Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pekka Vennamon sakko.
ViestiLähetetty: 01.11.2015 09:57 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015110 ... 2_uu.shtml

Miksi politikolle mitataan aina 39km ylinopeutta(P.Vennamo ja Ville Niinistö),mutta tavalliselle kansalaiselle aina 40km ja vielä siitäkin yli?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Pekka Vennamon sakko.
ViestiLähetetty: 01.11.2015 10:24 

Jos ylinopeutta ajava olisi ollutkin duunari, ei siinä selitykset olisi auttanut ja ymmärtääkseni duunarilta olisi lähtenyt myös kortti. Autoilijan velvollisuus on seurata myös liikenne merkkejä sillä niitä voidaan missä tahansa yht äkkiä vaihtaa.
Minulla on kokemus kun 80km nopeus putosi 60km ja koska huomasin muutoksen niin olin takanatulevan tukkona kun noudatin nopeusrajoitusta, no tämä takanatuleva singahti heti ohi kun pääsi ja pysäytti minut jonkun matkan päässä, autoni oli vauxhal viva jossa saa oven lukittua työntämällä kahvan eteenpäin ja jostain syystä lukitsinkin sen kun toisen auton mies syöksyi autoani kohti, mies ryhtyi kiukkusena räpläämään ovenkahvaa ja kun totesi ettei ovi aukene veti poliisi kortin esille väittäen vastaan kun kerroin et nopeusrajoitus oli muuttunut siellä.
Taisipa mies yllättyä kun lähdin siitä ajelemaan eteenpäin ja tämä syöksyi autoonsa ja lähti perään mutta ei seurannut kuitenkaan kotipihaani asti ( matkaa olis vielä n.50km)sillä minunkin luonto kuohahti siinä pöristellessä et ajattelin et tuleppa vaan minun pihaani rähjäämään niin koet elämäsi yllätyksen!

Saapa nähdä koska ihmisille valkenee se karmea tosiasia et laki ei ole suinkaan sama kaikille, toisilta vaaditaan ja toiset on vapautettu.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.11.2015 10:35 
Käyttäjän avatar

rundvik kirjoitti:
Miksi politikolle mitataan aina 39km ylinopeutta (P.Vennamo ja Ville Niinistö), mutta tavalliselle kansalaiselle aina 40km ja vielä siitäkin yli?

Omaa kokemusta 119@80, joten ollaankos sitä nyt sitten poliitikkoja :lol: Ja sakkoa tuosta tuli maksettavaksi 300mk, opiskelija-alennuksella joskus 80-luvun lopulla. Tuon jälkeen en ylinopeudesta muistutuksia ole stten saanutkaan, muista rikkeistä kylläkin on pari lappusta kirjoiteltu 8-)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 01.11.2015 10:46 

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/58351-v ... eu-sakkoja

Poliisilta loppuu mittanauha kesken kun kyseessä on politiikko.Villekään ei ole ajanut kokoajan aivan tassaa 39km:ää.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.11.2015 12:05 

Eikö Pekka Vennamo ole eläkeläinen eikä poliitikko ? :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 08:17 

Kyllä entisen liikenneministerin olisi pitänyt paremmin ymmärtää;vai onko eläkelläisiltä nykyään järjen käyttö kiellettyä?Tämähän on sama jos vanha kansakouluopettajasi huristelisi koulun piha-alueella ylinopeutta.Kirjaamalla vain 39km ylinopeutta saavat nämä lurjukset pitää ajokorttinsa yhä jatkossakin.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 08:42 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Niin missä se nyt sitten todetaan, että sitä ylinopeutta olikin enemmän kuin se 39km/h? Vai onko tämä taas sitä samaa tyhjänpäiväistä vouhotusta?

Olen mielestäni tavallinen kansalainen, eikä mulle kyllä koskaan ole mitattu 40km/h tai yli ylinopeutta, vaikka aloituksen mukaan niin tapahtuu aina :D

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 13:14 

Teuski kirjoitti:
Niin missä se nyt sitten todetaan, että sitä ylinopeutta olikin enemmän kuin se 39km/h? Vai onko tämä taas sitä samaa tyhjänpäiväistä vouhotusta?

Olen mielestäni tavallinen kansalainen, eikä mulle kyllä koskaan ole mitattu 40km/h tai yli ylinopeutta, vaikka aloituksen mukaan niin tapahtuu aina :D

No Teuski,oletko koskaan ajanut sen 40km/h tai yli ylinopeutta?

Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 14:24 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Täytyy myöntää, että kyllä sen verran on tullut joskus ajeltua. Kukaan ei sitä mittaillut ole, mutta alle 40km/h mittauksia on osunut vaikka ihan tavallinen kansalainen olenkin.

Mutta mikä tämän ketjun pointti nyt oli? Onko sulla tietoa siitä, että Vennamo oikeasti ajoi enemmän kuin tuon 39km/h ylinopeutta vai mitä yrität tässä sanoa?

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 16:05 

Pointti on se ,että toi puuttuva 1 Km/h voi ratkaista sen että lähteekö ajokortti vai ei.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 19:34 

Se puuttuva kilometri saattaa riippua ihan omasta suhtautumisestakin, vittuilemalla poliisille ne kilometrit harvoin vähenee, kuuleman mukaan niitä mittauksia on pyöristelty ihan tavallisellekin kansalaiselle.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 20:55 
Käyttäjän avatar

rundvik kirjoitti:
Pointti on se ,että toi puuttuva 1 Km/h voi ratkaista sen että lähteekö ajokortti vai ei.
Mulla on ollut se käsitys, että tutka mittaa ja antaa sen lukeman, ei poliisi.
Kannattaa ajaa aina sen 1km/h alle kortin menetyksen. Minä pyrin ajamaan aina 1km/h alle sakkorajan. Tähän asti on toiminut ihan hyvin.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 03.11.2015 21:08 
Mamut, oikeat sytytystulpat ja sopivat öljyt vielä peliin, niin saadaan aikaan rakentavaa keskustelua.

ViestiLähetetty: 04.11.2015 06:05 

Aakku kirjoitti:
rundvik kirjoitti:
Kannattaa ajaa aina sen 1km/h alle kortin menetyksen. Minä pyrin ajamaan aina 1km/h alle sakkorajan. Tähän asti on toiminut ihan hyvin.

Millä se liikkuva siviili-poliisiauto sitten mittaa vauhdin?

Poissa

ViestiLähetetty: 04.11.2015 07:30 
Käyttäjän avatar

rundvik kirjoitti:
Aakku kirjoitti:
rundvik kirjoitti:

Kaiketi tutkalla myös.
Mulla on ollut se käsitys, että se tutka lykkää nykyisellään jonkinlaisen printin. Pitänee ottaa selvää, jos tulee poliisin kanssa jutuksi.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 04.11.2015 14:11 

:geek: Väitän , että jokainen , joka ajaa esim 300 kilometriä päivän aikan , ajaa jossain vaiheessa ylinopeutta

Poissa

ViestiLähetetty: 04.11.2015 16:16 

rundvik kirjoitti:
...

Kaikenlainen muukin arviointi tulee joskus kysymykseen tutkan tms. lisäksi, vaikka videoltakin voi joissain tapauksessa laskea nopeuksia. Mutta siviilimallisia poliisiautoja on erilaisia, automaattikameravalvonta -varusteisesta pakettiautosta kai myös ihan ilman sen kummempia lisävarusteita oleviin henkilöautoihin.

Oikeuskin joutuu joskus ottamaan kantaa noiden muiden menetelmien käyttöön, vaikka pelkkä nopeusmittarin lukemakin kelpaa joskus (tosin aika reilusti virhekorjauksella pienennettynä, eikä kai edes huomioitu että ohittavan vauhti on oltava jonkun verran isompi kuin ohitettavan)

tuossa ei ainakaan mainita että olisi ollut kansanedustaja tai missi kyseessä ja silti lukemaa korjattiin reilusti alaspäin:
http://aksa.fi/poliisi-ajoi-160-kmt-kaa ... aessa-ohi/

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ]