Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 13.06.2015 15:20 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Teuski kirjoitti:
Tuskin sä sillä ainakaan konetta huonommaksi saat :)

Catmatti ei nyt ihan taida ymmärtää, miten hydraulinen venttiilinnostaja toimii ja sitä myöten sitä, miten notkeampi ja liuottava "öljy" voisi sen puhdistaa... :roll:

Tietenkin ymmärsi! Se menee sinne sisälle ja sitte se on puhdas :shock:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 13.06.2015 16:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
catmatti kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Tuskin sä sillä ainakaan konetta huonommaksi saat :)

Catmatti ei nyt ihan taida ymmärtää, miten hydraulinen venttiilinnostaja toimii ja sitä myöten sitä, miten notkeampi ja liuottava "öljy" voisi sen puhdistaa... :roll:

Tietenkin ymmärsi! Se menee sinne sisälle ja sitte se on puhdas :shock:

No hyvä. Vielä kun ymmärrät että kolisevan nostajan voi joko pestä toimivaksi tai vaihtaa uuteen ja vertaat vaihtoehtojen hintaa ja vaivaa ottaen huomioon että pesty nostaja ei toimi kuin ehkä 30-40 tkm ja uusi nostaja helposti sen 200 tkm niin huomaat että jos aikoo autoa pitää tuon vielä yli 200 tkm niin pääsee samaan hintaan kuin pesemällä, vaivaa vaan on kovin paljon vähemän siitä pesemisestä.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 13.06.2015 16:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
RPekka kirjoitti:
catmatti kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Tuskin sä sillä ainakaan konetta huonommaksi saat :)

Catmatti ei nyt ihan taida ymmärtää, miten hydraulinen venttiilinnostaja toimii ja sitä myöten sitä, miten notkeampi ja liuottava "öljy" voisi sen puhdistaa... :roll:

Tietenkin ymmärsi! Se menee sinne sisälle ja sitte se on puhdas :shock:

No hyvä. Vielä kun ymmärrät että kolisevan nostajan voi joko pestä toimivaksi tai vaihtaa uuteen ja vertaat vaihtoehtojen hintaa ja vaivaa ottaen huomioon että pesty nostaja ei toimi kuin ehkä 30-40 tkm ja uusi nostaja helposti sen 200 tkm niin huomaat että jos aikoo autoa pitää tuon vielä yli 200 tkm niin pääsee samaan hintaan kuin pesemällä, vaivaa vaan on kovin paljon vähemän siitä pesemisestä.
Lisäksi pesemättömään moottoriin vaihdetut nostajat voivat saada osansa moottorissa olevasta karstasta ja paluu lähtötilanteeseen voi realisoitua.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 13.06.2015 17:17 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
Sehän on pääasia että uskoo tähän ja venttiilinostajan iankaikkiseen toimintaan! Tästä se alkoi joskus silloin kun ne ensimmäiset ihmevehkeet tuli! Vaikka kuinka kauan ne siellä naputtaa, niin minä ne pesen vaikka lamppu öljyllä! Juu ja taas se mennä kolkuttaa seuraavat sata tuhatta, melkein ilmaiseksi!
:shock:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 13.06.2015 18:18 

Viestit: 474
catmatti kirjoitti:
Sehän on pääasia että uskoo tähän ja venttiilinostajan iankaikkiseen toimintaan! Tästä se alkoi joskus silloin kun ne ensimmäiset ihmevehkeet tuli! Vaikka kuinka kauan ne siellä naputtaa, niin minä ne pesen vaikka lamppu öljyllä! Juu ja taas se mennä kolkuttaa seuraavat sata tuhatta, melkein ilmaiseksi!
:shock:

Eihän kukaan ole tässä ketjussa väittänytkään niiden toimivan ikuisesti. Jos nostimet saa pesemällä toimimaan taas seuraavat 40-50tkm, ei niitä mielestäni kannata vaihtaa. Onhan niiden naputus toki selkeä varoitus siitä, että kohta tarttis tehrä jotain...

En ymmärrä mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, liottaako nostimia paikoillaan konetta avaamatta, vai jossain purkissa autotallin nurkassa, kun lopputulos on kuitenkin sama.

Mutta kun tuntuu vaan olevan ihan realismia se, että tuon 40-50 tkm:n matka saattaa olla näiden harrasteautojen viimeinen matka, niin miksi ihmeessä pitäisi nähdä nostimien vaihtamisen vaiva, kun koneen saa oireettomaksi helpommallakin? Sitä paitsi, kovin moni meistä, itseni mukaan lukien, on niin totaalisen pa, ettei edes noiden nostimien hankintahintaa ole lyödä tiskiin ilman etukäteissuunnittelua, joten tuon muutaman kymmenen tuhannen kilometrin matka antaa aikaa varautua tulevaan remottiin.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 13.06.2015 23:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Forte on noin 80% sisällöltään kerosiinia, paljon "kuivempaa" siis kuin nafta tai polttoöljy.
Olen tehnyt lukemattomia kerosiinikäsittelyjä autojen moottoreille joissa on hydraulinostimet ja joka kerta ääni on muuttunut kilkuttimessa huomattavasti koska se öljyn mukana oleva karsta nyt vaan tukkii hydenostimen hyvin kapeat tiehyet.
Kun kerosiini lisätään noin 0.5-1 litran öljynlorotuksen jälkeen koneeseen saman verran eli 0.5-1 litraa. On ihan turha kuvitella että se saisi aikaan lastuamista tai kulumista 10-15 min käytöllä noin 2000 rpm jurnutuksella.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 13.06.2015 23:09 

Viestit: 474
Cikatti kirjoitti:
Forte on noin 80% sisällöltään kerosiinia, paljon "kuivempaa" siis kuin nafta tai polttoöljy.
Olen tehnyt lukemattomia kerosiinikäsittelyjä autojen moottoreille joissa on hydraulinostimet ja joka kerta ääni on muuttunut kilkuttimessa huomattavasti koska se öljyn mukana oleva karsta nyt vaan tukkii hydenostimen hyvin kapeat tiehyet.
Kun kerosiini lisätään noin 0.5-1 litran öljynlorotuksen jälkeen koneeseen saman verran eli 0.5-1 litraa. On ihan turha kuvitella että se saisi aikaan lastuamista tai kulumista 10-15 min käytöllä noin 2000 rpm jurnutuksella.

Tässä olikin kaikki oleellinen.



Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 14.06.2015 07:40 

Viestit: 1242
Ihan vaan kysymys; onko sulla pääsy johonkin kerosiinikätköön? Nyt en puhu lamppuöljystä? Kerppaa on vaan siviilin tosi vaikee saada.

Jos joku on joskus tehnyt täyden moottoriremontin, ei ihmettele tätä pesusäiettä.



Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: moottorin puhdistuskäsittely
ViestiLähetetty: 15.06.2015 11:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Catmatille terveisiä, että kannattaa murustaa vaikka savea öljyntäyttökorkista sisään niin saa päinvastaisesti nopeutettua sitä reaktiota venttiilikoneistossa :evil: Onko mitään järkeä? No ei...eikä ole kyllä moottorin sisäisten kanavien putsaamisen kritisoinnissakaan.

Jos ihmisellä menee verisuonet tukkoon, lähtee henki. Jos moottorin verisuonet, öljykanavat, menevät tukkoon, moottorilta lähtee henki.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: