|
Kirjoittaja |
Viesti |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: eolys lisääminen Lähetetty: 20.09.2015 19:49 |
Viestit: 511
|
|
|
|
 |
anmae
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 20.09.2015 20:25 |
Viestit: 54
|
Minä kyllä ymmärrän niin, että ei Powerflexiä C5:een. Vanhempiin (RPO 9492 - 12124) Eolys 176:a ja uudempiin Infineumia. Itse asiassa Eolys 176 käy myös uudempiin, mutta Citroenilta sitä ei enää saa. Mutta esim. Motonetista saa.
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 21.09.2015 22:17 |
Viestit: 511
|
Siis Eolys power flex (sininen) on EURo 5 ja 6 autoihin oem9736A0 ja9736A1. Oma autoni on valmistunut 19.11.2010 ja org on 12429 käsitykseni mukaan tuo sininen on oikea? (seppä?) Vaikkakin marmoritiskin venäläissyntyinen maatushka oli sitä mieltä, että 176 on oikea???
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 21.09.2015 22:49 |
Viestit: 5124
|
Hmm... mutta ei kai siis ainakaan linkittämäsi dokumentin mukaan, eikös sinun auto ole tuollainen: From RPO number 12125 C5 (X7) INFINEUM F7995 (Mutta sitten siinä kai todetaan lisäksi että ainoa vihje siitä mitä autossa käytössä on eri värinen lukitusklipsu on täyttöletkussa)
(Ja CAUTION : It is not permissible to mix additives INFINEUM F7995 and Rhodia EOLYS POWERFLEX with each other. )
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 22.09.2015 12:19 |
Viestit: 511
|
Juu Olarin Veholta vahvistivat, että ainoa mistä saa varman tiedon mitä laitetaan on täyttöputken liittimen väri. Sininen = Powerflex vihreä= 176 tai ifineum.
|
|
|
|
 |
anmae
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 23.09.2015 20:36 |
Viestit: 54
|
No mulla on C6:n RPO 10816, täyttöputken väri valkoinen ja Vehon mukaan oikea aine on Eolys 176 tai Infineum. Veholla lisättiin 130 tkm kohdalla Infineumia ja itse lisäsin 180 tkm kohdalla Eolys 176:a. Ennen kuin itse lisäsin tuota Eolys 176-ainetta, selvittelin aika pitkäänkin tuota ristiriitaa liittimen värin ja RPO:n kesken. Lopputulema oli minun kohdalla, että RPO on määräävä tekijä.
|
|
|
|
 |
Jalamari53
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 25.09.2015 10:04 |
Viestit: 146
|
Kertoisitko anmae mistä tietää milloin on lisättävä ainetta? Minulla on C6 RP no 10906 ja ajettu 101 tuhatta, kohta varmaan edessä. Tuleeko ilmoitus vai pitääkö tutkia Proxialla? Ja mistä hankit aineen?
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer
|
|
|
|
 |
anmae
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 26.09.2015 11:16 |
Viestit: 54
|
Siitä tuli selkeä ilmoitus näytölle, jotain "diesel additive level low" tms. Eolys 176:ta saa Motonetista, josta itse hain, hinta 150 eur. Muistaakseni Saksasta ebaysta olisi saanut pari kymppiä halvemmalla, mutta en sen takia alkanut sieltä tilaamaan.
|
|
|
|
 |
1-xantia
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 26.09.2015 19:44 |
Viestit: 259 Paikkakunta: Rauma
|
Ostakee ostakee
Infineum F7995 3L, psa varaosanumero 973697 3 pakkausta 80€ pakkaus + rahti/ tai nouto Raumalta.
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 27.09.2015 18:57 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
Tuon lisäaineen hinta on aivan sairas;onko kukaan yrittänyt tunkea sinne eolys-tankkiin mitään muuta ainetta?
|
|
|
|
 |
1-xantia
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 27.09.2015 20:02 |
Viestit: 259 Paikkakunta: Rauma
|
rundvik kirjoitti: Tuon lisäaineen hinta on aivan sairas;onko kukaan yrittänyt tunkea sinne eolys-tankkiin mitään muuta ainetta? Kokeile sinä, kuse sinne, ei maksa sillä hetkellä mitään 
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 27.09.2015 21:42 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
Mä laitoin dieseliä.....ja ihan hyvin toimi....
|
|
|
|
 |
toiras
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 27.09.2015 22:31 |
Viestit: 150
|
Eikös se ureaa pitäis olla 
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 29.09.2015 14:27 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
1-xantia kirjoitti: rundvik kirjoitti: Tuon lisäaineen hinta on aivan sairas;onko kukaan yrittänyt tunkea sinne eolys-tankkiin mitään muuta ainetta? Kokeile sinä, kuse sinne, ei maksa sillä hetkellä mitään  Tuo VW:n add blue taitaa olla sitä ureaa(kusta?),mutta citroenin käyttämä aine (eolys) on ceriniä(teknisesti hienompaa ja parempaa). http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/ ... tm?t=32008
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 29.09.2015 17:34 |
Viestit: 5124
|
Eikös ne ole myös eri tarkoitukseen: Yolys (Cerium) auttaa polttamaan hiukkasloukun puhtaaksi, ettei tukkeudu, AdBlue (Urea) taas on enemmänkin tuote joka auttaa poistamaan typen oksideja (NOx) pakokaasuista.
(En ole tosin ihan varma tuosta Eolysin käytöstä onko vain ja pelkästään loukun puhdistamisen apu, koska ainakin Ceriumoksidia käytetään kai myös Nox ja CO putsaamiseen...)
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 29.09.2015 21:01 |
Viestit: 511
|
rundvik kirjoitti: Tuon lisäaineen hinta on aivan sairas;onko kukaan yrittänyt tunkea sinne eolys-tankkiin mitään muuta ainetta? Miten niin? n 0,07senttiä/km. eli jos halvinmillaan 3l maksaa 80€ ja lisäysväli 120tkm. Mä tilasin saksasta 3l 98€ rahteineen ja tulee kotiovelle.
|
|
|
|
 |
rundvik
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 30.09.2015 06:03 |
Viestit: 884 Paikkakunta: Naantali
|
olli__o kirjoitti: Eikös ne ole myös eri tarkoitukseen: Yolys (Cerium) auttaa polttamaan hiukkasloukun puhtaaksi, ettei tukkeudu, AdBlue (Urea) taas on enemmänkin tuote joka auttaa poistamaan typen oksideja (NOx) pakokaasuista.
(En ole tosin ihan varma tuosta Eolysin käytöstä onko vain ja pelkästään loukun puhdistamisen apu, koska ainakin Ceriumoksidia käytetään kai myös Nox ja CO putsaamiseen...) Minullakin on tuo sama käsitys.Ainakin isommissa laitoksissa(laiva yms.) urean käyttö tukkii aikaamyöten kaikki keraamiset pinnat.Ne joutuu telakalla manuaalisesti irroittamaan ja puhdistamaan paineilmalla.Tosi likaista puuhaa.
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 14.09.2016 13:19 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
anmae kirjoitti: Siitä tuli selkeä ilmoitus näytölle, jotain "diesel additive level low" No nyt pari päivää sitten (180tkm kohdalla) ilmestyi tuo ilmoitus käynnistettäessä, samoin service-teksti mittaristossa. Häviävät n. 10 sek kuluttua. Ainetta ei ole aiemmin lisäilty. Onkos kellään tietoa miten pitkään uskaltaa ajella, auto on menossa ensi viikolla muutenkin pajalle...ja mitä seurauksia jos pääsisi oikeasti loppumaan?
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
anmae
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 14.09.2016 22:04 |
Viestit: 54
|
No kyllä itsekin ajelin joitakin päiviä tuo ilmoitus päällä, ilmoitus tuli n. 180 tkm kohdalla. Aineen tarkoitushan on auttaa FAPin toimintaa ja vaarana sen loppuessa on FAPin tukkeutuminen, jolloin liike taitaa lakata. Sulla on kilometrien perusteella jo FAP:n vaihtokin ajankohtainen huolto-ohjelman mukaan. Nykyään ilmeisesti myös FAP:n pesu on vaihtoehtoinen huoltotapa. Mulla Diagbox näytti n. 200 tkm kohdalla FAPin tukkeutumisasteeksi vajaa 80%, jolloin tilasin uuden, hieman alle 200 eur muistaakseni Ranskasta. Veholla sitten vaihdettiin ja auto kulkee hyvin.
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 14.09.2016 22:29 |
Viestit: 5124
|
|
|
|
 |
citrique
|
Viestin otsikko: Re: eolys lisääminen Lähetetty: 16.09.2016 13:47 |
Viestit: 624 Paikkakunta: espoo
|
Joo huoltokirjan mukaan tosiaan 180tkm:ssa FAPin vaihto, siitä lienee nyt kysymys että kilsat tuli vaan täyteen jos kerran anturia ei edes löydy. Täytyypä tsekata ensin paljonko ainetta jäljellä, viimeksi kun on vilkuiltu oli yli puolet, tosin siitä on aikaa. FAPin pesu kannattaa kuiteskin varmaan tehdä.
GS break 1015 Convertisseur 1972 Jaune Primevere CX25TRI break serie1 1985 Bleu Romantique C6 3.0HDi exclusive 2010 Gris Thorium MB C43 AMG Touring 2017 Volvo Amazon P220 Herrgårdsvagn 1969
|
|
|
|
 |
|
|