Itselläni 2.2 HDi C5 2005 automaatti, takana kolme kuukautta ja 12000 km. Mittarissa n. 200 tkm.
Citroen-merkkihuolto on etsinyt tätä samaa hyytymisongelmaa autosta noin 10 kertaa, tuloksetta.
Vika ilmeni alussa n. 300 km:n välein, välillä ajettiin jopa yli 2000 km ilman ongelmia.
Magneettiventtiilit ja alipainepumppu vaihdettu, liitokset kiristelty, kaasupoljin vaihdettu (!), hiukkaspoltto tehty...
Olivat sitä mieltä, että FAP:in vaihto on seuraava operaatio, kustannusarvio 1300 euroa

Löytyykö halvemmalla tai joitakin muita vaihtoehtoja? Tilaus ulkomailta tai jotain? Myyjäliike korvaa tod.näk. osan kustannuksista, mutta näköjään uusi FAP ei välttämättä poista tehonhäviämisongelmaa. Vikakoodeja ei alussa tullut minkäännäköisiä, lopulta Engine Management Fault ja C5:lle tyypillinen Antipollution System Faulty.
Mukavahan sitikalla on ajella, mutta moottorin varoitusvalo päällä ei pitkälle reissulle kovin luottavaisin mielin tule lähdettyä. Huollossa toki pystyvät nollaamaan vikakoodit, mutta vika ilmaantuu aina uudelleen.
Tehon häviäminen ilmenee ajossa joko vakionopeussäätimellä tai kaasulla, menee ohi itsestään 30 sekunnissa tai sammuttamalla auto. Hiukkaspoltot huollon mukaan ovat tapahtuneet normaalisti n. 500 km välein, tästä ei varmaankaan ole hyytymisissä kyse. Kierrokset eivät nouse yli 2000 rpm, kaasupolkimen painaminen joko ei vaikuta mitenkään tai moottori kuulostaa siltä kuin se ei saisi ilmaa (maallikon kuvaus asiasta).
Ideoita / ehdotuksia otetaan vastaan kiitollisena!