Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 27.05.2015 00:42 

Viestit: 220
Miksi ihmeessä 1.8 16V Xantusta puuttuu välivaimennin, vaikka kaikissa muissa se on? Himppasen kun takapönttö tai väliputki viallinen, niin kauhea pörinä. Uudellakin takapöntöllä pörisee riippuen valmistajasta. Lienee niillä sama pönttö 1.8 ja 2.0 koneille? Jos olis välipönttö, ni paljon hiljaisempi.
2.0 16V on siis pönttö, voikos moisen putken asentaa tilalle heittämällä? Mut pää kysymys on et miksi puuttuu tosta?



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 27.05.2015 01:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Lienee kustannustekninen asia se, miksi on 1.8 16v mallista jätetty välipönttö pois. Ja ei sovi suoraan 2-litraisen välivaimentimella oleva, koska puuttuu liitoskohta tuosta 1,8 koneisen putkesta. Eli liitoksen rakentamalla saa sopimaan, mutta se onko se järkevää onkin sitten erikseen pohdittava?

Sillä kyllä orggistakapöntöllä äänet on ihan maltilliset, se orggistakavaimennin maksaa toki liki tuplat halpis vastaavaan verrattuna, mutta jos pitää ostaa se välivaimenninkin, niin hinta saattaakin olla jopa kalliimpi? Eli kyllä se yhdellä vaimentimella oleva on ihan hyvä ja hiljainen, kunhan vain ostaa orggisvaimentimen ;) .

Oman murheensa 1,8 koneisien putkissa tekee vielä tietty niiden katin ja vaimentimien välisten "korjausputkien" pituuserot :evil: . Hitsaushommiin joutuu monesti....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 27.05.2015 08:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Samaa mieltä orkkispöntöstä, eli kannattaa unohtaa halvat tarvikepöntöt, jos haluaa pitää pörinät poissa.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 27.05.2015 08:44 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Näin täälläkin. Fabriscape-takapöntöt olivat pörisijöitä, molemmat. Vein ne takaisin ostopaikkaan ja hankin Sitroselta laatupöntön*. Ei hintaeroa paljon ollut, +hakukulut. Ja on hiljainen. 1,8:iin löytyy ainakin kolme erimittaista väliputkea. Lyhintäkin laitettaessa pitää vain katilta lähtevä katkaista sopivasti, jo aiemminkin laitettujen jälkeen. *Samana päivänä auton alla kävi 3 pönttöä, viimeinen jäin kiinni. Homma alkoi luistaa! Väliputkea laitettaessa kannattaisi katilta lähtevän putken hitsaussauma vahvistushitsata. Omassa oli jo alkanut vuotaa, ruostunut puhki alapuolelta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 27.05.2015 20:54 

Viestit: 182
Komppaan edelllisiä. Sitroselta hiljainen laatu pönttö. Kestääkin hyvin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 30.05.2015 00:38 

Viestit: 220
Sitrosella netin mukaan Fenno ja tarvike... Samat löytyy Mätänetistä kun kysyin...
Eli mikäs on tuo Sitrosen laatuputki?



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 30.05.2015 00:58 

Viestit: 146
Mikäköhän mun Xantussa on vikana kun ei pörise, vaikka onkin tarvikepönttö :(


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 30.05.2015 08:59 

Viestit: 85
Xantia 1.8 16v Break (vm. 2000). Ensiasennuspönttö kesti n. 7v. ja sen jälkeen laitettiin joku Mufflex merkkinen tarvikepönttö -> piti pörinää ja kesti n. 3v. Tästä kokemuksesta suivaantunena marmoritiskiltä hakemaan n. 40egee kalliimpi alkuperäinen -> ei pörinää ja tähän mennessä kestänyt 5v.

Joten ei tarvikepönttöjä tänne, yksi kokemus riitti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 30.05.2015 09:29 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Puhi kirjoitti:
Sitrosella netin mukaan Fenno ja tarvike... Samat löytyy Mätänetistä kun kysyin...
Eli mikäs on tuo Sitrosen laatuputki?


Kyllä mätänetissä kyllä koettivat sanoa Fennon pöntöksi, ei mennyt läpi, koska palauttamistani löytyi jo mainitut valmistajan tiedot. Silti edellinen, nyt poistettu pönttö oli motonetista ja hiljainen. Tosin sen myös kerran kävin vaihtamassa. Eikä sekään vielä ainutlaatuista tapahtumaa...Melkoista pönttörulettia. Sitrosen pönttö Fennolta, vaan eri nimellä. Siihen taisi olla asialliset syynsä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun pakari
ViestiLähetetty: 30.05.2015 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Jatkan tähän, jos sopii? :)
Mitä eroa tarkalleen ottaen on 2.0 8v keskiputkessa ja 2.0 16v vastaavassa?



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: