|
Kirjoittaja |
Viesti |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 04.08.2015 13:32 |
Viestit: 1585 Paikkakunta: Tampere
|
Pösö experttiin moottorin huuhtelu engine flushilla moottoriöljyt ja suodatin , moniurahihna ja kiristin uusittu. Voiteluainetta lisää vetoniveleel tuntu tyhjältä suojakummin vaihdon jälkeen. Parin viikon jälkeen voikin sitten ajella epsanjaan talveksi.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.08.2015 11:19 |
Viestit: 1114
|
sitikkaporo kirjoitti: 25 litraa talven varalle, huomenna lisää.. Nyt olis laarissa (pakkasessa) yhteensä 65 litraa mustikkaa, ja vadelma-aika on vasta alussa. Lakkaa löytyi normipaikoilta harmillisen vähän, alle 5 litraa, ja lakka on jo täällä etelässä ylikypsää. Pitäsköhän polkasta Acalla pohojoseen... edit: mustikasta kerättiin 45 litraa n. 20 x 40 metrin alueelta, ja vielä sinne sitä jäikin. Melko hyvätuottoinen paikka 
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
mister
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 05.08.2015 15:50 |
Viestit: 511 Paikkakunta: Huittinen
|
Vaihdoin Xantiaan takatukivarren laakerit. 6h siinä meni. Sokka lähti hyvin irti, mutta jousisylinterin pää ei irronnut, tyydyin muljauttamaan kupin irti, toinen puoli jäi tukivarteen, tuohon se suuri osa ajasta taisi mennäkkin. Ai niin, abs-anturi meni heti särki kun koitin suojapeltiä irti ottaa. Mutta mutta, ei klappaa enää takarengas 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 06.08.2015 21:56 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tässä viime päivinä vintiöijen kanssa opettelua työkalujen käyttöön...    Toissapäivänä vähän enempi, tänäänkin heti aamusta kysymyksiä "joko mennään ruuvaamaan Ladaa". Sai appiukon loppuun ajettu Lada vielä hyötykäyttöä, vintiöille vapaat kädet ruuvaamisen suhteen..! Ja joo, oli näpit sujuvasti mustana, vaan eipä haitannu. Olivat myös pitäneet silmiä auki, kun kysäisin että "milläs meinaatte saada kädet puhtaaks", niin tuo viisvuotias sano välittömästi että "fairyllä, mä oon nähny että sä peset sillä"... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.08.2015 18:36 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Kahenkympin huolto femmaan. Ölskit+suodattimet. Siivosin autotallin ja vein roskat pois. Kaukaa fiksuna tilasin mopiksesta sen pakoputken etujousto-osan, se kun osoitti hajoamisen merkkejä ja syyskuussa täytyy tämä taas leimata. Etujousto-osa löytyy edelleen mopiksesta, kun osaa kysyä pösön osien puolelta, C5:een myyvät edelleen koko etuputkea, muistaakseni katteineen päivineen ja hinta myös sen mukainen. Roskienheitto reissulta palatessa etujousto-osa alkoikin jo pörisemään kunnolla. Onneksi on uusi jo tulossa, ensi viikonlopun ohjelmakin siis tiedossa.
Tässä vielä osanumerotiedot: (127 mm pitkänä), eli farkuun käypänen. Henkilömallin osan pituus lienee 117 mm? 14-4897 katin eteen korjausosa, jousto+laippa EW-moott. Vm. 00-04. Hintaa oli 34,90,-
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 09.08.2015 21:47 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
Vianetsintää Ami 6 -62 (6-volttinen Paris-Rhône-tasavirtalaturi ja Ducellier-säädin): lataus toimii pienillä kierroksilla, mutta kovemmilla kierroksilla lataus hiipuu ja varoitusvalo syttyy. - Laturin yksi hiili oli kulunut mutta ei loppu. Ei auttanut hiilen vaihto. - Latauksen säätimen sisällä näyttää kaikki olevan ok. - Varastosta löytyi uusi Hüco-merkkinen säädin. Sen kanssa ei lataa lainkaan. Alkuperäinen säädin takaisin. Puhelinkonsultaation perusteella (kiitos Manu!) epäilen, että kollektori on epätasaisesti kulunut, jolloin hiilet eivät pysy kovilla kierroksilla kontaktissa lamelleihin. Seuraavaksi kokeilen toista laturia.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
 |
amikutoseeni
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 10.08.2015 15:45 |
Viestit: 265 Paikkakunta: Lapinlahti
|
amikutoseeni kirjoitti: epäilen, että kollektori on epätasaisesti kulunut, jolloin hiilet eivät pysy kovilla kierroksilla kontaktissa lamelleihin. Epäily osoittautui oikeaksi. Laturin pyöriessä hiilet tekivät koko ajan pientä ylös-alas-liikettä. Otin toisesta käytetystä laturista ankkurin, jonka kollektori ei ole soikea. Nyt toimii lataus.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.08.2015 22:37 |
|
Ajettua ensimmäisen satatuhatta kilometriä Ceekuutosella. En kilometriäkään vaihtaisi pois.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 11.08.2015 23:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Natero kirjoitti: Ajettua ensimmäisen satatuhatta kilometriä Ceekuutosella. En kilometriäkään vaihtaisi pois. Kurkoo! 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.08.2015 00:46 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Sain muuten paljon aikaiseksi: nukuin noin 12:0 asti, herättyäni jatkoin noin 15 km luistelutyyliä 55 minuutissa. Lopulta CX:n vahtaamista ja mietintää miten se puretaan oikein 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.08.2015 12:46 |
|
|
|
|
 |
Dsharrastelija
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 12.08.2015 21:52 |
Viestit: 555 Paikkakunta: potsLojo
|
Vaihdoin C5:sen pakoputken alkupäästä sen jousto-osan. 3h. meni aikaa, syötiinkin välissä ja minähän hitsaan sen kiinni, ei mitään rimpula kiristinputki virityksiä. 
Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06 Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75 Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.08.2015 07:33 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Kiillotin breikin tuulilasin ceriumoksidilla.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
2CV6
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.08.2015 22:36 |
Viestit: 25
|
Ajelin Suwalkista Varsovaan. On se Puolan liikenne vaan mielenkiintoista. Tarkkana saa olla. Tosin nyt oli siistimpää kuin pari kesää sitten samalla reitillä. Huomenna jatketaan Wieliczkan suolakaivoksille. Lämpöä riittää, 27-36 astetta kaikenaikaa.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 13.08.2015 22:57 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Vaihdoin öget käyttäen tuota: http://m.motonet.fi/fi/tuote/803090/Olj ... pumppu-12VKolme litraa minuutissa, pah. Varttitunti siihen meni. Melkein puoli tuntia viiteen litraan. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 14.08.2015 00:17 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Toivottavasti hävettää Harri Muuten, miten toi LED:in tärkein perusaine toimi sulla tuulilasissa?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 14.08.2015 00:58 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Emmä ymmärrä. Vaan täytyy käydä tiskillä vielä juttelemassa. Kiillotus poisti ikävän kalvon. Nyt näkee sinne varjoonkin vaikka aurinko paistaa lasiin.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.08.2015 21:46 |
Viestit: 1717 Paikkakunta: Korpilahti
|
Paikannettu MustaKuukan (XM V6 -90) flektien toimimattomuuden syy ohjauspurkkiin merkkiä "Bitron video", made in italy, joka sijaitsee hanskalokeron alla, ja rakennettu flekteille puolinopeuden pakko-ohjaus (purkin nastaan 1 maadoitus kytkimen kautta). Kytkimelle löytyi paikka keskikonsolista Hydeaktiivin sporttikytkimen vierestä, jossa oli tyhjä tulppa tähän asti... tarvittavat osat (sisävalon kytkin ja sen liitin + pätkä johtosarjaa) löytyi vara-osiksi puretun HarmaaKuukan jäämistöstä 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 15.08.2015 22:05 |
Viestit: 3151 Paikkakunta: Korpilahti
|
^Alkuperäisen vakkarin nappulan paikalle siis tälläsit. Hyvä että löytyi vikapaikka lopulta... https://www.youtube.com/watch?v=UbopRhjNe4EVanha ystäväni, Leslie, palasi jälleen kotiin. Hammondin kanssa. Olikin melkein kymmenen vuotta studiolla reissussa, hyvin näkyy kiinnostavan jälkikasvuakin mokoma... Jospa taas yrittäisi löytää kadonneen äänenpaineen, vaimeni mokoma sellaiseksi että huoletta voi jopa kerrostalossa täysillä käyttää, kunnossaollessaan kun on sellainen että äänen myös tuntee kauempaakin. Tuota Leslien mallia on jossain väitetty kovaäänisimmäksi versioksi, eikä se todellakaan mikään hiljainen aikanaan ollut. Ekaa kertaa omassa käytössä, niin parin kilometrin päässä ollut mökkiläinen soitti kysyäkseen että voisiko vähän hiljentää, kuului kuulemma turhankin hyvin...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.08.2015 09:01 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Mistä cerium-oksidia? Hain joskus jostain autoremonttifirmasta, helppoa se ei ollut löytää. Hioin ja kiillotin silloin Xantian sumarien lasit. Siis lasit mataksi tehneiden kivieniskemät pois. Aluksi karkeammalla smirkelikangaskiekolla, tällä lähti lasia, sitten aina vaan hienompaa. Loppukiillotuksen tein porakoneella, edelleen kumilaippa, santapaperikiekko, sen päällä nahkasaappaan varresta kiekko, sisäpuoli ulospäin. Siihen ceriumia ja vettä. Santapaperi siksi, ettei nahka olisi kasaantunut. Hyvä tuli, aikaa kului. Ps. Jäi eilen kirjoittamatta: Päivällä, siis 15. 8. saunan, pesuhuoneen kaakelien nurkkasaumojen putsaus laastijäämistä ja silikonisointi. Myös ph:n kattopanelien valmiiksimaalaus valkealla saunasuojalla. Illalla perinteinen kalasoppaillallinen ja vähän juopotteluakin, naapurissa.
|
|
|
|
 |
kaselin
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.08.2015 11:29 |
Viestit: 1585 Paikkakunta: Tampere
|
T:mi Teknofokus Helsinki Tuolla on linssien ja tuulilasin kiillotustarpeita.
C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 16.08.2015 13:31 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
Pari vuotta sitten kävin tuolla Teknofokuksessa. Tyyppi oli niin kiinnostunut älypuhelimestaan, ettei edes tervehtinyt. Hetken siinä odottelin ja lopulta totesin tulleeni väärään paikkaan. Tutusta (ALT-Lasi) lasiliikkeestä löytyi sattumalta, kun kerroin tuosta tapahtumasta. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
hexa
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.08.2015 22:22 |
Viestit: 32
|
Kävin tänään katsastamassa Citroen CX 2400 IE Pallas -77 leijupatjan Forssan Viksbergin A-katsastusasemalla. Tutun katsastusmiehen ensikommentti: ompa hieno citikka! Näitä ei enää näe juuri ollenkaan. Jarrut, valot ja alustan nivelet kunnossa, ajetaas vielä ylimääräinen kierros, on tää hieno auto! Leima tuli kannustuksin, pidä kunnossa! Kysyin riittääkö ensi vuonna valokuva rekisteriotteen kanssa, hymyä, ei taida ihan riittää.
hexa
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Mitä sain tänään aikaiseksi Lähetetty: 19.08.2015 22:32 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
^^ Vähän vastaavaa tänään KG:n katsastuksessa. Ainoa huomautus tuli etupään jarruletkuista, snadisti liian pitkät ja pitäis tehdä joku systeemi ettei ne osuis fillareihin, kun renkaat on ääriasennossa.
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
|
|