Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tervehdykset
ViestiLähetetty: 30.08.2009 10:00 
Käyttäjän avatar

Olen aivan positiivisesti yllättynyt siitä että meidänJumpyakin tervehditään.Rättäritervehdys on saatu ja muitakin. Lauantaina Ceevitosesta nousi käsi. Keulamerkki on kieltämättä näyttävän näköinen ja punainen värikään ei ole huono.l:D

Poissa

Viestin otsikko: Re: Tervehdykset
ViestiLähetetty: 30.08.2009 10:45 
Käyttäjän avatar

Kukaan ei pahemmin tervehdi tuota farkku-parkaa, vissiin XM Break on liian tavismalli jotta tassu nousisi? Tai sitten en vaan koskaan huomaa mitään. :(

Tosin harvoin toisia XM:iä tien päällä vastaan tule, en ole varma oliko viime kerta edes tämän vuoden puolella?

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 10:50 
Käyttäjän avatar

Yleisesti ottaen Sitikoiden välinen tervehdyspolitiikka lämmittää mieltä tuolla liikenteessä, mutta se minua on vuosikausia ihmetyttänyt, että korkeintaan joka toisesta Rättäristä nousee lapanen, jos vastaan ajaa BX:llä, CX:llä tai DS:llä.

Koska minullakin on vajaan kahden vuoden ajalta Rättäritaustaa, tarjosin tyhmyyksissäni ensin heidän keskinäistä voitonmerkkiään eikä vastausta tullut edes joka neljännestä 2CV:stä. Pian ymmärsin, että kovakattoisesta ei sellaista merkkiä näytetä. Tavalliseen kädennostoon sentään joka toinen vastaa.

Sikäli kummallista, että Kupla-Volkkareista ja Volvo Amazoneistakin kuten myös muista vanhoista ajoneuvoista - jenkit mukaanlukien - tervehdys kyllä tulee melkein joka kerta. Mahtaako rättäristiporukka sitten kovinkin yleisesti yhtyä nimimerkki 'PienempiOllin' 2CV-foorumilla esittämään näkemykseen, että "Citroëneilla ja 2CV'llä ei ole juuri paljoa yhteistä"?

Luulisi nyt kuitenkin enemmän olevan kuin esim. '61 Ford Thunderbirdillä!

[size=50]
DS19 58
DS21ieH 5v. 71
C8 V6 04
BX19GTi 16V 90
Xantia TCT Activa 96
Xantia V6 Break 98, 2 x 00
14 x Xantia 1.8-2.0 95-01
Traction avant B15H -54 (projekti)
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 11:00 
Käyttäjän avatar

"Citroëneilla ja 2CV'llä ei ole juuri paljoa yhteistä"?

Olen samaa mieltä. En ole nähnyt lapasta nousevan rättäristä 20-vuoden citikkakokemukseni aikana. Mut se on sitten oikeastaan aivan sama.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 13:04 
ja pikkusta zetaäksää ei kai sitten kukaan citikkaihminen edes osaa ajatella citikkana, kun kukaan ei tunnu huomaavankaan mun tevehdyksiäni :(

ViestiLähetetty: 30.08.2009 13:30 
Käyttäjän avatar

Lemon kirjoitti:
ja pikkusta zetaäksää ei kai sitten kukaan citikkaihminen edes osaa ajatella citikkana, kun kukaan ei tunnu huomaavankaan mun tervehdyksiäni :(

Sama ongelma vaivaa täälläkin, vähän vähemmän pienestä XM:stä huolimatta, en pahemmin enää edes viitsi tervehtiä kun kukaan ei kuitenkaan siihen vastaa. :(

Pahoittelen jos itseltäni on tervehdyksiä jäänyt huomaamatta, olen ratinkin takana välillä sen verran täysin omissa maailmoissani että Xmfanikin on joskus tullut rekisteröityä vasta kohtaamisen jälkeen. :oops:

1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 14:17 

Itse kyllä vastailen tervehdyksiin ajellessani. Xsaralla ajaessa ei oo tarvinnut vastailla, mutta sätkällä ajaessa on jonkusen kerran vastaantulija tervehtinyt. Itsekin muutaman kerran kättä nostanut vastaantulijalle. Yleensä vain ajelen sen verran ajatuksissani, että heti kerkeä reagoimaan vastaantulijan tervehdykseen tai sitten tuulilasi kiiltää sopivasti, ettei sisälle näe kuin vasta melkein kohdatessa jolloin onkin sitten myöhäistä reagoida tervehdykseen. Tarpeeksi lämpimällä kelillä ajellessa ei ole vaikeuksia huomata sätkien tervehdystä, kun käsi nousee avonaisesta katosta. ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 14:33 
Käyttäjän avatar

Juuso kirjoitti:
Mahtaako rättäristiporukka sitten kovinkin yleisesti yhtyä nimimerkki 'PienempiOllin' 2CV-foorumilla esittämään näkemykseen, että "Citroëneilla ja 2CV'llä ei ole juuri paljoa yhteistä"?

Mulla on nyt taustalla 16 vuotta 2CV-harrastusta ja mielestäni vasta nyt sieltä kovakattoisesta Citikasta heilutellaan säännöllisesti. Aiemmin saattoi bongata kovakattoisten (Citikoidenkin) kuljettajia, jotka heiluttelivat V-merkkiä koska kuskilla on/on ollut/isällä oli/naapurilla on/työ- tai armeijakaverilla oli Rättisitikka. Sitten kun tähänkin havahtui, niin meni jo ohi.

Harvemmin sieltä Sätkästä edes kiinnitetään huomiota muihin massa-autoihin harrastemielessä, pelkästään liikenteen seuraamisessa ja potentiaalisten törmäyskurssille syöksyvien objektien havainnoinnissa menee ihan riittävästi aikaa. Sätkä on edelleen kuin mopoauto, jota vastapuoli voi kohdella miten huvittaa.

Sätkäkuskit tervehtivät toisiaan ja muista Citikoista moikkailen hiukan valtavirrasta poikkeavia malleja. En minäkään Pikachusta joka ikiselle C1,2,3,4,5,jne -vastaantulijalle heiluttele. Menneiden vuosien mallit ovat sitten erikseen, koska ei kai kukaan enää vakavissaan ajele niillä muuta kuin puoliharrasteena ... :lol:

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 15:02 
Käyttäjän avatar

Xantia sen verran yleinen että toistaiseksi lähinnä jäänyt siihen että seuraa sitä että katsooko toinen yhtä paljon kuin minä :D No harvemmin vielä. Taitaa valtaosa noista ajopeleistä olla vielä ihan tavallisessa a -> b ajossa.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 15:25 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
BX:ää vanhempia autoja tulee moikattua yleensä, harvemmin on vastausta kuulunut :P

Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 22:06 

Äksämmistä kyllä mielestäni aika hyvin - olisko kolme neljästä - XM:lle morjestetaan - enkä aina ole edes se ensimmäinen räpylännostaja.
Kävi tässä kerran Kehä Ykkösellä - ajelin rauhassa oikeanpuoleista kaistaa ja ohitseni lipui siistinnäköinen XM - minä morjestamaan ja sain vastaani kummastuneen katseen. Hetken päästä älysin että olinkin liikkeellä pojan Primeralla...

Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 22:20 
Käyttäjän avatar

Break kirjoitti:
Hetken päästä älysin että olinkin liikkeellä pojan Primeralla...

:shock:

Yks Sitikka-miäs vitsaili käskeneensä vävykokelaan jättämään japsin naapurin puolelle kadulle ...

-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa

ViestiLähetetty: 30.08.2009 22:32 
Käyttäjän avatar

Break kirjoitti:
Kävi tässä kerran Kehä Ykkösellä - ajelin rauhassa oikeanpuoleista kaistaa ja ohitseni lipui siistinnäköinen XM - minä morjestamaan ja sain vastaani kummastuneen katseen. Hetken päästä älysin että olinkin liikkeellä pojan Primeralla...

:lol:

C4 VTS -05 // 306 cabriolet 2.0 -97 // BX 16V -87 // 2CV -61 // 2CV -61
Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2009 18:22 
Käyttäjän avatar

Vihdin kirkonkylässä lipui tänään vihreä XM tyylikkäästi vastaan. Avasin nopeasti Jumpyn sivulasin ja kättä pytyyn. Tervehdykseen tuli vastaus. Hieno tilanne. :D 8-)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ]