Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mistähän mun BX hydenesteitä valuttelee
ViestiLähetetty: 02.09.2015 00:35 

Koska en ole ehtinyt BX Vanin valuttamisongelmaa paremmin tutkimaan niin olisko arvon raadilla evästyksiä ongelman ratkontaan? Eli jostain päävaraajan kohdilta valuttaa hydenesteitä mutta ei tee sitä aina - ilmeisesti kuitenkin paluupuolella vuoto on. Ei tosin ole tullut tehtyä kovin pitkäaikaista analyysiä, mutta jotenkin merkilliseltä tuntuu, että käydessä ja käytössä ei tunnu tiputtelevan ollenkaan. Ei myöskään lirauttele jos laskee BX:n ala-asentoon. Katsastuksessa myös vilkuilin, mitä tekee kun inssi nosturilla keulan ylös nosti ja laski sen jälkeen keulan maahan - ei pisaraakaan. Mutta annas olla kun jättää auton yöksi parkkiin ja se hiljakseen itse vaipuu alas yöunille niin johan on lammikko päävaraajan alapuolella. Ja siis ihan huomattava - ei mikään parin pisaran normaali merkkaus. Voikos varaajan rungon tiivisteet tuollaista teettää vai mikä? Tällä tulee aika harvakseltaan ajeltua ja kävin taas jonkinlaisen seisonnan jälkeen hakemassa ajoon. Alkuun 2 litraa nestelisäystä riitti ja päivän ajossa ei taas mitään pisaroita auton alla - aamulla varmaankin taas lammikko...

.~___~.
{[___]}
{°/^\°}
{/_^_\}

"Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli.
HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
Poissa

Viestin otsikko: Re: Mistähän mun BX hydenesteitä valuttelee
ViestiLähetetty: 02.09.2015 19:17 

vois olla päävaraajan rungossa oleva muovinen "hattu" mikä on muistaakseni kahdella ruuvilla kiinni, saattaa olla siinä pieni halkeama, josta se löhmi ulos valuu välillä.....näitä on ollut

Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2015 20:09 

Tai hatun o-rengas falskaa.

Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2015 21:43 
Käyttäjän avatar

Onkos jollain muistissa toi O-renkaan koko, Xantia tiputtelee juurikin siitä.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2015 23:25 
Käyttäjän avatar

33,2 x 37 x 1,9 sanoo varaosakirja O-renkaalle. Meidän Xantioissa on tiputtelun syy oli haljennut kumiputki, mikä tulee siihen muovikuppiin.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]