1-koppaisessa Xsarassa on myös aika hyvä kajarit jo oletuksena. Olen minäkin vaihtanut radion ja takana 6x9 kajarit+vahvari ja hyvin kuuluu. Kun vertaa esim. Skoda Octavian Swing radion etukajareihin, niin ovat kyllä selvästi paremmat.
Alunperin takana oli vähän paremmat merkki 6x9, mutta kun toinen hajosi, niin ajattelin testata bilteman 6x9:jä. Itse asiassa yllättävän hyvät. EQ:lla saa vielä korjattua. Voisihan sitä rakennella esim. Tangbandin tms. elementeillä paremmat sub:it jne., mutta hifiä kuuntelee paremmin kotosalla.
Tuon Skodan kajarit ovat kyllä melko surkuhupaiset ja olenkin ne vaihtanut. Niissa alkuperäisissä on räikeän diskanttinen ääni, jota ei kyllä jaksa kovin pitkään kuunnella. Mitkään säädötkään ei paljon tilanneta paranna.
Btw. Skodan octavi ii etukajarien vaihto ei olekaan ihan helpoin homma. Alkuperäiset kun ovat 7'' ja tarvikekajarit yleensä 6.5''---> on rakennettava adapteri väliin (itse rakensin vanerista). Kajarit on lisäksi niitattu ovipeltiin kiinni - joten ensin poraamaan ...
|