Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 21.10.2015 18:39 

Viestit: 47
Tarkistin tänään sytkätulppien kunnon, kun olivat edellisen omistajan jäljiltä vaihdetut. Tulpat näyttivät olevan ok ja laitoin takaisin. Nyt käynti röpöttää ja aaltoilee pirusti, auto nykii hulluna. Avasin puolapaketin ja tarkistin vielä tulppien kireyden, olivat kireällä mielestäni. Mitä ihmettä sillä käynnille kävi? En uskalla ajaa sillä nyt. Ja pimeäkin tuli, niin rassailut jäi tältä päivältä sikseen.

Auto 2,0 16v 98



C5 Hdi 2.2 -06 Automaatti
Xantia 2,0i 16V -98 SX Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 21.10.2015 22:21 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Taas tulee mieleen vanha perusvirsi: Maadoitukset ja akun napakenkien johdinliitokset kuntoon. On meinaan laiteltu. Juttuja löytynee. Jos vika jatkuu, jatka sitten ihmettelyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 21.10.2015 22:38 

Viestit: 47
ealab kirjoitti:
Taas tulee mieleen vanha perusvirsi: Maadoitukset ja akun napakenkien johdinliitokset kuntoon. On meinaan laiteltu. Juttuja löytynee. Jos vika jatkuu, jatka sitten ihmettelyä.


Jep, tuttu juttu, mutta miten käynti voi muuttua täysin normaalista kamalaksi pelkästään sillä, että irrotan puolankannen, tulpat, laitan tulpat takaisin ja puolankannen kiinni? Tosiaan mitään käyntihäiriöitä ei ollut aiemmin, käynti muuttui kuin salamaniskusta, kun tarkistin tulpat. Mikä meni vikaan?



C5 Hdi 2.2 -06 Automaatti
Xantia 2,0i 16V -98 SX Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 22.10.2015 00:41 

Viestit: 5124
Puolat ja puolakansi on yleisiä vikakohtia, mutta ei kai ne yleensä kärsi irroituksesta, ellei sitten tulpanliitoksista, ohjausjohdonliitoksesta ja mitenköhän vielä häiriönpoistokonkka - sen liitos ei kai yleensä käynnissä tunnu, enkä tiedä oliko tuossa puolakannessa sitä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 22.10.2015 01:17 

Viestit: 47
olli__o kirjoitti:
Puolat ja puolakansi on yleisiä vikakohtia, mutta ei kai ne yleensä kärsi irroituksesta, ellei sitten tulpanliitoksista, ohjausjohdonliitoksesta ja mitenköhän vielä häiriönpoistokonkka - sen liitos ei kai yleensä käynnissä tunnu, enkä tiedä oliko tuossa puolakannessa sitä?


Hitto, no vaihdan ensiksi huomenna tulpat, niin katsotaan mitä se sit sanoo. 1,8 16v -koneeseen oon kymmeniä kertoja tehny tulppien tarkistuksen ja vaihtanut, ikinä ei vastaavaa ole käyny. Ei voi olla niin huono tuuri, että se kansihässäkkä meni rikki ku irrotin ja laitoin paikalleen... Prkl.



C5 Hdi 2.2 -06 Automaatti
Xantia 2,0i 16V -98 SX Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 22.10.2015 07:38 

Viestit: 47
Tuli mieleen että ei kai tulppien laittaminen "liian kireälle" voi aiheuttaa tuommoista? En kyllä niitä hampaat irvessä kiristänyt, ihan normaalilla tulppa-avaimella kiristin käsitiukkuudelle.



C5 Hdi 2.2 -06 Automaatti
Xantia 2,0i 16V -98 SX Automaatti
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 22.10.2015 07:50 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Uusi tulppa sormitiukkuudesta 90 astetta lisää. Olisiko esim. Cu/Al-tahnaa joutunut kärkiin. Hyvä tulppa on Bosch FR78, kärkivälit voisi tarkistaa 0,9:iin. Puolahässäkän silikonitrötöt voisi nykäistä pois ja tarkistaa kontaktijousen kontaktit. Niissä on havaittu palamis/kipinöintijälkiä. Eihän ole vettä päässyt tulppakaivoihin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: xantia, mitä tapahtui moottorin käynnille?
ViestiLähetetty: 22.10.2015 11:03 

Viestit: 47
Uudet kynttilät koneessa, ja pirssi palautui ennalleen :) laitoin Boschin nelikärkiset. Kävin ajelulla ja käytin koneen normaalilämpötilaan. Tyhjäkäynti täysin tasainen ja moottoritiellä kiihdytyksissäkin käy ja kukkuu nätisti. Kaipa ne vanhat tulpat olivat jotenkin niin väsyneet, että eivät tykänneet moisesta irroitusoperaatiosta. Pääasia on että kaikki toimii kuitenkin. Mietinkin että ei kai se puolakansikaan nyt niin surkeaa tekoa ole, että hajoaa kosketuksesta, heh.



C5 Hdi 2.2 -06 Automaatti
Xantia 2,0i 16V -98 SX Automaatti
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: