Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 15.02.2011 23:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
ipo kirjoitti:
Surkuhupaisaa nähdä mitä virityksiä ihmiset tunkevat autojen keulalle pitääkseen ajokkinsa lämpimänä. Erityisen paljon viritelmiä näkyy eräässä suositussa saksalaismerkissä ja sen sisarmerkeissä.


...Tampereen puolessa on tullut bongattua runsaasti aaltopahvikeulaisia johtotähtiä....



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 09.10.2015 21:24 

Viestit: 49
Picachu kirjoitti:
No netistähän tämäkin selvisi, huohotinputken jäätyminen on ollut varsinkin Pösöjen ja Sitikkojen vaivana. Ja että tuhot voi olla karmeita. Marraskuusta 2002 lähtien Sitikoissa ilmeisesti kuitenkin on jo tehtaalta lähtiessä ollut sähkölämmitteinen huohotinputki. Tiedote Vuosimallin 2008 Picassossa kuitenkin edelleen on muovimaski mukana ja ovipielessä tarra että maskia pitää käyttää alle 10 plusasteessa.


Vanha juttu mutta kysymyksiä löytyy :lol:
Itselläni on -06 1.6 16V Picasso ja olen myös miettinyt onkohan tässä mallissa tuota huohotin ongelmaa, ei ole ainakaan vielä heittänyt öljyjä pihalle ;)
Mutta sen sijaan katselin tuota omistajan käsikirjaa ja siinä puhutaan maskisuojasta(lumisuoja) jota pitäis käyttää alle 10 asteen jälkeen, maski on tuollainen ritilikkö/verkko joka peittää 3/4 alasäleikön.
Mahtaako tämä kuitenkaan liittyä tuohon huohottimeen vai pelkästään suojaamiseen..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 09.10.2015 23:52 

Viestit: 228
Paikkakunta: Lahti
tilaauto kirjoitti:
Picachu kirjoitti:
No netistähän tämäkin selvisi, huohotinputken jäätyminen on ollut varsinkin Pösöjen ja Sitikkojen vaivana. Ja että tuhot voi olla karmeita. Marraskuusta 2002 lähtien Sitikoissa ilmeisesti kuitenkin on jo tehtaalta lähtiessä ollut sähkölämmitteinen huohotinputki. Tiedote Vuosimallin 2008 Picassossa kuitenkin edelleen on muovimaski mukana ja ovipielessä tarra että maskia pitää käyttää alle 10 plusasteessa.


Vanha juttu mutta kysymyksiä löytyy :lol:
Itselläni on -06 1.6 16V Picasso ja olen myös miettinyt onkohan tässä mallissa tuota huohotin ongelmaa, ei ole ainakaan vielä heittänyt öljyjä pihalle ;)
Mutta sen sijaan katselin tuota omistajan käsikirjaa ja siinä puhutaan maskisuojasta(lumisuoja) jota pitäis käyttää alle 10 asteen jälkeen, maski on tuollainen ritilikkö/verkko joka peittää 3/4 alasäleikön.
Mahtaako tämä kuitenkaan liittyä tuohon huohottimeen vai pelkästään suojaamiseen..


1.6i 16V NFU koeessa ei ole huohottimen jäätymisongelmaa.
Maskin suoja estää lumen pakkautumisen jäähdyttimen puhaltimelle. (Ajo kovassa lumituiskussa)



vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA
2 Xsara farkkua
2 Xsara Picasso 1,6i 16v -07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 10.10.2015 08:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1940
Paikkakunta: Helsinki
oddjob58 kirjoitti:
Maskin suoja estää lumen pakkautumisen jäähdyttimen puhaltimelle. (Ajo kovassa lumituiskussa)

Ja sitä kautta myöskin ehkäisee osaltaan maantiesuolan vaikutuksia kennostossa ja puhaltimen laakereissa (ajo loskassa) 8-)



Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 10.10.2015 10:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Sitten vinkki HDi-moottoreille: Jos EGR on tulpattu, niin sen avaamista talven ajaksi kannattaa harkita. Uudemmissa hodareissa (-99->) EGR:n putki on vesijäähdytteinen ja sen lämmitysteho kylmällä kelillä on helposti luokkaa 10 kW.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 10.10.2015 11:44 

Viestit: 909
oddjob58 kirjoitti:
1.6i 16V NFU koeessa ei ole huohottimen jäätymisongelmaa.
Maskin suoja estää lumen pakkautumisen jäähdyttimen puhaltimelle. (Ajo kovassa lumituiskussa)


...jonka valmistaja on varmaan epähuomiossa asentanut jäähdyttimen etupuolelle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 11.10.2015 23:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Pasis kirjoitti:
...jonka valmistaja on varmaan epähuomiossa asentanut jäähdyttimen etupuolelle.

Kyllä sitä on tehty vuosien ajan vakain tuumin ja harkiten. Mutta miksi? En tiedä.
Ehkä Ranskassa ei ajeta lumituiskussa?

Sama juttu kuulemma aikanaan BX:n pissapojan pinta-anturin kanssa, joita uusittiin takuuna urakalla. Kun Ranskassa selvisi, että anturin muovi ei kestä alkoholeja, niin ihmettelivät kuulemma kovasti, miksi ihmeessä pohjolassa säiliöön laitetaan IPA:aa tai etanolia. (Tai jopa metanolia.)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 12.10.2015 12:40 

Viestit: 1496
svc kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
...jonka valmistaja on varmaan epähuomiossa asentanut jäähdyttimen etupuolelle.

Kyllä sitä on tehty vuosien ajan vakain tuumin ja harkiten. Mutta miksi? En tiedä.
Ehkä Ranskassa ei ajeta lumituiskussa?


Kaikki automiehet/-naisethan tietävät ;) , että flektin sijainti jäähdyttimen etupuolella ei ole pelkästään ranskalaisten viritelmiä:
http://www.lextreme.com/6.jpg Linkistä aukeaa näkymä Lexus LS400:n konehuoneeseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Talvimaski
ViestiLähetetty: 12.10.2015 17:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Myös Saab 99 Turbossa puhallin oli, muista 99-malleista poiketeten, samoin jäähdyttimen etupuolella. Tämä tosin johtui ihan siitä, että ahtimen takia puhallin ei enää mahtunut alkuperäiselle paikalleen. Ehkäpä Saabillakin 99 Turbon päämarkkina-alueen katsottiin olevan muualla, kuin kylmässä pohjolassa.

Puhaltimen siirron takia myös lampunpesurit olivat 99 Turbossa erimalliset kuin vapareissa.
900 turbossa puhallin mahtui pidemmän keulan ansiosta taas jäähdyttimen taakse.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 34 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: kokemjne ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: