|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 23.08.2015 23:22 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Purin hiljattain Kiinalaisen moposkootterin moottorin. Moottori oli uusi. Ihan pienenä varoituksena teille jotka olette ostamassa jälkikasvullenne tuollaista menopeliä. Älkää ostako vaan ostakaa se Peogeot tai Honda. Tämä vehjes oli TÄYSIN viimeistelemätön sisuksiltaan. Kuvissa vain pari esimerkkiä kuten palotilan kannen alue ja toinen venttiileistä. Tämä venttiili on muuten ihan nyt äsken läpätty paremmaksi ja mikä onkaan tuo kosketupinta seetin, kaamea. Pakoventtilissä kosketuspinta jäi puolet ohuemmaksi. (se on tuo kirkkaampi alue). Sylinteri oli täysin peilikirkas eli jo valmiiksi sopivasti ohipuhaltava ja öljyä kuluttava. Ei pienintäkään jälkeä hoonauskivestä.
Moottori on täysi kopio Hondan 4-tahtikoneesta.
Liitteet: |

Kiinan_kopio.JPG [ 19.45 KiB | Katsottu 17683 kertaa ]
|
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 00:47 |
Viestit: 5124
|
Eipä ole tullut kiinamopoja purettua, mutta hassuja juttuja olen myös kuullut osien materiaaleista ja valmistuksen laadusta. mutta missä maassa Peugeotin ja Hondan skootterit tehdään - Kiina, Kiina/Taiwan voi olla niidenkin alkuperä (tai erilaisten komponenttien ainakin) eli halvimmat "Eurooppalaiset" ja "Japanilaiset" massavehkeet yleensä tehdään jo muualla?
No samaa mieltä silti siinä että "merkki"vehkeillä on parempi laatu kuin merkittömillä vaikka Kiinasta tulisikin.
Taiwanilaisista joistain olen kuullut kehuja, ainakin Kymcosta (joka aloitti Taiwanissa Hondan osien valmistajana...)
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 02:14 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Vailla tarvetta tai varsinkaan halua kehua mitään kiinalaistuotetta, huomautan kuitenkin useiden kiinalaistehtaiden tekevän ulkoisesti toisiaan muistuttavia tuotteita, mutta kopioinnin onnistumisessa on eroja. Lisäksi kopiointia ei ole välttämättä suoritettu alkuperäistuotteesta, vaan kopiosta tai kopion kopiosta. Mahdollisuudet alkuperäisten hyvien ominaisuuksien menetykseen ovat valtaisat.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Puhi
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 02:35 |
Viestit: 220
|
Just keväällä entisöin "suvun" vanhan Honda 70 TRX mönkkärin. 86-vuodelta, uutena perheeseen ostettu, öljyjä koneeseen vaihdettu, menossa oli jo tokat rattaat/ketju, kolmannet renkaatkin. Kolme sukupolvea kaahaillut sillä kesät ja talvet. Parhaimmillaan kolme kimmaa päällä, isoin ajaen, ja pienemmät takana ja tangon päällä. Kypäriä tietenkin käyttämättä...  Nyttemmin kaikilta alle 18-v kuskeilta vaaditaan kypärä. Kaikki koneen ja laatikon osat vein mopoja huoltavaan korjaamoon, totesivat vaan, ettei tollaisia osia ole tehty vuosiin... Mitään eivät suositelleet tekemään, alkuperäiset hoonauksetkin putkessa hyvin näkyi. Vanhoilla renkaillakin männän ja putken kasasin, tiivarit vain uudet. Vähän täytyi kuristuksia imukaulasta dremelillä ajella, viritystä nääs... Koko kesän taas 11-vuotias Riku kaahaili ja 2-vuotias Kaapo äiti kuskina, ja kyllä kestää. Kyllä tuolla vielä pari sukupolvea junnuja opettelee vauhdin hurman. Ja sitten talossa on myös kiinan mönkkäri aikuisille, ja sitä saa kyllä ropata ihan kokoajan, kun jotain levii... Eli laatu kunniaan, jos sitä vaan jostain vielä löytää.
Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti) Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 05:32 |
Viestit: 624
|
Ystäväni joka on vuosikymmeniä korjaillut mopoja ja moottoripyöriä ammatikseen ei huoli korjaamolleen kiinan skoottereita korjattavaksi.
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 06:50 |
Viestit: 691
|
Meillä palveli solifer skootteri 4 vuotta todella hienosti. Edes akkua ei tarvinnut vaihtaa. Pitopinta noissa venttiileissä kuuluukin olla ohut ( kilpa-autoissakin vain n. 1,2mm).
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 07:27 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Minulla on jo 8500km fude skootterissa (hinta n.499).Olenkin pitkään ihmetellyt millä sitä oikein mennään.Ainoana vikana on ollut ruostunut takajarrurumpu ja startin solenoidi.Toisena ajokkina on sitten vanhempi Peugeot clic(500km) joka oikeastaan on keeway tms.Siitä hajosi taannoin se ryypyn solenoidi.
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 07:42 |
Viestit: 1242
|
Ei kaikkia sylintereitä hoonata hoonauskivellä. Sähkökiillotuksia, kovakromauksia ym on tehty maailman sivu. Kiinan ruohonleikkurien sylinterit on pehmeitä ja mäntä jauhaa ne heti väljäksi, niihin tulee julmat naarmut männänrenkaista. Kiiltävä olisi siis jotain parempaa rakennetta? Peilikiiltävä sylinteri herättää ajatuksen kovakromauksesta, "nitrauksesta" tms, mikä olisi täysin ok. Venttiilin ja istukan kosketus on kapea ja sen pitäisi olla oikeassa lämpötilassa toimivalla moottorilla venttiililautasen ulkoreunalla, tuo kuvassa on leveähkö ja pikkasen alhaalla, kun venttiili kuumenee, sen kosketus voi lämpölaajenemisen kautta mennä vielä kauemmaksi lautasen juurta kohti.
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 09:04 |
Viestit: 1940 Paikkakunta: Helsinki
|
Omalla kokemuksella ei sekoiteta Kymcoa kiinalaisiin, kiitos Itsellä on ollut Kymco Cobra Cross -00 ja tuolla päästeltiin 50tkm ettei sille tarttenut tehdä mitään. Yhtä ainutta moottorin osaa ei koko aikana uusittu, kantta edes avattu vaikka 2t onkin. 2t-öljykin oli mallia Biltema, eikä mitään über-teknistä & kallista muotilitkua. Siltikään tulppia meni 3kpl, hihna sekä painosarja kertaalleen ja takarenkaita pari kpl, mutta se siitä Sittemmin hommasin Helkama SCR -12 ja tuolla päästy edes takuuaikaa loppuun kun jo oltiin korjaamolla, useampaankin kertaan. Ja kun tuo sitten aikanaan nyysittiiin kotipihasta, löytyi raakki n. 1kk päästä metsään hylättynä, niin kyllä suuresti ihmettelen miten kummassa olivat onnistuneet takarenkaankin polttamaan räteille, tuo romu kun hyytyi jo vastatuulessa, minkäänlaisesta mäestä nyt puhumattakaan 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 09:29 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Sitruunaseppä, ei tämä todellakaan ollut kovakromattu tms... Siihen sai pienellä vaivalla hoonijäljet aikaiseksi. Kovakromiseen jäljet ei synny niin helpolla. Pelkän 2 km (lukee mittarissa) jälkeen sylinterissä oli jo männän liikkumissuunnan mukasia naarmuja.
Kyllä juu Kiinassa tehdään laatumerkkejäkin mutta sinne tuotantoon on saatu ängettyä jonkun sortin laatujärjestelmä että tulis kuranttia kamaa. Tämä uuden moottorin laatu kyllä häkellytti. Ainoa siisti ja hyvin viimeistelty osa oli kaasari ja kas siinähän luki KEIHIN. Kiinalaiset teräkset ovat kyllä yksi kompastuskivi, siinä ei tuotantotekninen laatuosaaminen kohtaa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 13:13 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
1 Espanjalainen crossimopo perheessä oli, Rieju, Pösöt ja Yamahat tulee samasta tehtaasta, kauheasti ei laatu vakuuttanut, tukevasti tehty (125cc samalla tekniikalla) mut kaikenlaista pikkuvikaa ja sähköosien laatu alle arvostelun, seuraavana ollut Kymcon kevari taas toimi kuin junan vessa, Rieju oli uusi ja Kymcolla 3v/17tkm ostaessa, laatupeli.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 13:39 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Osaa ne Kiinassa varmaan hyvääkin jälkeä tehdä, mutta se sitten maksaakin enemmän. Kopioinnin mestareita Kiinassa kyllä ovat. Isot pojat on kertoneet että sieltä pukkaa maailmalle jo kopioituja, ei virallisesti hyväksyttyjä, lentokoneiden osia...  On niille kyllä virallisestikin länsimaisien lentokoneiden valmistuksia siirretty, mutta siinä taitaa olla jo ko. merkin taholta hoidettu omakohtaisesti laadunvalvonta vastaamaan länsimaista tasoa.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 13:43 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Mun tarttee hissukseen ajatella jälkikasvulle kaksipyöräistä ja Hondan NSC50 on herättänyt mielenkiinnon. http://www.hondabikes.fi/mallisto/kevyt ... c50-visionNettikommentit ovat olleet kovin positiivisia, joten kaipa tällainen tarvitsee hakea. Itse ehdotin Pösöä http://www.elfvingforteco.fi/peugeot-dj ... asion-50ccmutta retromaalaus miellytti ainoastaan maksajan silmää... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 14:24 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Muutamaa Yamahan 125 YBR? joka on Kiinassa tehty tuli katseltua mut ihmetytti laitteiden yleisilme kun 2v vehje näyttää 10 vuotiaalta  kaikki oli jotenkin kulahtaneen näköisiä.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Matti m.ë.
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 16:00 |
Viestit: 61
|
Xari kirjoitti: 1 Espanjalainen crossimopo perheessä oli, Rieju, Pösöt ja Yamahat tulee samasta tehtaasta, kauheasti ei laatu vakuuttanut, tukevasti tehty (125cc samalla tekniikalla) mut kaikenlaista pikkuvikaa ja sähköosien laatu alle arvostelun, seuraavana ollut Kymcon kevari taas toimi kuin junan vessa, Rieju oli uusi ja Kymcolla 3v/17tkm ostaessa, laatupeli. Paljonko tuli tuolla espanjalaisella ajettua? Ja ymmärsinkö oikein että se oli juuri Rieju? Midän 7500 km ajettu Rieju on juuri pajalla ja diagnoosia ootellaan... Jätti pojan tielle ja vietiin suoraan pajalle kun en itse päässyt sitä viemään vaan suku auttoi.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 17:10 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Ostin 2006 syksyllä tyttärelle käytettynä 2001 mallisen Italiassa tehdyn Piaggio Zip 50:n. Samalla rahalla olisi silloin saanut uutena jonkun Baotian/Fude kloonin.
Samainen mopo on ajossa nyt nuorimmaisella edelleen. Kaasuttimen imukaula piti vaihtaa halkeaman takia viime syksynä. Muuten on ollut kertakaikkisen huoleton peli. Epäilen, että jos olisin ostanut silloin sen kinuskimopon, niin niitä olisi menossa jo kolmas.
Toisena mopona on 2013 mallinen Keeway Matrix Electric. Siitä näkee jo nyt, että ainakin kumiosia pitää alkaa vaihtaa parin vuoden sisään.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 18:22 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
Matti m.ë. kirjoitti: Xari kirjoitti: 1 Espanjalainen crossimopo perheessä oli, Rieju, Pösöt ja Yamahat tulee samasta tehtaasta, kauheasti ei laatu vakuuttanut, tukevasti tehty (125cc samalla tekniikalla) mut kaikenlaista pikkuvikaa ja sähköosien laatu alle arvostelun, seuraavana ollut Kymcon kevari taas toimi kuin junan vessa, Rieju oli uusi ja Kymcolla 3v/17tkm ostaessa, laatupeli. Paljonko tuli tuolla espanjalaisella ajettua? Ja ymmärsinkö oikein että se oli juuri Rieju? Midän 7500 km ajettu Rieju on juuri pajalla ja diagnoosia ootellaan... Jätti pojan tielle ja vietiin suoraan pajalle kun en itse päässyt sitä viemään vaan suku auttoi. Rieju, vuodessa 8000km  oli myynnissä aika pitkään kunnes joku kävi pöllimässä osia ja vakuutusyhtiö lunasti, osat on vissiin sit suht arvokkaita, oli aika kallis vuosi, ei onneksi mennyt mun rahoista ja onneksi oli vakuutus.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
2cv-Olli
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 18:41 |
Viestit: 497
|
Kiinalaisten laadusta tiedän sen, että pihalla odottaa metallinkeräykseen vientiä kaksi kesää käytetty, mutta korkeintaan 100 km ajettu osuuskaupan made-in-china fillari, jonka polkimien laakeri on hajonnut. Laakeria ei saa vaihdettua.
Skootteririntamalta on kokemusta vain Italiasta. Taloon ostettiin vuonna 2001 Aprilia-merkkinen 2-t polttoaineen ruiskutuksella varustettu moposkootteri, joka silloin oli TM:n skootterivertailun voittaja. Poika ajeli sillä koulumatkojaan kunnes siirtyi Tojotaan. Sen jälkeen mopo on enimmäkseen kerännyt pölyä kellarissa, mutta ajelen sillä huvikseni muutaman kerran kesässä. Kilometrejä on mittarissa vähän yli 10 tuhatta, ja runsaan 14 vuoden huolto/korjaustoimet rajoittuvat kahteen akunvaihtoon, yhteen ajovalopolttimon sekä yhteen takakumin vaihtoon.
Variaattoria ei ole modifioitu, mutta laite kulkee navigaattorin mukaan yli 70 kmt. Onko niin, että variaattorin välitys muuttuu aikojen saatossa hihnan kuluessa?
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 19:12 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
2cv-Olli kirjoitti: Variaattoria ei ole modifioitu, mutta laite kulkee navigaattorin mukaan yli 70 kmt. Onko niin, että variaattorin välitys muuttuu aikojen saatossa hihnan kuluessa? Ei pitäisi vaikuttaa. Hihnan kuluminen kaventaa hihnaa, jolloin vauhdin pitäisi itseasiassa hidastua, kun hihna jää tarkoitettua alemmas. Oletkos katsonut, että variaattorin prikka on varmasti paikallaan? Ettei se ole esim. haljennut ja pudonnut pois lautasten välistä? Aprilia on käyttänyt skootterien rajoitukseen mallista riippuen prikan lisäksi kuristettua pakoputkea ja/tai CDI:n sisäistä kierrosrajoitinta.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 22:08 |
|
Baotionilla? 6000 km ja seitsemän vuotta vain tankkaamalla tarvittaessa. Yksi öljynvaihto ja venttiilien säätö matkan varrella. Ostohinta uutena 800 ja myydessä sain vielä pari satasta. Ei pöllömpi ostos.
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 24.08.2015 22:17 |
Viestit: 182
|
Meillä oli vähän aikaa halpis tavaratalo skootteri. Isältäni keskimmäinen poika sen sai. Kulki yli 70 km. Kesän ajeli. Toisen kesän alussa itänaapurin pojat heittivät skootterit & kevarit pihalta pakuun, ja veivät mennessään
|
|
|
|
 |
jukkanen
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 25.08.2015 10:59 |
Viestit: 86
|
Paremmin, luotettavammin ja vähemmin ongelmin minulla ovat kiinakoneet toimineet kuin tämän vuosituhannen psa-nelipyöräiset. En tiedä sitten onko se ollut hyvää vai huonoa tuuria. Toki nelipyöräisillä on tullut kilometrejä paljon enemmän. Vika- ja ongelmatiheys ei kuitenkaan ole ollut kehuttava, eikä myöskään korjausten hinta. Kiinavekottimet taas ovat olleet naurettavan edullisia ylläpidettäviä osien hyvän yhteensopivuuden ansiosta. Joskus on hyvä asia, että tekevät kopioita niin varaosatkin löytyvät helposti.
|
|
|
|
 |
Plagu
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 26.08.2015 10:45 |
Viestit: 945 Paikkakunta: Vihti
|
Mulla on 50e:llä ostettu kiinaskootteri johon laitoin uuden kaasuvaijerin ja oon ajellu tuolla jo monta tuhatta kilometriä.
Kaveri osti vajaa 10v takaperin uutena kiinaskootterin kauppa-ajeluihin, ajeli tuolla päälle 20tkm ja toimii edelleen, nyt pisti vain telakalle ku hankki uuden kiinaihmeen. Mun mielestä parin sadan vekottimiks noi on suorastaan erinomaisia hintalaatu suhteeltaan.
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 26.08.2015 11:26 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tuossa tuli osallistuttua käyntihäiriön metsästykseen, kaverilla tuli naapurin Kiinalainen Pösö ihmeteltäväks. 22 tonnia ajettu, kaks'tahtikoneella varustettu, monivammainen tapaus kyseessä. Ennen remonttia oli oirehtinu siten että satunnaisesti jätti toimimatta, kierrokset ei tyhjäkäynniltä halunnu nousta. Välillä sammui ns. laakista. Vetoki oli kovin vähissä, joten tekivät sitten moottorille isomman remontin...
Pösöön vaihdettiin kaikki laakerit moottoriin, uusi mäntä renkaineen uuteen pyttyyn, kampiakselille uudet stefat, sitten remontin laajentuessa uudet läpät kaasarin juurelle, uusi kaasari, magneettoon uudet sähköhilut, uusi sytkän anturi, uusi CDI-purkki jne. Eikä häiriö mihinkään poistu...
Välillä ihmetellessä kävi kuten pitää, välillä taas omia aikojaan "kaasutteli" reippaasti, välillä ei suostunut tyhjäkäynniltä mihinkään. Bensantulokin (alipainetoiminen automaattihana) oikutteli välillä, joten letkuksi valikoitui kirkasta letkua, samaten välillä bensansyöttö oli omalla irtosäiliöllään. Kaasari palautettiin alkuperäiseksi parin tunnin ultraäänipesun jälkeen. Sytkää mitattiin parhaimmillaan parin yleismittarin ja oskilloskoopin yhteiskäytöllä. Käynnin loppuessa kuin seinään, kipinän anturi antoi edelleen täysin kelvollista signaalia, samaten tulpanjohdossa testikynällä näkyi kipinän olemassaolo. Puristukset eivät mihinkään kadonneet, kone sai edelleen bensaa, se vain ei suostunut käymään kunnolla...
Lopputulos tuon kanssa, konstit loppui, kierrätys kutsuu. Nämä sällit jotka tuon remontin tekivät, on kuitenkin harrastaneet kaksipyöräisiä reilun 30 vuotta, edelleen trial- ja enduropyöränsä itse huoltavat/kunnostavat, tuskin siis osaamisestakaan jäi kiinni. Ilmeisesti tuo vain pitäisi uudelleenpaloitella, ja tutkia kaikki sinne nyt vaihdetut uudet kinuskiosat, josko jostain näistä syytä epävoimivuuteen löytyisi..?
Ja joo, intokin loppui, alun kolmatta kuukautta tuota on aina sopivan hetken saapuessa ihmetelty. Paras mopoilukausi alkaa jo ohi olla, samaten kuski lähestyy uhkaavasti kevarikortin opetteluikää, joten siinäkin mielessä saa olla selviämättä. Ellei sitten joku oikeasti halua tuota selvittää, tältä porukalta loppui mielenkiinto...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Tekninen kaameustieto Kiinan skoottereista Lähetetty: 26.08.2015 12:50 |
Viestit: 5124
|
Mutta ei tuo ole pelkästään kiinamopojen ongelma, vaikka kaksi simppeliä mutta satunnaista erillistä sähkövikaa tekee hommasta aika vaikean selvittää: itsellä on reilu 30 vuotias Japanilainen MP, jossa oli johtosarja hinkkautunut siten että välillä (hyvin harvoin, noin kerran kk/parin viikon välein) yksi johto sai maata takahaarukan kautta ja vaikutti sytytyspuoleen, toinenkin vika oli sytkäyksikön liittimessä, silloin tällöin pätki, mutta useimmin jätti kokonaan kaksi pyttyä pois pelistä, mutta tämäkin oli melko harvinaista, kesti varmaan pari vuotta ennenkuin sai molemmat viat paikallistettua, mutta tuli sitten lopulta tutkittua kaikki johdot ja liittimet putsattua ja kiristettyä, mutta ei siinä tuntipalkoille päässyt ja vian hakuun tuli hommattua erilaisia vaihto-osia "turhaan" Esimerkiksi CDI-boksin vaihto oli hauska homma, joka kerta kun sen vaihtoi, niin vika katosi, mutta noita liittimen pinnejäkin tuli erinäinen kerta putsattua. Ikinä apu ei jäänyt pysyväksi, vasta putsaus , jousimaisen liittimen kiristys sekä liitintapin kiertäminen vasta auttoi, tärinä aina silloin tällöin muuten aiheutti pätkimistä, mutta kun oli 30 vuotias ruiskupeli ja kaikki osat hieman herkkiä kulumiselle ja huonoille sähköille....
|
|
|
|
 |
|
|