Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: PRV V6 nokkien ajoituskysymys
ViestiLähetetty: 29.09.2015 21:19 

Viestit: 352
Morjesta,

Kertokaas viisaammat kannattaako nokka-akselien ajoituksessa ottaa huomioon ketjun venymisestä aiheutuva ajoituksen muuttuminen myöhemmäksi? Nyt on minulla työn alla Renu 25 V6-kootut teokset- moottori. Tämä on melkein sama motti, kuin XM:ssä, mutta ei ole tasatahtinen. Tässä ei näytä tarvikkeena ostetun jakopääsetin merkit pitävän paikkaansa. Ketjussa ei ole merkkejä lainkaan ja jos laitan vanhan ketjun silmäluvun mukaan rattaiden merkit kohdilleen, menee ajoitus heittokellolla katsottuna kaksi hammasta liian aikaiselle toisella puolella ja virranjakajan puolella yhden hampaan verran.
Ajoituksen säätäminen on hiukka suurpiirteistä, hampaan verran kerrallaan.
Jos jää kiikun kaakun, kannattaako laittaa aikasen puolelle?? :?:



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PRV V6 nokkien ajoituskysymys
ViestiLähetetty: 29.09.2015 22:47 

Viestit: 384
Aikaisempi ajoitus antaa vääntöä lisää käyttöaluelle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PRV V6 nokkien ajoituskysymys
ViestiLähetetty: 30.09.2015 13:43 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Yksi-nokkasesssa jokkis-folkkarissa tai AX:ssa ei yksi pykälä tee paljoa muuta kuin, että moottori kiertää ja vääntää paremmin ylärekisterissä.Noita säätyviä nokkia(imu) alkaa olla jo monella valmistajalla.Itse en kuitenkaan laittaisi PRV koneseen tällaista viritystä.Päästöt(HC) vain ylittyvät eikä autoa saa katsastuksessa enään läpi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PRV V6 nokkien ajoituskysymys
ViestiLähetetty: 01.10.2015 07:53 

Viestit: 352
Piti valita kahdesta; kumpikin puoli valmiiksi hiukan myöhäiselle, tai vähän selvemmin aikaiselle. Laitoin aikaisen puolelle odotettavissa olevan ketjun venymisen vuoksi. Laitan sitten myöhäiselle, jos jää kiinni päästöistä. Katsotaan muuttuuko ratkaisu kun Croisette tulee työtä tarkistamaan ;)
Kiitos kommenteista :P



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: PRV V6 nokkien ajoituskysymys
ViestiLähetetty: 01.10.2015 08:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Mielestäni tärkeintä olisi saada kummankin puoliskon kesken vastaavat ajoitukset. Kun ne sitten saa, niin sen jälkeen vasta miettii että "kumpaan suuntaan laittaisi" ja jos vielä on se valinnan mahdollisuus niin aikaisempi on parempi kuin myöhäisempi. Kyse ei kuitenkaan ole mitenkään rajusta muutoksesta..?

Yleisesti jos tehoja lähdetään metsästämään, niin aikaisemmalle ajoituksen muuttamisella saavutetaan pienelläkin muutoksella isoja eroja. Vakioautoissa tuppaa olemaan vähän turhan myöhäiselle ajoitetut nokat, osaksi sen takia että alakierroksillekin vääntöä saataisiin paremmin, osaksi pästöjen takia. Vaan tuo Alpine ei taida olla ihan tuoreimmasta päästä, joten päästömääräyksetkin ovat hieman armeliaammat, en ihan äkkiä usko että ongelmaa pääsisi syntymään, ainakaan semmoista mitä ei säätämällä pois saisi..? Kaasareillahan tuo moottori taisi kuitenkin olla, sekin kertonee ettei ainakaan vähäpäästöisestä kyse olisi...

Minkä verran asteissa ajoitus muuttuu? Sekin tieto kertoisi vähän, ollaanko ns. sopivalla muutoksen alueella vai meneekö mahdottoman puolelle. Eli kuinka paljon EYKK imuventtiilit aukeaa, ja sekin onko overlappia minkä/minkäänvertaa..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: