|
Kirjoittaja |
Viesti |
Jube
|
Viestin otsikko: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 24.10.2015 19:17 |
Viestit: 4
|
Oon nyt pari kuukautta ajanut tuollaisella 1,6 litrasella xsaralla. Päätin downshiftata ja vaihdoin tilavan ja tehokkaan turbo volvon tuollaiseen läjään. Olen ollut masentunut siitä lähtien.
Takertumatta siihen, että kokemukseni suun kautta tehtävästä suolistotutkimuksesta ovat yhtä miellyttäviä kuin tällä ajaminen, haluaisin selvittää että mikä helevetti tässä on vikana.
Kaupunkiajossa isommalle vaihtaessa auto nykii ja nykimisen loputtua kaasun vaste puutuu hetkeksi lähes kokonaan. Onko tämä vika vai ominaisuus? Jos on ominaisuus niin mikä helvetin ominaisuus tuollainen on?
Tulpat on huoltokirjan mukaan vaihdettu 20tkm sitten... Jos tuo nyt on tämän auton huoltokirja.
Olen voimaton, auttakaa.
|
|
|
|
 |
Posambique
|
Viestin otsikko: Re: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 25.10.2015 15:09 |
Viestit: 203 Paikkakunta: Helsinki
|
Vika, ei ole meidän vm.2000 Xsarassa vastaavaa ongelmaa. Valitettavasti en osaa auttaa syyn suhteen. Toivottavasti joku muu osaa.
Xsara 1.6i Porsche 944 -86 EX-BX 16 GTi -91
|
|
|
|
 |
SamiT
|
Viestin otsikko: Re: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 25.10.2015 20:39 |
Viestit: 367 Paikkakunta: Paimio
|
Jep, vika on sillä 1,6 kone on kohtuullisen ponteva luonteeltaan. Joku tuupannut auton vaihtoon kun ollut häikkää. Voisiko polttoaineeeseen lisättävistä suutinten puhdistusaineista olla apua? Pösön 405:ssa auttoivat ainakin nykimis ja vedonpuuteongelmiin.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 25.10.2015 20:57 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Onkos tuollaisessa MAP-anturia? Jos on, niin sen tarkistamisesta tuskin on ainakaan haittaa.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
SamiT
|
Viestin otsikko: Re: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 25.10.2015 21:40 |
Viestit: 367 Paikkakunta: Paimio
|
Syttyykö keltainen moottorin vikavalo auton puutuessa? Lambda-anturi sytytteli sitä valoa aiemmin mainitussa Pösön 405:ssa ja lambdan vaihdon jälkeen Pösö piristyi myös melko runsaasti. Meni muuten kahdesti lambda 12 vuoden aktiivikäytön aikana, toki oli jo 7-vuotias tulleessankin ja yli 200tkm mittarissa.
2001 Citroën C5 2.0i SX Break 2003 Citroen C5 2,0i SX Berline 1999 Peugeot Partner Van 1999 Peugeot 306 HDI 1998 Peugeot 605 ST V6 Aut 1994 Peugeot 405 1,6 GLi 1990 Citroen BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
DtiJ
|
Viestin otsikko: Re: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 25.10.2015 23:37 |
Viestit: 218
|
kannattaa alottaa vikakoodien lukemisella. kiina-lexia on paras siihen, mutta kai muillakin onnaa.
Ihan turha alkaa arvuuttelemaan vikoja ennen kun koodit on luettu.
|
|
|
|
 |
Jube
|
Viestin otsikko: Re: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 04.11.2015 21:39 |
Viestit: 4
|
Ei syty vikavaloja.
Ainoa valo mikä välillä syttyy on luistonestonvalo, mikä on hauskaa koska autossa ei oo luistonestoa.
Vikakoodeja en oo saanu luettua ku ei tuon ikäsestä saa luettua oikein missään. Auto on siis 97 tai 98.
|
|
|
|
 |
HTapsa
|
Viestin otsikko: Re: 8 venttiilinen xsara nykii/puutuu pintakaasulla. Lähetetty: 28.11.2015 00:48 |
Viestit: 3
|
Oliskohan siinä sama vika kuin meidän Xantussa. Siinä oli ensinnäkin kohtalaisen reipas kulutus, yli 9 litraa satasella. Kun vaihdoin Lambda-anturin, lähti ikään kuin imu pois päältä. Sen jälkeen kosla ei kulkenutkaan samalla tavalla. Ei toki ollut niin väliäkään, koska se kulki urut auki reippasti yli kahtasataa.
Mutta Lambdan vaihdon jälkeen alkoi nykiminen. Kolmen ja neljän tonnin kiekan välissä kiihtyminen tyssäsi toviksi ja senkin jälkeen kiihtyminen oli heikkoa. Mutta apu löytyi. Ostin vielä uuden kaasuläpän asennontunnistimen. Hintaa vähän yli neljä kymppiä. Sen jälkeen kiekat nousivat tyhjäkäynniltä nopeasti viiteen tonniin. Nikottelut loppuivat siihen. Moottori kiertää tasaisesti viitosvaihteella jopa alle viidenkympin vauhdissa!
Kannattaa samalla putsata ja öljytä Ecun pitkä liitin. Xantussa oli hapettuma siellä, ja joskus Xanttu kieltäytyi lähtemästä startista käyntiin. Sen sijaan pukkaamalla tai vetämällä lähti heti käyntiin. Em. toimenpiteiden jälkeen motti on toiminut kuin unelma.
|
|
|
|
 |
|
|