|
Kirjoittaja |
Viesti |
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Etujousitolpasta Lähetetty: 25.10.2015 20:32 |
Viestit: 199
|
Onkohan kukaan täällä pohjolassa kokeillut "voidella" noita etujousitolppia? Lähinnä kait Xantia/XM on kyseessä, oisko BX:n tolpassa hiuakan eroavaisuutta.
Mielenkiinto nyt heräsi lähinnä, kun toisen asian takia eksyin ulkomaiselle sivustolle jossa asiaa oli käsitelty. Hiukan vaikea hahmottaa ilman kuvaa, mutta ei ollut kovin pitkä sepustus, eli oliko pyöräkotelon puolelta haitaria alaspäin ja ylimmäinen ( kuivana hinkkaava) tiivistehuopa(?) tms näkyvillä?
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Etujousitolpasta Lähetetty: 25.10.2015 23:52 |
Viestit: 1128
|
Konehuoneen puolella on pari pyöreää reikää jousitolpassa, niistä voi ruikkia LHM:ää varteen. Ja jumppaa perään. Toinen tapa on irroittaa tolpan huohotinletku kumiletkun ja metalliputken liitoksesta ja laittaa siihen väliaikainen letku. Auto ala-asentoon, letku pystyyn ja LHM täyteen. Sitten jumppaa. Sillä pitäisi saada voideltua sylinterin alapää ja korvattua vedet öljyllä. Nämä nyt on ne tavat jotka minä tiedän.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Re: Etujousitolpasta Lähetetty: 26.10.2015 07:31 |
Viestit: 199
|
Ei vaan taida noi konstit toimia kuin BX:än tolpissa?
|
|
|
|
 |
|
|