Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Näinkin kettumaisesti voi käydä.
ViestiLähetetty: 22.10.2015 19:46 

Viestit: 201
Laitoin eilen gsa,n jakopään hihnat,ja ajoin auton säilöön.Ajoin ajorampeille,ja laitoin taakse topparin ettei pääse valumaan alaspäin,noin 30 minuuttia myöhemmin menin hakemaan työkaluja viereisestä tilasta ja ihmettelin mikä käry haisee.Menin katsomaan niin auto oli liikkunut noin metrin ylämäkeen ja oli tulessa.Jostain syystä oli ilmeisesti lähtenyt itsekseen käyntiin ja pompannut eteen päin ja syttynyt tuleen.Onneksi sammutin oli lähellä ja pääsin tekemään alkusammutuksen.Paloi sisältä täysin ja palopäällikön mukaan oli noin minuutista kiinni että koko varasto olis syttynyt.Samassa tilassa oli 2kpl 2cv,vanhus 2cv projekti,renault tippa projekti,renault 12 projekti,6 kpl moottoripyöriä,vanha mopo,pari ruohonleikkuria,muutama raivaussaha,ym palokuormaa.Vaikka harmittaa niin pahimmalta säästyttiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Näinkin kettumaisesti voi käydä.
ViestiLähetetty: 22.10.2015 20:13 

Viestit: 909
:( . Eikö noi usein mene niin päin, että syttyvät ensin palamaan ja sitten ryömivät startilla päin rakennusta ja sytyttävät rakennuksen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Näinkin kettumaisesti voi käydä.
ViestiLähetetty: 22.10.2015 20:41 

Viestit: 2699
Onko olemassa jokin erityinen syy, miksi varastoon säilytykseen ajettuun autoon jätetään akun plusnapaan kaapeli kiinni?



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Näinkin kettumaisesti voi käydä.
ViestiLähetetty: 22.10.2015 21:38 

Viestit: 287
Ja miksi jätetään vaihde päälle kun laitetaan parkkiin? Oppinut jo aikaa sitten että vaihde jätetään vapaalle kun laitetaan parkkiin, vaikka sitten vain muutamaksi minuutiksi. Sekä se miinus irti akusta jos jää pidemmäksi aikaa seisontaan.

Mutta onneksi ei kuitenkaan koko varasto palanut, sekä anteeksipyyntö ekasta rivistä :oops: Vaikka ainahan tuollaiset vastoinkäymiset ketuttaa. Luultavasti lähtenyt startista palamaan, tullut virtaa sopivasti että lähtenyt pyörimään ja este tullut niin ei jaksanutkaan niin käämit paloi sytyttäen kokonaan tuleen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Näinkin kettumaisesti voi käydä.
ViestiLähetetty: 22.10.2015 21:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Mut oliko tää parkissa/säilössä? Itse luin, että olis ollut vasta rampeilla (vaihteen, seisontajarrun[?], kiilan varassa) mut kai niilläkin voi autoja säilyttää. Paksu mäihä silti kun tuolla lailla kärvähti, mutta hyvä kun ei polttanut koko varastoa.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Näinkin kettumaisesti voi käydä.
ViestiLähetetty: 22.10.2015 21:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2644
Paikkakunta: Päijät-Häme
lukkis kirjoitti:
Ja miksi jätetään vaihde päälle kun laitetaan parkkiin?

Pidempi seisotus tehdään vaihde päällä (tai pyöräkiiloilla) koska ei se käsijarru enää irtoa välttämättä. Ja edellämainittu toivottavasti muistuttaa itseä siitä että aina akun kaapeli irti pidemmissä seisotuksissa.
Onneksi aloittajalla oli hyvää onnea mukana. Ei kannata tehdä lottoa, eiköhän se tuuri tullut käytettyä tuossa..



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Näinkin kettumaisesti voi käydä.
ViestiLähetetty: 22.10.2015 22:36 

Viestit: 201
Täysin oma moka,olen kaikista irroittanut akut,mutta tässä laiskkus ehkä huomenna.Kyllä semmoinen oppitunti että muistaa.Syttyi sisältä ilmeisesti virtalukolta.Ihmettelen vain sitä miten noussut ylämäkeen noin metrin.Polttoaineena oli irtopullossa noin litra bensaa se oli kulunut,joten ajattelin että on jollain ihmeen systeemillä startannut käyntiin ja nousi ylös,etupyörät jäi sitten tyhjänpäälle ja ja jäi siihen.Uskomaton tarina en uskois jos joku kertois,mutta kun sattui itselle.Paloi sisältä kokonaan,mutta ei kerennyt moottoritilaan.Liekit oli noin 70cm tuulilasin läpi kun satuin paikalle.Onneksi sammui ainoalla sammuttimella.Palokunta hoiti loput.Kiitos heille.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: