|
Kirjoittaja |
Viesti |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 14.06.2015 15:07 |
Viestit: 5859 Paikkakunta: Lahti
|
Ainakin noi vaihtoehtoiset systeemit on pirun paljon kalliimpia korjata mut kait se on tarkoituskin, se toi "jälkimarkkinointiin" panostaminen on päivän muotisana, kalliit varaosat tuo rahaa taloon vielä autokaupan jälkeenkin 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
ds-jekkeri
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 18.06.2015 19:43 |
Viestit: 2666
|
olli__o kirjoitti: Tuo kuvaaja vaikuttaa uskottavammalta kuin "talk the talk", eli Activan korjaus suoraksi 0,5 G kiihtyvyydessä kestää murto-osan sekuntia, mutta murto-osa on yli yhden eli 6/5=1,2 s? (ja jos oikein tulkitsen kuvaa niin korjaisi yli, eli pienelle negatiiviselle kulmalle, mutta se kestäisi jo 1,6 s). Ei tuohon ainakaan kymmeniä kilowattejakaan per pyöräpari vaadita, ei vaikka auton ihan kaikki paino siirtyisi tuossa ajassa ulkopuolen pyörien kannettavaksi. Tuosta en tekisi myöskään johtopäätöstä että suoristuminen nopeutuisi kun G:t nousee, miksi niin kävisi?
Jep, käy kokonaista 0.35 asteen kulmassa Activa, sehän ei ole suorassa! EeeeHehehehehehe.... Ei perkele, miksi minä tuhlaan aikaani tällaiseen jankutukseen. Jokainen on tästä jo haluamansa tiedon saanut, jos olli_o haluat ymmärtää miten se systeemi toimii ja miksi se korjaa nopeammin suuremman asteluvun heiton kuin tuollaisen hyvin pienen, lue se 120-sivuinen ranskankielinen dokumentti "Suspension Hydractive Avec Systeme "SC/CAR" Avant-propos". Sieltä se löytyy. Se on aivan sama mitä minä tähän kirjoitan, niin tulee loputon oksennus aihetta kaukaa liippaavia, pilkkua halkaisevia vastalauseita mieheltä joka mitä ilmeisimmin ei ole koskaan edes ajanut V6-Activaa. Tosiasiat: 1) Activa on maailman nopein auto BAR NONE ruotsalaisten väistötestissä tähän päivään asti. Kaukana takana esim. Porsche GT3 ja Lamborghini Gallardo. 2) Active ei subjektiivisesti eikä ulkoapäinkään katsottuna kallistu ollenkaan mutkissa, aivan poikkeustapauksia lukuunottamatta. Ja näinhän sitä sitten mennään: https://www.youtube.com/watch?v=LG0eJY_1470
Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 22.06.2015 00:54 |
Viestit: 5125
|
Täytyisikö nyt tosiaan lukea 120 sivua ranskankielistä tekstiä että voi todeta että jos sama mies väittää Activan maksimikallistukseksi tässä samassa yhdessä ketjussa: nolla 0,1 astetta 0,5 1,99 ja nyt ehkä vielä 0,35°? niin ne kaikki ei minusta voi olla totta samaan aikaan, tai minusta ainakaan kaikki ei ole"nolla", vaan turhaa jankutusta (Tuon huomaamiseksi ei tarvitse edes omaa Activaa). Mutta totta sekin ettei se turha liioittelu suuntaan tai toiseen alenna Activan arvoa eikä se ainakaan yhtään hirvitestin tuloksen vaikuttavuutta heikennä. Muillakin kuin Lexuksella on samantyyppisesti kallistuksenvaimenninta kiertävää laitetta, hydraulisiakin lienee useampi, mutta ei Activoita ole niistäkään tehty, vaan vaikka maastureita joissa saadaan pyörät paremmin seuraamaan maastoa tai SUVeja joissa saadaan mukava jousitus korkeaan autoon, ilman että kippaa kyljelleen. Ranska ei muutenkaan minulla ole hallussa, mutta jos olet itse tuon viitttaamasi dokumentin lukenut, niin onko siinä sama tieto kuin "The Citroën Technical Guidessa", vai onko sekin ihan väärässä Lainaa: But, while the Hydractive stays almost linear—the sharper you turn, the bigger the body roll angle will be—, the Activa compensates by keeping the body roll angle at a constant below 0.5 degree up to a lateral acceleration of 0.6 g (by providing an effectively infinitely stiff roll bar setup). But even when the limits of the roll bar are reached, having contracted or extended it as far as it can go, the effective roll bar remains quite stiff: the roll angle will increase only moderately, up to a maximum of 1 degree. Eli ehkäpä voisi sanoa (jos noihin dokkareihin voi luottaa): Lexus APSSS:llä kallistuu vai puolet kurvissa siitä mitä ilman ja Activan maksimi kallistuma on noin puolet APSSS:stä ja oikaisee senkin reilun sekunnin päästä?
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 03.07.2015 18:03 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 03.07.2015 18:29 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 03.07.2015 20:06 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Tää suomennettu versio on jonkun todellisen asiantuntijan kirjoittama...
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 04.07.2015 19:33 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Äkkiä kauppaan. Näistä viimeisistä tulee varmaan keräilyharvinaisuuksia ja hinnat kohoavat pilviin...Sen jälkeen vain rautajousia tarjolla 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 04.07.2015 20:01 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
On vaan valikoimat tosi suppeat. Sedania ei saa lainkaan. Crosstourerissa on yksi vaihtoehto ja bensakoneet on THP-Antiikkia. Ja hinta ihan posketon. Puretech 130 automaatti sedan voisi jopa kiinnostaa.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 04.07.2015 20:42 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
C4_robotti kirjoitti: Näistä viimeisistä tulee varmaan keräilyharvinaisuuksia ja hinnat kohoavat pilviin... Sitä odotellessa 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 04.07.2015 21:18 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
Joo mä en elä niin kauaa että hinnat nousisivat takaisin ostohinnan tasolle, kuten klassikoilla on tapana. Jos tajuavat tehdä jonkun numeroidun erikoissarjan ja niitä on vähän, tyyliin 50kpl niin sitten ehkä.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
cx_pepee
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 04.07.2015 22:16 |
Viestit: 32
|
Taidan ostaa karvalakin ja mondeon....
|
|
|
|
 |
P51
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 04.07.2015 23:30 |
Viestit: 239
|
Minä taidan siirtyä jenkkikalustoon takaisin..Johan tässä sitikoilla tuli parikymmentä vuotta ajeltuakin.. 
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 05.07.2015 09:20 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Henk.koht. hyde on nyt "kuitattu listalta", been there, done that, joten se seuraava auto tod.näk. muutenkaan ei tule olemaan hyde. Eli siltä pohjalta ns. ihan sama vaikka hydejä ei enää tehtäisikään ollenkaan. Se että onko sen seuraavan auton merkki yhä Citroën, onkin sitten jo kokonaan toinen juttu, mutta ainakin tällä hetkellä siltä näyttäisi 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 08.07.2015 01:42 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kävin pitkästä aikaa CX Basiksen sivuilla... CX:t noin 9-29 k€ur. Aikas kova mutta niin on.
Minä (lapsen) uskon CX farkkuun, niitä on vielä, jopa CX Basiksessa. Siellä on niitä ihan kohtuu hyvin uudistettuja pelejä tarjolla.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
maramutteri
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 08.07.2015 09:53 |
Viestit: 108
|
Eiköhän suurin osa citikoista täälläkin myydä rautajousisena. Niitäkin ollut pari kappaletta. Molemmat ajo-ominaisuuksiltaan hyviä näitten kaasunestejousitteisten veroisia, joiltakin ominaisuuksiltaan jopa parempia. Matkailuvaunun veturina hydejousitus oli ylivertainen. Ei nykyisin enää ajo-ominaisuuksiltaan tai jousituksen ominaisuuksilla. Citikan ostan tulevaisuudessakin aivan muilla - kuin jousimateriaalin - perusteilla. On siinä edelleenkin jotain semmoista ominaisuutta, sanoisinko aistikkuutta, mitä noista muista merkeistä ei oikein löydy. En haikaile entisyyden perään. Odotan citikankin C5:n jousituksen kehittyvän vielä nykyistä paremmaksi. Uskon sen tapahtuvan nestettä paremmilla ja herkemmillä aineen ominaisuuksilla.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 08.07.2015 10:07 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Cikatti kirjoitti: Kävin pitkästä aikaa CX Basiksen sivuilla... CX:t noin 9-29 k€ur. Aikas kova mutta niin on.
Minä (lapsen) uskon CX farkkuun, niitä on vielä, jopa CX Basiksessa. Siellä on niitä ihan kohtuu hyvin uudistettuja pelejä tarjolla. Cikatti puhuu asiaa. 
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 11.07.2015 23:53 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kiitos Citrique! Huomaan olevani vielä "terve" Xantia Activasta... "Tosiasiat: 1) Activa on maailman nopein auto BAR NONE ruotsalaisten väistötestissä tähän päivään asti. Kaukana takana esim. Porsche GT3 ja Lamborghini Gallardo. 2) Active ei subjektiivisesti eikä ulkoapäinkään katsottuna kallistu ollenkaan mutkissa, aivan poikkeustapauksia lukuunottamatta." Tämä on kyllä niin totta. En ole kokenut mitään yhtä tanakkaa ajokokemusta kuin Activalla mutkatiellä. Se on tosi kova meriitti tuo väistötestin voitto. Ajokokemus on, hämmentää kyllä, hyvin liki kuin mikroautolla ajais. Mutkat uskaltaa ilman syntyvää perstuntumapelkoa vetää kovaa (= liian kovaa).
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 12.07.2015 14:41 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Otsikkoon viitaten, uskon että näitä miellyttävän kyydin tarjoavia nesteytettyjä keksintöjä vielä riittää, jotta pystyy tässä maailmassa vielä itsenäisesti autoilemaan. Ei nämä nyt valmistetut ihan hetkessä ole häviämässä, vaikkei uusia enää valmistettaisikaan... Hyvän palautuksen maanpinnalle sai, kun tuli ajeltua tietä 751, Reisjärveltä Halsuan kautta kohti Kaustista. Viikko sitten Xm:llä, ja pari päivää sitten viisivuotiaalla Skoda Fabialla. Millään ei voi uskoa että tien kunto muuttui järkyttävän kehnoksi alle viikossa, tuo harhakuva onneksi haihtui kun samaista tietä kävi ajamassa Sm:llä... Ei ole enää näköjään tämän "rikotun rangan" kanssa Germaanikyytiin asiaa, alle parinkymmenen kilometrin oli eteneminen jo varsin tuskaista. Lopulta kun illasta päästiin takaisin, oli aika huojentunut olo kun reissu oli ohi, fyysiset oireet ei vaan ole vielä perjantain retkeltä hellittäneet... Jos tuommoinen suht tuore on se mitä nykyään tarjolla on, siirryn mieluummin vaikka kävelemään. Ei näillä teillä oikein pärjää mehujousitetulle, vallankaan tuommoinen keksintö missä joustovaroja ei oikein ole, renkaat on turhan matalat ilman ilmatilaa ja jonka jousitus on kehitetty "tunnokkaaksi" jonka kautta rattiin kulkeutuu kaikki pienetkin tien epätasaisuudet... Isosti osasi ohjauskin yllättää, Diravi kun ei tunnetusti päästä läpi oikein mitään, niin tässä Vaggineessa piti varsinkin lätäkön kohdatessa pitää tiukasti ruorista kiinni, jos mieli ettei suunta pahasti muuttunut, ESP:n osallistuessa suunnanoikomiseen aina kun tienpaikkaukseen käytetty sileämpi osuus tavoitti renkaat. Ja joo, Fabialla vauhti tuntui liiankin kovalta jo alle 70km/h, kun taas noilla omilla romuilla ei vielä tuplakaan tuohon verrattuna pahalle tuntunut... Videotakin tuli otettua jossain vaiheessa, miten kivan eleetöntä kyyti on tällä nyttemmin tuotannosta poistuneella jousitustekniikalla. Yritettiin kyllä Skodakyytiäkin kuvata, mutta sen verran rumasti kuva tärisi ettei siitä oikeasti saa mitään selvää, ei ollut mieltä ladata mokomaa pätkää, muualle kuin hylkyihin... On tässä, nyt lopetetuksi julistetussa tekniikassa, kuitenkin hyvät puolensa. Olkoonkin kalliimpaa valmistaa kuin rautavieterit, tähän mennessä en ole mitään vastaavaa vielä löytänyt. Ja surullinen on se päivä kun ei enää edes korviketta löydy, minkä kyytiä niskaparkani kestäisi...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 12.07.2015 15:44 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kyllähän tuossa Jasun videolla tulee hyvin esille yksi oleellinen seikka mikä ei mielestäni liity pelkästään kaasunestejousitukseen. Huomattavaa on vertikaalisten liikkeiden rauhallisuus ilman havaittavaa nyökkimista. SM:llä ei ole koskaan ollut mahdollista ajaa mutta vastaava tulee esiin hyvin myös cx ja ds ja gs malleissa selkeämmin kuin kuin uudemmissa joustintuellisissa. Mielestäni avainasemassa on joustoliikkeen pituus. Tärkeitä ovat myös alhainen jousivakio sekä runsas vaimennus, mutta nämä löytyvät myös uudemmista sitikoista. Mikään uusi tekniikka pysty mitenkään korvaamaan runsaita joustovaroja mikäli tiet ovat tyypillisiä pohjolan routaheitollisia. Tosin kun tiet keskimäärin paranevat kokoajan nii hydesysteemin edut alkavat osin kääntyä jo haitoiksi, tai ainakin tarpeettomaksi kustannusten lisäämiseksi? Tuo veli venäläisten video kertoo paljon. Seuratkaa horisontin pystyliikkeideen vähäisyyttä suhteessa pyörän liikkeisiin https://www.youtube.com/watch?v=WRXtWg18h2o
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 12.07.2015 17:33 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Olipa suorastaan hypnoottista katseltavaa tuo venäjän-CX:n pehmeä lipuminen. Pääsisipä joskus vanhemman hydesitikan kyytiin vähän huonommalle tielle. Jo BX aikanaan vaikutti minut järjestelmän paremmuudesta kun sen uudelleen pallotin, mutta tuon videon perusteella CX näyttäisi tosiaan olevan aivan omaa luokkaansa joustoliikkeiden laajuuden ja kyydin tasaisuuden suhteen.
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 12.07.2015 21:30 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Wesa kirjoitti: Kyllähän tuossa Jasun videolla tulee hyvin esille yksi oleellinen seikka mikä ei mielestäni liity pelkästään kaasunestejousitukseen. Huomattavaa on vertikaalisten liikkeiden rauhallisuus ilman havaittavaa nyökkimista. SM:llä ei ole koskaan ollut mahdollista ajaa mutta vastaava tulee esiin hyvin myös cx ja ds ja gs malleissa selkeämmin kuin kuin uudemmissa joustintuellisissa. Mielestäni avainasemassa on joustoliikkeen pituus. Tärkeitä ovat myös alhainen jousivakio sekä runsas vaimennus, mutta nämä löytyvät myös uudemmista sitikoista. Mutta uudemmista puuttuu joustovarat, sillä on iso merkitys että näissä vanhemmissa on sekä sisään- että ulosjoustoa saman verran kuin esim. C5X7:n koko joustovara, siis ylä- ja ala-asentojen väli on se n. 10cm kun Ds/Sm sallii saman kymmenen senttiä suuntaansa normaaliasennosta. Sille pitemmälle liikevaralle on helpompi järjestää mukava jousitus, ilman pohjaamisen pelkoa (joka taas "pakottaa" jäykistämään jousitusta, ettei joustovarat lopu liian äkkiä). Jännä olisi löytää vastaavalla tiellä kuvattu pätkä, kamera kiinnitettynä vastaavasti jotta näkisi pyörän liikkeen tien/korin suhteen... Ja joo, tuommoisia teitä löytyy tästä maasta, ei paljoa tuosta poikkea se missä itse pätkän kuvasin... Wesa kirjoitti: Seuratkaa horisontin pystyliikkeideen vähäisyyttä suhteessa pyörän liikkeisiin https://www.youtube.com/watch?v=WRXtWg18h2oOn muuten hupaisaa katseltavaa hiekkatiellä, kun ajaa ilman lokasuojaa. Näkyy pyörän liikkeet kaikkinensa. Sitä on tullut ihasteltua sekä Dyanen että Sm:n kanssa, isoissakin kuopissa rengas liikkuu paljon, korin vielä liikahtamatta..! Käytännössä täysi mahdottomuus, jos joustovarat poistetaan, muistelen jostain nähneeni C5X7:n joustovaroista maininnan, 105mm ääriasentojen välillä josta 60mm olisi varattu sisäänjoustolle (vai oliko ulos, no, vähän kuitenkin). Harmittavasti vaan, meidän tiestö alkaa mennä takaisin sille tasolle missä pitkiä joustovaroja jälleen tarvittaisiin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 13.07.2015 01:28 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Olipa suorastaan hypnoottista katseltavaa tuo venäjän-CX:n pehmeä lipuminen.  " Se mitään hypnoottista ollut...  Menin muttereiksi koska tiedän tuon. Break CX on täysin eri laite jousitukseltaan kuin sedan takapään pallojen ja akselivälin vuoksi. EN koskaan unohda sitä aamua vuonna noin 2005 kun ajoin puolinukuksissa kaukolämpöputkityömaan yli 70 km/h... Heräsin mutten hämmästynyt.
Viimeksi muokannut Cikatti päivämäärä 13.07.2015 01:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 13.07.2015 09:01 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Huvitti tuo Jasun herääminen Skodan todellisuuteen...Tässä joskus puolen vuoden sisään kävi niinkin onnettomasti, että suuntasin helsingin yöstä taksilla kotiperukoille. Reitti kulki Vihdintietä, kuten päivittäinen työmatkani ja tällä kertaa alla oli joku Klonkswagen tilamalli, en muista mikä. Se pomputus oli käsittämätöntä! Vaikka oli joustovaraa omassa kropassa pienen hutikan saattelemana niin silti kaikki ne miljoonat pienet pomput tiessä ärsytti. Lähetin kesken matkan broidilleni viestiä, että: "tällaisilla paskoillako ihmiset todella ajavat päivittäin!?". Osaltaan ihmetystä herätti myös se, kuinka nopeasti pallotellun Xantian ja erinäisten rättikotteroiden kyytiin samalla tieosuudella on tottunut, eikä todellakaan tiedosta enää sitä todellisuutta, jossa ihmiset lisääntyvissä määrin puhuvat Suomen huononevasta tiestöstä. Suosittelen muillekin tällaisia ekskursioita mainstream kiesien kyytiin, hutikassa tai ilman. Muistaa aina miksi näitä harrastaa 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 13.07.2015 13:23 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Toi ulos- ja sisäänjousto on kyllä merkittävässä avainasemassa. Mutta ei tuo C5X7 nyt ihan kauhian huono ole... Ajan C5:lla silloin tällöin Hyvinkäältä Läyliäisiin Kytäjäntietä (tie nro 1361).... Pitäskin testata tuo kamerajuttu siinä ja siten Cadillacissä. C5:lle voi ajaa kunnolla kovaa tuota paskakuntoista tietä mutta Cadilla joutuu jopa ajaman alle nopeusrajoitusten ettei olis niin epämukavaa 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
citikka14
|
Viestin otsikko: Re: Vieläkö joku (lapsen)uskoo uuteen hyde-sitikkaan? Lähetetty: 21.07.2015 22:53 |
Viestit: 57
|
Pitäiskö meidän suomessa perustaa Nokian savuaville raunioille autotehdas ja alkaa valmistaa mehukeppejä mallia 2020 joissa lisämausteena Here-kartat. Eli kehitettäisiin näiden hyde-oppiemme avulla ideaaliauto kaikilla LHM-mukavuuksilla varustettuna. Omasta mielestäni ehkä sitikan hienoin saavutus teknisesti lienee CX ja ulkonäöllisesti taas ID tai DS... XM on tosi hieno, mutta jotenkin se on liian monimutkainen ja konstikas... Liikaa muovia ja liittimiä...
|
|
|
|
 |
|
|