Noi on ikäviä, tuo kannentiiviste taitaa olla oletuksena "koneen iän" kestävä osa, mutta en tiedä miten stefoihin suhtaudutaan, tulkitaankohan ne kuluviksi osiksi. Eli jos osat on hajonneet ennen aikojaan, on myyjällä virhevastuu ja sen pitäisi korvata osan hinnasta (vaikka autolla jo ikää onkin).
http://www.iltalehti.fi/autot/2015080620140143_au.shtmlMutta toinen ongelma tuossa on tuossa syvältä oleva työn vastaanotto: Jos se tietää että muutaman kympin kampiakselin stefan vaihto syö työtunteja ainakin monien satasten edestä tai samoin kymppien hintaisen kannentiivisteen vaihto maksaa kanssa useita satasia (ja varmaan samalla vaihdettu jakohihnan osia ja kytkimenkin?), niin miksi helkkarissa se ei kerro asiakkaalle hinnasta työtä tilatessa - voi toki menettää kyseisen asiakkaan juuri sen kyseisen huollon osalta. Mutta jos korjauksen hinta on puolet? auton arvosta, niin korjaus olisi varmaan tehty puolet halvemmalla monimerkkikorjaamossa tms. jos vain hinta olisi kuultu etukäteen. Hintalappukin kuulostaa aika kovalta, mutta kun ei tiedä mitä kaikkea on vaihdettu.
Jälkiviisaus ei auta, mutta asiakkaan pitäisi aina tehdä kirjallinen tilaus/sopimus hinta-arvioineen, koska sitä ei saa ylittää kuin 15 %? perustellusti,
http://yle.fi/uutiset/kuluttajaneuvoja_ ... la/6331851, ja aina kirjallisena -vieläkin boikotoin yhtä isoa paikallista merkkihuoltoa, kun puhelimessa huoltoa tilatessa saatu hinta oli ihan eri kuin lopulta eteen lyöty.