Moi foorumilaiset.
Autoni Grand Picasso 1.6 hdi vm 2010 , ajettu 75 000 oli normi huollossa merkkiliikkeessä.
Normi huollon lisäksi vaihdettiin hammastanko ja iskari kolinan takia.
Auto oli jäänyt huoltohalliin, koska huollon jäljiltä BMP laatikon hydrauliikkaöljyä vuosi reilusti jostain laipasta.
Huollon jäljiltä auto on käyttäytynyt perin oudosti.
- Lähdöissä toisinaan tuntuu että auto tukehtuu, ei siis jaksa lähteä kunnes "hyökkää"..
- Kulutus on noussut selvästi. Ennakoivalla ajolla ja pintakaasulla pysyy maltillisena, mutta mikäli kaasupolkimeen hiukankin koskee pomppaa hetkellinen kulutus lähemmäs 20 ltr/100 .
- Oudoimpana pidän että jälkipolttelee 200 km välein, eikä juurikaan ole väliä onko kyseessä matka-ajoa vai kaupungissa pyörimistä.
-Lisäksi käyntiääni on mielestäni karkeampi.
Huollon jäljiltä ilmanputsarin imuputki, joka tuo ilmanoton eteen oli irti joka liitoksestaan ja konehuoneessa pitkin vittua.
Tämän laitoin paikoilleen parhaani mukaan.
- Vanteet / jarrut ei tunnu lämpimiltä.
- Turbo ei mielestäni viheltele liikoja eikä kuullosta epänormaalilta.
Mistä vikaa lähtisi etsimään, alkaa hiukan usko loppumaan

EGR, ilmamassamittari tai jopa ilmansuodatin ?
/Mika Ketola