Terveisiä vain RetroMobile 2009:n Bonhamsin autohuutokaupasta! Tuontapaista siellä juuri tapahtui. En tosin tiedä mistä tuo AnHie65:n mainitsema avo-DS:n hinta tuli. Huutohinta oli tasaraha 300.000 ja siihen huutokauppakamarin 10%:n komissio päälle.
Auto siis oli viimeinen aito Chapronin koripajan tekemä avo-DS ja ainoa koskaan 23ie-tekniikan ympärille tehty. Auton osti tunnettu ranskalainen keräilijä.
Yksin kappalein laskien huutokaupassa myytiin 12 Sitikkaa, mm. kahden keräilijän kokoelmista peräisin olevia erikoisuuksia ja muita huippuyksilöitä tämmöisiin hintoihin:
1947 11BL Traction Avant 4000€
1939 11BL Traction Avant Cabriolet 65.000€
1964 DS19 Chapron LeDandy Coupé 65.000€
1969 DS21 Chapron Majesty 75.000€
1966 DS21 Chapron Palm Beach Cabriolet 150.000€
1973 DS21 Chapron Prestige 58.000€
1973 DS23ie Chapron Cabriolet 300.000€
1960 HY Produits Laitiers 9000€
1965 ID19 Berline 30.000€
1961 ID19 Familiale 35.000€
1971 SM 15.000€
1974 SM Chapron Opéra 170.000€
Ja vertailun vuoksi muutama muu kiintoisa myyntikohde:
1937 Bugatti Type 57S Atalante 3.100.000€
1913 Bugatti Type 18 Black Bess 2.200.000€
1929 Duesenberg Model J Convertible Roadster 1.350.000€
1961 Ferrari 250GT Berlinetta "ex. Bernie Ecclestone" 1.320.000€
1929 Isotta Fraschini Tipo 8A Roadster 360.000€
1931 Cadillac V12 Sport Phaeton 150.000€
1934 Bugatti Type 57 Ventoux 145.000€
1957 Mercedes-Benz 300SL Roadster 330.000€
1939 Jaguar SS100 Roadster 190.000€
1962 Jaguar E-Type Cabriolet 45.000€
1966 Ferrari 250GTS Spyder Cabriolet 255.000€
1960 Bentley S2 Continental Cabriolet 45.000€
1938 Rolls-Royce Phantom III Saloon 45.000€
1961 Rolls-Royce Silver Cloud II Cabriolet 266.000€
1963 Messerschmitt KR201 Cabriolet 28.000€
Kehtaako joku siis vielä väittää, ettei Citroën ole arvoauto? Minkä tahansa Rolls-Roycen sai halvemmalla kuin avo-DS:n!
Yhteensä huutokaupassa oli 82 ajopeliä ja se kesti neljä tuntia. Ei käynyt aika pitkäksi, kun Isot Pojat korottelivat huutojaan kivitalon verran kerrallaan!
