Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Makon pumpun purku
ViestiLähetetty: 30.10.2015 18:52 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Onkos kukaan purkanut koskaan näitä perinteisiä Makon pumppuja?
Eli semmonen missä on akselin ympärillä pumpun koosta riippuvainen määrä siipipyöriä ja pumpun runko on rakennettu koon mukaan kasvasta määrästä 'runkorenkaita'.
Millä ilveellä tuo siipipyörän akseliin lukitseva lukituskiila lähtee irti?????
Kohta tunnin yrittänyt... siinä se vähän heiluukin, mutta pois ei tule.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Makon pumpun purku
ViestiLähetetty: 30.10.2015 19:59 

Viestit: 5125
On niitä varmaan joku purkanut täälläkin: viewtopic.php?f=12&t=20667

Mutta tuossa ei ollut muuta purkamisvinkkejä kuin: Merkitse kaikkien eri osien järjestys ja suunta/asemointi ennen kuin menee sekaisin, täytynee kasata samoin kuin olikin.

Jotkut kiilat lähtee vasta kun siipipyörä on ensin vedetty pois, tuosta ei mitään tietoa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Makon pumpun purku
ViestiLähetetty: 30.10.2015 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1114
Joo minähän se tossa toisessa ketjussa Makon kanssa taistelin. Purku meni itsellä aika kivuttomasti, taisi olla kuten olli_o sanoi eli vedä limput suoraan ulos, anna kiilan (puolikkaan ympyrän mallinen sitten se) olla akselissa. Sitten vaikka muovivasaralla naputellen lähtee kiila kääntymään urassaan. Laita vaikka jotain crc:tä tms irroitusöljyä etukäteen.

Ennen purkua ehdottomasti merkitse missä asennossa limput ovat! Sain kokoamisen onnistumaan kun muutamia kuvia ja yhtä piirrosta oikein silimä kourassa mietin kahtelin.. Laitan tän piirroksen tänne jos jostakin vielä löytyy. Laita paperitiivisteet limppujen väliin. Mulla tosin pari limppusaumaa jäi vähän tihkuttamaan, tippa-pari tulee kun pumppu käy, ei tihkuta kuitenkaan levossa. Ja jos laippatiivisteeksi (imu- ja paineputkille) tarjoaa jonkinlaista puristemateriaalia, en saanut itse niitä pitämään, vaan käytin vanhat kumitiivisteet kun olivat sen verran ehjiä.



C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: