Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5II RCRFJF bens. 2.0 2005 tuulettimen fläkti
ViestiLähetetty: 15.07.2015 09:50 

Meni C5II:sta 2005 2.0 bens autom.v., autom.ilmast., (176.000 km) :cry: tuuletinflekti vaihtoon, moottori tulllut tiensä päähän. Arvokas on tuuletin, n. 400 €. Tutkin ebayta, sielläkin hinnat 300-400€ välillä. Ostettu on jo joten myöhäistä enää kysellä olisiko ollut joitain halvempia tapoja hoitaa asia. Ei löytynyt Suomesta muualta kuin maahantuojalta.

Muita löytyi 150-200€ välillä mutta eivät piru käyneet, kuulemma, mun autoon.

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5II RCRFJF bens. 2.0 2005 tuulettimen fläkti
ViestiLähetetty: 15.07.2015 10:22 

Anteeksi osittain eli auton mallia koskien aiheen vierestä vastaus, mutta -98 1.8 Xantiassani, jossa noita flektejä on keulalla kaksi, lopettivat molemmat toiminnan. Kun oli tarve korjata nopeasti ja halvalla poistin vanhat ja tilalle Bilteman 12" flekti (toistaiseksi vain yksi, saatan myöhemmin pultata toisenkin keulille vaikka tuolla yhdelläkin ilmastointi toimii ja moottorin lämmöt pysyy kurissa) ja sen releytys niin että saa sähkönsä ihan muuta kautta kuin alkuperäinen.
Biltemassa flekti maksoi reilut 20 €, muualtakin noita toki saa, mutta esim. sen toisen puuhatavaratalon eli Motonetin noteeraus vastaavankokoiselle flektille oli haarukassa 50 - 60 ekua/kpl

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2015 10:40 

Tarkennuksena vielä vastaus kysymykseen miksi releytin uusiksi on se, että edellinen omistaja oli syystä tai toisesta viritellyt noita puhaltimien syöttöjä jo ennestään uusiksi ilmeisesti parin sadan euron arvoisen ohjausboksin hajottua (en tarkistanut koska olisi vaatinut auton keulan purkua, jotta olisi päässyt boksiin käsiksi)
Olivat kyseisen korvarengaskaverin piuhavedot sitä tasoa, että jo yksin paloturvallisuuden takia päätin tehdä johdotukset uudelleen kunnolla.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2015 10:41 

Joo, fläktejä löytyy varmaan. Toiminnan ohjaus tässä pulmaksi tuli ja kun tumpelo sähköhommissa olen, oli vaan helistettävä säästöpossua. Osaaminen olisi tietysti auttanut.... :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2015 10:54 

Rahamiehet ostaa alkuperäisosia, persaukiset joutuu soveltamaan ja parsimaan toimivat ratkaisut itse :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 15.07.2015 20:39 

Petsku kirjoitti:
Rahamiehet ostaa alkuperäisosia, persaukiset joutuu soveltamaan ja parsimaan toimivat ratkaisut itse :lol:

Soveltaishan ja parsishan sitä mutta kokemus on kertonut että tumpelona mä rikon enemmän kuin korjaan --- vai "rahamiehet", kaukana siitä, etenkin kun tämmösiä kulueriä makselee.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2015 21:28 

paarni kirjoitti:
Petsku kirjoitti:

Soveltaishan ja parsishan sitä mutta kokemus on kertonut että tumpelona mä rikon enemmän kuin korjaan --- vai "rahamiehet", kaukana siitä, etenkin kun tämmösiä kulueriä makselee.

No niin, nyt se fläkti siinä kuitenkin rallattaa niinkuin kuuluukin. Sitikalla ajaminen on loppumaton seikkailu. :roll:

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]