Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 01.11.2015 12:07 

Viestit: 41
Paikkakunta: Kangasala

Profiili WWW
Vaihtaisin mieluusti ennen talvea tulpat autooni, huoltokirjan mukaan vaihto on viimeksi toteutettu 30tkm sitten. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Ainakin sytytysyksikkö pitänee nostaa pois, on ikävästi hyvin pienet pultinkannat 8mm?, Entäpä muuta?

Mikä on tulppien ihanne kärkiväli, tehdasasetus NGK tulpissa on 0,8 onko se hyvä?



C5 2,0i 16v aut. Tourer -09
www.jukkahaavisto.com
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 01.11.2015 18:45 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Suosittelisinpa Bosch FR78-tulppia. Kärkiväli näissä n. 0,9, mutta eikös pitäisi olla 1,1mm?, joten tarkistaa kannattaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 03.11.2015 20:29 

Viestit: 41
Paikkakunta: Kangasala

Profiili WWW
Noista monikärkitulpista oli täällä ketjuissa aika ristiriitaisia lausuntoja. Onko sulla antaa tarkempaa tietoa, miksi ne olisi erinomaiset.



C5 2,0i 16v aut. Tourer -09
www.jukkahaavisto.com
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 03.11.2015 21:12 
Minkä tahansa tulppien valmistajan suositustaulukon mukainen tulppa toimii. Tulppauskovaiset, antakaa palaa!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 03.11.2015 22:03 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
1,8 16V Xantiassa. Ovat Boschit toimineet hyvin jo jonkin aikaa. Taannoin suositus-Championit lähti kohta mäkeen. Myös Brisk oli hyvä uutena, mutta alkoi myöhemmin pintakaasulla olla hieman levotonta. Eyguem RFC 42 LS3Z, tai jotain sinnepäin, oli myös hyväkäytöksinen. Uskokoon, ken tykkää. Kerron vain omista havainnoistani. Ja sytkäpuolat ok, on mitattu scoopilla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 03.11.2015 22:37 

Viestit: 5125
Xantian XU7 kone on eri kone kuin C5:n EW10, eikös puolakansikin muutu kahden hukkakipinäpuolan yhdistelmästä neljän COP-puolan yksiköksi?
Boshin oma tulppavalitsin antanee tuolle C5:n koneelle näitä (mutta eri tulppia Xantian XU7:lle FR7:aa?)
Spark plug, Platinum plus (FR 8 NP) 0,90 mm Electrode gap 0 242 229 722
Spark plug set (FR 8 SC+) 0,90 mm Electrode gap 0 242 229 923
Spark plug (FR 8 SC+) 0,90 mm Electrode gap 0 242 229 797
Spark plug, Double Iridium (FR 8 NII 33 W)

Iridiumeilla voi yleensä ajaa 3...4 kertaa pidempään, mutta kyllä ne ainakin Suomesta ostettuna maksaakin.

NGK:n valitsin ei antanut kuin yhden normaalin vastustulpan LFR5B ja saman 0,9 mm

aika pieni kärkivälisuositus COP puolille?

Voihan tietysti silti samakin tulppa toimia hyvin/erinomaisesti molemmissa, mutta ei siitä toiminasta eri koneessa kai silti mitään johtopäätöksiä voi vetää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 08.11.2015 22:44 

Viestit: 41
Paikkakunta: Kangasala

Profiili WWW
Tulpat vaihtui helposti ja kivasti. Mutta sytytinyksikön kolmesta kiinnityspultista keskimmäinen on poikki. Kierrepää oleilee kannessa, tai no siellä missä se nyt kuuluukin olla. Itse kasetti tuntuu pysyvän erinomaisesti ja napakasti paikallaan kahdellakin kiinnityksellä, silti tuo nyt vähän harmittaa. Onkohan aivan jumalaton homma saada sitä pätkää pois koneesta ja mistähän tuollaista työtä kannattaisi kysyä? Pääkaupunkiseudulta.

Omat työkalut ei valitettavasti riitä.

Tulppien vaihto toi juuri ne vaikutukset, kuin halusinkin. Kone käy tosi nätisti ja pintakaasulla kiihdyttäessä ollut pieni nykiminen poistui.



C5 2,0i 16v aut. Tourer -09
www.jukkahaavisto.com
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 08.11.2015 22:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Sitikkabasisti kirjoitti:
Tulpat vaihtui helposti ja kivasti. Mutta sytytinyksikön kolmesta kiinnityspultista keskimmäinen on poikki. Kierrepää oleilee kannessa, tai no siellä missä se nyt kuuluukin olla. Itse kasetti tuntuu pysyvän erinomaisesti ja napakasti paikallaan kahdellakin kiinnityksellä, silti tuo nyt vähän harmittaa. Onkohan aivan jumalaton homma saada sitä pätkää pois koneesta ja mistähän tuollaista työtä kannattaisi kysyä? Pääkaupunkiseudulta.

Omat työkalut ei valitettavasti riitä.

Tulppien vaihto toi juuri ne vaikutukset, kuin halusinkin. Kone käy tosi nätisti ja pintakaasulla kiihdyttäessä ollut pieni nykiminen poistui.

Privaa laitettu. :)



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 09.11.2015 23:25 
Sitikkabasisti kirjoitti:
Tulpat vaihtui helposti ja kivasti. Mutta sytytinyksikön kolmesta kiinnityspultista keskimmäinen on poikki. Kierrepää oleilee kannessa, tai no siellä missä se nyt kuuluukin olla. Itse kasetti tuntuu pysyvän erinomaisesti ja napakasti paikallaan kahdellakin kiinnityksellä, silti tuo nyt vähän harmittaa. Onkohan aivan jumalaton homma saada sitä pätkää pois koneesta ja mistähän tuollaista työtä kannattaisi kysyä? Pääkaupunkiseudulta.

Omat työkalut ei valitettavasti riitä.

Tulppien vaihto toi juuri ne vaikutukset, kuin halusinkin. Kone käy tosi nätisti ja pintakaasulla kiihdyttäessä ollut pieni nykiminen poistui.


Ei puolakansi yhtä pulttia kaipaa. (vanha savolainen sanonta). Ajele rauhassa.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 23.07.2017 09:30 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Juuri katsoin tulpat* ja nuo pultit al-tahnan kera takaisin. * Totesin niiden olevan ammoisna aikoina vaihdetut, vaikka auto ollut huollettunakin, h-kirjan mukaan. Sama koskee ilmansuodattimia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 23.07.2017 10:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
olli__o kirjoitti:
Voihan tietysti silti samakin tulppa toimia hyvin/erinomaisesti molemmissa, mutta ei siitä toiminasta eri koneessa kai silti mitään johtopäätöksiä voi vetää.


Niinpä. En minäkään sitikoihin tulppia huvikseni vaihtele, mutta tuolla vääränmerkkisellä ei aja erkkikään jos on väärät tai vanhentuneet kynttilät.

Nimim. Ei tulppauskovainen vaan kokemjne. :D



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Sytytystulpat C5 x7 2,0i 16v -09
ViestiLähetetty: 25.07.2017 21:23 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Nuo Xantiaan hyvin sopivat Bosch FR78 ovatkin olla sopimattomia C5 2.0 2007:aan, koska kierreosa on n. 8mm lyhyempi, kuin C5-tulpissa. Joka tapauksessa nyt Bosch FR8 SC+42, eikä yhtään huonommin toimi, päinvastoin, vastaa herkemmin, käynnistyy terävämmin, kuin vanhoilla, ties, kuinka.. Tämä ei johtune vain tulpista, myös "täynnä" ollut ilmansuodatin...


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: