti: Mikäs Saappi se muistuttikaan ihan Cicatin kuljinta äkkisältään katsottuna? Joku porrasperäinen ysisatanen- tai tonninen? Siinä on mun mielestä himpun XM -tyylistä muotoilua. Ainakin ikkunoitten määrän osalta 99 Finlandia pääsisi edes lähelle 12 lasiruudulla Liitteet:
2954537313_5ca2019b95.jpg [ 62.06 KiB | Katsottu 8908 kertaa ]
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
Ruttunen
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 14:57 |
Viestit: 66 Paikkakunta: Nousiainen
|
Viisivuotiaana olen ilmoittanut julki kantani, että isona minä ostan itselleni mustan mersun. Tämä tapahtui 60-luvun puolivälissä, jolloin siipimersut olivat hienoja autoja. No, vielä en ole kasvanut isoksi millään muulla mittareilla kuin vaa'alla ja metrimitalla mitattuna. Ehkä joskus.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 14:57 |
Viestit: 1878
|
Tane N. kirjoitti: Mikäs Saappi se muistuttikaan ihan Cicatin kuljinta äkkisältään katsottuna? Joku porrasperäinen ysisatanen- tai tonninen? Siinä on mun mielestä himpun XM -tyylistä muotoilua. 9000 CS on kovasti sukunäköinen. XM on muuten ruuvailtu kasaan saman pohjalevyn päälle kuin kaikki tonnarit...
Viimeksi muokannut kaseva päivämäärä 24.08.2009 15:06, muokattu yhteensä 1 kerran
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 15:04 |
Viestit: 1496
|
Ruttunen kirjoitti: Viisivuotiaana olen ilmoittanut julki kantani, että isona minä ostan itselleni mustan mersun. Tämä tapahtui 60-luvun puolivälissä, jolloin siipimersut olivat hienoja autoja. No, vielä en ole kasvanut isoksi millään muulla mittareilla kuin vaa'alla ja metrimitalla mitattuna. Ehkä joskus. Minäkin olen pikkupoikana ilmoittanut ostavani isona vihreän mersun. Mallia ei onneksi silloin tullut määriteltyä. Nyt olen metrimääräisesti iso, mutta mersua ei vielä ole.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 18:00 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
kaseva kirjoitti: XM on muuten ruuvailtu kasaan saman pohjalevyn päälle kuin kaikki tonnarit... ...ei kai sentään? Ns. "Type Four Chassis" oli yhteinen Saabin 9000:lle, Fiat Cromalle, Lancia Themalle ja Alfan 164:lle. 3 ensimmäistä ovat korirakenteeltaan samankaltaisia, mutta Alfa tuli Pininfarinan pöydältä samaan aikaan kuin Pöson 605. 605 ja 164 ovat sukunäköisiä ja XM sai sen pohjalevynsä kuitenkin 605:stä. Vai?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 18:20 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
2cvkimmo kirjoitti: 605 ja 164 ovat sukunäköisiä ja XM sai sen pohjalevynsä kuitenkin 605:stä. Vai? Näin minäkin sen olen ymmärtänyt, ja hämmentynyt googlauskaan ei antanut aihetta ymmärtää toista. Saab 9000 CS lienee tosiaan se auto, joka muistuttaa XM:ää eniten, mutta mistään suuresta yhdennäköisyydestä ei todellakaan voida puhua, enemmän mielestäni VW Passat Variant B4 muistuttaa takaosaltaan XM Breakiä.
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 19:09 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Julmuri kirjoitti: Minä voin sitten ostaa Jaguarin. Nyt kun niitäkin saa dieselinä...  ...ja sekin on Citikan kone... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 19:13 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
peltipolvi kirjoitti: Mutta kyllä, harrastehaaveena 96 voisi olla mahdollinen. Aina kaikki se kalusto, mikä on arkipäiväisintä, jää vähimmälle huolenpidolle. Pappa-Tunturit naurettiin aikoinaan ladon taakse ja katsokaapa mitä tänään saa mopedista pulittaa. Ysikutosia oli joka nurkassa - saksalainen harrasteautolehti hehkuttaa tänään miten loistokapine Saab on "youngtimer"-harrasteeksi, kun ne ovat niin halpojakin. Jo 5000 € sijoittamalla saa liikkuvan pelin! Älkää unohtako myöskään Talbotia. Koska näitte viimeksi liikkuvan Solaran?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
maarit
|
Viestin otsikko: Re: Jos ei olisi Sitikkaa... Lähetetty: 24.08.2009 19:47 |
Viestit: 332 Paikkakunta: Kalajoki
|
peltipolvi kirjoitti: - en esim. mitenkään käsitä, kuinka ne lastenvaunut sinne sopi? Mutta uskottava on, kun kerran sanotaan. Rattaat samaan suuntaan kuin autossa ja kyllähän se runkokin piti madaltaa vapauttamalla ne "pikalukot".
------- Sitikka-kyytiä v:sta -58 nyt alla Xantia Activa TCT
|
|
|
|
 |
|
|