|
Kirjoittaja |
Viesti |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 25.07.2015 17:13 |
Viestit: 2699
|
Tässä viestiketjussa noin 20 kirjoittajaa ja suunnilleen saman verran enemmän tai vähemmän toisistaan poikkeavaa mielipidettä siitä miten liikenteessä pitäisi toimia. Osin melko jyrkästikin vastakkaisia. Ei se tienpäällä ihan näin hurjalta näytä. Onneksi.
Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 25.07.2015 17:15, muokattu yhteensä 1 kerran
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
citromes
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 25.07.2015 17:15 |
Viestit: 140
|
Auto valtiolle kuten kyläpolliisit Pesonen ja Maksimainen esittivät Ylen ohjelmassa.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 25.07.2015 18:49 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Jokainenhan lähtökohtaisesti on omasta mielestään oikeassa. Asiat näyttävät hyvinkin erilaisilta, riippuen siitä, mistä kulmasta niitä katselee. Yhden mielestä pitää aina ajaa 9 yli rajoituksen, ja hitaammat PITÄÄ ohittaa välittömästi. Toinen taas ei koskaan aja ylinopeutta, ja se on oikein se... Kolmas rampilta.....onhan näitä. Ja siksihän me kirjoittelemme etusormi (tai joku toinen) pystyssä, että opetamme muita. Mutta emmehän me kukaan näistä mitään opi  . Jokainen, siis myös minä, pysyy omassa poterossaan, ja puolustaa raivokkaasti omaa kantaansa.  Vai kuka tunnustaa ensimmäisenä, että olenpas ajanut hölmösti, tästedes teen juuri niin, kuin te toiset sanotte. Miksi? Koska me olemme ihmisiä. 
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 25.07.2015 21:03 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
zX-files kirjoitti: Joskus on tullut tehtyä virhe, mutta harvemmin kuin muut  Kerran jo luulin olleeni väärässä, mutta sitten huomasin erehtyneeni 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 25.07.2015 23:50 |
Viestit: 5125
|
2cv-Olli kirjoitti: ... Niin ne systeemit muuttuvat liikenteessäkin. Pitää varmaan hankkiutua uudelleen autokouluun, kun kortin hankinnasta on jo reilu 40 vuotta. Silloin muinoin oli sellaisia hassuja sääntöjen tulkintoja, joiden mukaan vasenta kaistaa tulee käyttää vain ohittamiseen Tieliikennelaissa kirjoitetaan tosin vieläkin siis virheellisesti, että:
"Ajoneuvoa on ajoradalla kuljetettava muu liikenne ja olosuhteet huomioon ottaen niin lähellä ajoradan oikeaa reunaa kuin turvallisuutta vaarantamatta on mahdollista. Milloin kuljettajan ajosuunnassa on vähintään kaksi ajokaistaa, hänen on kuljetettava ajoneuvoa ajokaistaa tarpeettomasti vaihtamatta yleensä eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla."
En googlaamallakaan löytänyt pykälää, että olisi toivottavaa tai velvoittavaa joidenkin parempaan A-ryhmään kuuluvien kuljettajien toimia "poliisinpikkuapulaisina" estämällä muiden tienkäyttäjien ohittaminen ajamalla jotain rajoitus+N nopeutta vasemmalla kaistalla. Se on tuo yksi viattomalta vaikuttava yleensä-sana joka laissa kertoo että kyseessä ei ole käsky vaan suositus - "olisi kaikille kivaa, jos viitsisit ajaa muita kunnioittaen" mutta ei siitä rangaista, ja kun kaksi täysin absoluuttisen oikeassa olevaa eri mieltä olevaa ihmistä kohtaa tuolla samalla vasemmalla kaistalla ollen kumpikin omalla tavallaan oikeassa ja väärässä samaan aikaan - liikenneraivoahan siitä seuraa. Samaa moni väittää vaikka pyöräilijän kypäräpakosta, laissa sellainen on, mutta sana yleensä muuttaa sen suositukseksi. http://www.kaupunkifillari.fi/blog/2014 ... lvoitetta/Mutta pakko myöntää etten ole absoluuttisen varma tuosta tulkinnasta, kun muistelisin että laki olisi muuttunut minun ajokorttiaikana ja tuo lain kohta on ollut ihan samanlainen jo vuodesta 1981 ja että joku oikeusaste olisi antanut tuomion vasemmalla kaistalla ajamisesta, taisi todeta sen olevan väärin, mutta ei määrännyt mitään rangaistusta. Molempia mielipiteitä esiintyy, ja, varmaan sama tilanne liikenteessäkin: http://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenn ... ta+ohittaa"Tällä pykälällä pyritään ohjaamaan kuljettajat ajoradan oikeaan reunaan, mutta ”yleensä” -sana poistaa ehdottoman velvoitteen." http://www.iltalehti.fi/autot/200704135968466_ae.shtml"Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että vasemman kaistalla turhaan ajaminen ei ole sallittua." (Moottoriteiden säännöissä ei yleensä-sanaa ole, vapaudesta tosin sielläkin voi kiistellä, mutta tuskin ainakaan tyhjällä tiellä "«Moottoritiellä on ajoneuvoa kuljetettava eniten oikealla olevalla vapaalla ajokaistalla.") No toisaalta usein liikenteessä törmää myös tilanteisiin, joissa sekunneissa tehdään päätöksiä missä järjestyksessä ja miten kuuluu ajaa, ja jos jotain sattuu, voi kestää kuukausia oikeusasteissa miettiä kuka oli oikeassa ja väärässä, välillä myös eri oikeusasteet päätyy vastakkaisiin tuloksiin, noissa saisi myös tuomita kyseisen kohdan suunnittelijat, jotka ovat tehneet turhan vaikean liikennetilanteen. Tai mitä seuraa kun lakitekstiä muutetaan hieman, vaikka kärkikolmion osalta: eikös se mennyt niin että vastakkaisista suunnista tultaessä (toisen kääntyessä toisen edestä) vain toisella oleva kärkikolmio ei tarkoitakaan enää väistämisvelvoitetta, ja laissa puhutaan velvoitteesta väistää risteävää tai etuajo-oikeutetusta suunnasta tulevia, näitä sitten korjattiin lisäämällä kylttejä.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 26.07.2015 09:26 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Olavi Lempinen on kirjoittanut valaisevan artikkelin kaistanvalinnan ja ajoradan eroista otsikolla "miksi se on niin vaikeaa". http://dio.kapsi.fi/roskis/lehtiarkisto ... aistat.pdfValitun kaistan sisällä ajetaan niin oikealla kuin mahdollista, mutta sääntö ei velvoita kaistan valintaan. "jos kaistoja on yksi suuntaansa, ajetaan sijoittumissäännön mukaan. Useamman kaistan tilanteessa noudatetaan kaistanvalintasääntöä. Jos nämä sotkee keskenään, asiat hämärtyvät."
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 26.07.2015 18:25 |
Viestit: 5125
|
Katos vaan tuonkin liikennesäännön olin oppinut väärin: luulin että hitaalla ajoneuvolla ei saisi ajaa useampikaistaisella tiellä kuin oikealla kaistalla normaalitilanteissa, mutta tuon artikkelin mukaan mopoautolla, mopolla (jos ei piennarta) tai traktorilla voisi ajaa (jos uskaltaa) vaikka kehätiellä vasenta kaistaa? No liikennesäännöt on minulla muutenkin vielä omaksumisvaiheessa, vasta opin että esimerkiksi kilpapyöräilijöiden tapa harjoitella ajoradalla, vaikka vieressä olisi pyörätie on laiton, mutta mopolla taas ei ilmeisesti ole pakko ajaa lisäkilvellä varustetulla pyörätiellä. (Se pyöräilijöiden pakko on hassusti liikennemerkin määritelmään kirjoitettu)
|
|
|
|
 |
txk
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 26.07.2015 23:57 |
Viestit: 119
|
Jos kaikki ajaisi niinkuin minä, ei liikenteessä olisi mitään ongelmia! MOT! 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 27.07.2015 00:20 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tässä kohtaa voisin yhtälailla kirjoittaa että Sveitsiläis-idioottien teot pitäs myös selvittää. Lähteä nyt neljän ruuhkaan motarille laitteella joka kulkee 60 km/h. Suoraan sanoen v*tun tyhmää vaikka olis laillista.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 27.07.2015 08:26 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Aika hauskasti ja osuvastikin tässä ketjussa heijastuu suomalaisten liikennekäyttäytyminen: toisia on ihan pakko päästä opettamaan!
Kun minä kerron ajaneeni prätkällä 38 kesänä juhannukseen asti kaukovaloilla ilman yhtään vaaratilannetta, on eräillä välitön tarve ryhtyä abrakadabra-perustein opettamaan, että ei näin. Mulle on ihan yks hailee, havaitaanko minut sivulta päin tai arvioivatko puusilmäkuskit nopeuteni väärin. Pääasia että huomaavat, ja fakta on, että esim. vasta-auringon suunnasta lähestyvän moottoripyörän kaukovalo näkyy risteyksessä katselevalle paremmin kuin lähi. Ei minua kiinnosta kuin se hetki, kun reittimme kohtaavat, ja tämä tapahtuu AINA edessäni. Ei sivuilla. Kaukovalo näkyy hyvin eteenpäin.
Minun tarkoitukseni ei ollut opettaa ketään, kerroin vain omasta pitkästä kokemuksestani. Ehkä antaa vinkki.
Lähinnä liikenneraivoa olen itse ollut juuri näissä tilanteissa, kun nämä poliisin pikku apulaiset alkavat liikenteessä opettaa toisia. Jokainen tekee joskus siellä arviointi- tai ajovirheitä - niin minä kuin nuo liikennelehtoritkin - joten valo-, ääni- ja sormimerkkien esittäminen on moukkamaista, viheliäistä oman olemattoman erinomaisuutensa korostamista.
Samaa sukua tälle "keskustelulle".
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 27.07.2015 08:50 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Juuso kirjoitti: Jokainen tekee joskus siellä arviointi- tai ajovirheitä - niin minä kuin nuo liikennelehtoritkin - joten valo-, ääni- ja sormimerkkien esittäminen on moukkamaista, viheliäistä oman olemattoman erinomaisuutensa korostamista. Nykypäivänä tämä opettaminen on karannut ihan käsistä - selvitetään rekisterinumeron perusteella kuka ajoi, tehdään somekohu ja parhaassa tapauksessa julkaistaan video.
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 27.07.2015 08:51 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Se on kyllä niin totta, kyllä jokainen mokaa liikenteessä jonkin verran ja se on hyvä myöntää. Itse tiedän tehneeni ajattelematta ja myös tarkoituksella muutamankin kaamean vaaratilanteen. Eikä ne vaaratilanteet aina synny ihan yhdestä asiasta, monesti ne on muutamankin asian ja yhteensattuman summa mutta kunhan vain sais omasta päästä siinä kohtaa pois sen turhan riskinoton.
Nikon jutusta tulee mieleen se ohittaja joka kuormurista kuvattiin... ohittaja vaaransi olemattomilla valoilla ajavan prätkäkuskinkin siinä sateessa ja seuraavaksi ohittaja jarraili voimakkaasti. Siinäkin tapahtui paljon yhtäaikaa ja lopulta päälimmäinen munaus oli päättää vaarantaa liikennettä tarkoituksella.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 27.07.2015 17:09 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
Nyt kun keskustelu on lainehtinut laidasta laitaan odotan ketjun aloittajalta tilannetiedotetta. Onko hän saanut Pekka Hentun viralta, tutkiiko poliisi asiaa, onko syytteitä luvassa, vai oliko koko juttu Rundvikin taistelua tuulimyllyjä vastaan? Suoraselkäisenä suomalaisena Rundvik mielellään kertoo missä mennään. Sitä odotellessa:Hyvää kesän jatkoa! 
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Lähetetty: 28.07.2015 11:15 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
xanpoke kirjoitti: Nyt kun keskustelu on lainehtinut laidasta laitaan odotan ketjun aloittajalta tilannetiedotetta. Onko hän saanut Pekka Hentun viralta, tutkiiko poliisi asiaa, onko syytteitä luvassa, vai oliko koko juttu Rundvikin taistelua tuulimyllyjä vastaan? Suoraselkäisenä suomalaisena Rundvik mielellään kertoo missä mennään. Sitä odotellessa:Hyvää kesän jatkoa!  XM Hannun edellisen vastauksen kanssa olen lähes samaa mieltä;eikä `pässilaumaa´ kukaan pysty edestäpäin johtamaan. http://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/11/30 ... kennekouluLinkissä esiintyy myös suomalaisen ajo-opetuksen legenda.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 28.07.2015 11:34 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
Juuso kirjoitti: Ja höpöhöpö! Ei mua tartte sivulta huomatakaan, kunhan ne sivutieltä tunkevat ja vasemmalta eteen kääntymässä olevat pölvästit huomaavat. Ja siihen ovat kaukovalot olleet tehokas apu: ei yhtäkään hätäjarrutusta sellaisessa tilanteessa sitten vuoden 1978 ja se riittää minulle! Kaupasta saa ainakin H4 ja H7 polttimoita jotka on tarkoitettu moottoripyöriin, lyhytkin valo erottuu normipitkää paremmin, ihan laillisia, E-hyväksyttyjä tieliikenteeseen, tarkoitettu parantamaan havaittavuutta, kannattaa joskus herätä siihen että asiatkin voi kehittyä Mut kyllä 1.8 Xantiaakin saa polkea aika reilusti että saa kaikilla rampeilla sen 120 lasiin.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 28.07.2015 13:55 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
Xari kirjoitti: Mut kyllä 1.8 Xantiaakin saa polkea aika reilusti että saa kaikilla rampeilla sen 120 lasiin.  ... ja pääsee just sen motaria ajavan eteen...  (oma mielikuvani, ei ollut syytös...  )
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 28.07.2015 14:18 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
XM-Hannu kirjoitti: Xari kirjoitti: Mut kyllä 1.8 Xantiaakin saa polkea aika reilusti että saa kaikilla rampeilla sen 120 lasiin.  ... ja pääsee just sen motaria ajavan eteen...  (oma mielikuvani, ei ollut syytös...  ) Sangen todennäköistä on että jos autoja on vähänkään useampi liikkeellä joutuu joskus jonkun eteen, ja sitä edemmän taakse Mutta paljon olisi suomalaisella opeteltavaa ruuhkaliikenteestä, paha on tietysti opetella kun ei ole juuri ruuhkia  Hauskaa oli Puolalaisella moottoritiellä tietyön ruuhkassa (tietyö tarkoittaa sitä että teitä korjataan parempaan kuntoon, saattaa olla outoa suomalaiselle autoilijalle, siksi selvennös  ) rekat oli oikealla ja henkilöautot veti vasenta niin pitkälle kun pääsee, vasemman kaistan loputtua siihen kilometrien rekkajonoon tuli aina 1 auton rako sitä mukaan kun jono veti.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 29.07.2015 07:33 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Tässä on linkki onnettomuuteen joka sattui klaukkalan liittymässä takavuosina. Kyseisessä liittymässä on pitkä motarin suuntainen kiihdytyskaista ja autot tulevat liittymään hyvällä vauhdilla. Risteyksen ajokulttuuri on muodostunut sellaiseksi että eteen tullaan väkisin vaikka liittymän ainoa auto olisi tulossa moottoritien ainoan vasenta kaistaa ajavan eteen. Jousto ja kohteliaisuus on siis kuitattu omankäden oikeudella ja vähät välitetään väistämisvelvoitteista. Homma toimii niin kauan kun motarilla oleva osaavat pelätä risteystä ennakkoon. https://www.virallisetlinkit.eu/site/23367.htmlTässä tapauksessa toisena osapuolena liittymästä ruumisauton kylkeen paukannut hlöauton kuljettaja syytteli edesmennyttä ruumisauton kuljettajaa kiilaamisesta, mutta myöhemmin todettiin että onnettomuus aiheutui liittymästä tulleen toimesta. Ettei nyt vain olisi ketjun aloituksen uutisessakin lopulta samasta asiasta kysymys. Onneksi kuitenkin aloitustapauksen molemmat osapuolet pääsevät kommentoimaan tapahtumien kulkua.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Lähetetty: 29.07.2015 13:23 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
|
|
|
 |
txk
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 29.07.2015 23:12 |
Viestit: 119
|
Juuso kirjoitti: ... fakta on, että esim. vasta-auringon suunnasta lähestyvän moottoripyörän kaukovalo näkyy risteyksessä katselevalle paremmin kuin lähi. 
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 30.07.2015 02:11 |
Viestit: 5125
|
Juuso kirjoitti: ... fakta on, että esim. vasta-auringon suunnasta lähestyvän moottoripyörän kaukovalo näkyy risteyksessä katselevalle paremmin kuin lähi. Jos tuota päiväsaikaan auringonpaisteessa tekee, niin mikä ettei (toki laki sen kieltää), ei se normivaloilla varmaan valoisassa ketään häikäise, mutta jos yöllä tekee tuota, niin kaikenlaiset häikäisijät ketuttaa ja reilut sakot saisi antaa, myös kaikille huonoille toteutuksille "tee-se-itse Xenon tunareille". Laillinen tapa olisi vaikka teipata katteeseen neon-oranssia tarraa ja samanlaiset neon-oranssi/keltaiset turvaliivit vielä ajopuvun päälle. Ei tuollaisiakaan kauheasti tapaa, mutta yhden ulkomaalaisen tiedän jolla on Suomessa mp:llä ajellessaan tuollainen tapa - on tosin sekin aika hölmön näköistä. Viimeisin kolari oli itselle autolla päiväsaikaan ja valot päällä (jokunen vuosi jo aikaa), vastaantuleva auto kääntyi suoraan eteen risteyksessä - "ei huomannut" (nuori terve pelastusalan työntekijä), enkä itse ehtinyt liukkaalla pysäyttää ja väistää. Olisihan tuo vastaantulija voinut huomata jos minulla olisi ollut kaukovalot päällä, pitäisikö siis sillä perustein hommata autoonkin kaukovaloiksi mahdollisimman häikäisevät tuuninki Xenonit ja ajaa aina ne päällä? (Lähivalot oli ihan Citroenin originaalit ja kohtuu hyvät Xenonit, talvella aika paljon yleensä huurteesta hajavaloakin tuottavat) Mutta varmaan olisi huomannut vielä paremmin jos olisi ollut oranssi pyörivä valo katolla ja siniset strobovilkut. No en ole onneksi ajanut mottoripyörällä oikeaa kolaria, eikä läheltä-piti tilanteissa ole ollut kuin kerran selkeä "sokea pappa sivutieltä suoraan eteen" (ja siinä ei olisi ehkä auttaneet vilkut tai sireenitkään, eikä se ollut ennen juhannustakaan), Keväällä toki täytyy aina melkein suhtautua autoihin muutenkin siten että on itse näkymätön mies.
|
|
|
|
 |
txk
|
Viestin otsikko: Re: Ilmailujohtajan(Trafi) törttöily pitäisi selvittää Lähetetty: 01.08.2015 23:45 |
Viestit: 119
|
Tänään ja pari päivää sitten kohtasin Nordkappin tunnelissa pitkät päällä ajelevia motoristeja. Kytkin itsekin sitten pitkät, jotta näkeevät vastaantulijan varmasti. 
|
|
|
|
 |
|
|