Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 10.12.2015 11:01 

Viestit: 2
Moro!
Xsara 2.0 HDI 110 -04, turbo lakkas toimimasta sillai pätkittäin ja ei enää sano mitään,
mistä kannattais aloittaa kattelemaan vikaa???
Vika ilmeni ensin satunnaisesti turbo lähti pyörimään koneen eri kierroksilla ja sitte se lakkas kokonaan toimimasta.
Mahtaisko olla joku paineventtiili/paineenmuunnin joka ei toimi?
Mitään vikakoodia ei tule ja auto toimii muuten normaalisti.



"Auto on turbo ja kuski on urpo"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 10.12.2015 12:15 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Mitä mahtaa olla ne paljon ajetut kilometrit ja savutaako auto?Jos molemista vastaus on myöntävä;niin kokeile onko turbon aksiaalilaakeri(sivuttais-) väljä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 10.12.2015 12:46 

Viestit: 2
245 tkm ja ei savuta.



"Auto on turbo ja kuski on urpo"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 10.12.2015 15:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kyllä noissa turbojutuissa useimmat saavat syyttää itseään.
ensin ajetaan putki punaisena kahvi/kusi paikalle ja pannaan kone pimeeksi heti pysähdyttyä
ei malteta antaa käydä hetken tyhjäkäynnillä että lämmöt tasaantuisivat ja turbokin pikkusen ehtisi jäähtyä .
no , lopputulos on mikä on.
siinä on syy miksi rekat rouskuttavat tyhjäkäyntiä , vaikka kuskia ei näy maisemissa . ei tuhota kansipahveja eikä turboja .
tottakai on myös muita syitä ,mutta nuo ovat tavallisemmat .

ennen Saabistit moikkasivat toisiaan kysymällä : monesko turbo ?
aikaisemmin NSU RO80 kuskin kysäisivät : monesko mottori ?

vaikka turbotekniikka on kehittynyt , niin silti perus-asiat eivät ole muuttuneet mihinkään.
eli . anna koneen käydä hetkeen tyhjäkäynnillä ennen sammuttamista , erityisesti kuumina aikoina. lämmöt tasaantuvat .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 10.12.2015 17:01 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
vaihda ne rintapellissä olevat alipaine venttiilit päikseen (Toinen on egr:lle) ovat identtisiä, jos vika poistuu voit onnitella itseäsi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 11.12.2015 13:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Plagu kirjoitti:
vaihda ne rintapellissä olevat alipaine venttiilit päikseen (Toinen on egr:lle) ovat identtisiä, jos vika poistuu voit onnitella itseäsi.


Juurikin näin. Tämä ensimmäisenä ja takista samalla niiden alipaineletkujen kunto.
Sitten näillä ELM+torque tai vastaava sovellus näkee HDi koneista ahtopaineet jos niitä haluaa tarkistella.



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 12.12.2015 17:58 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
Joku väitti joskus että turbon roottorin kuuman puolen lukitusmutteri voisi löystyä ja irrota sinne pakoputkeen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 12.12.2015 19:11 

Viestit: 718
Paikkakunta: Naantalista kotoisin
[quote="rundvik"]Joku väitti joskus että turbon roottorin kuuman puolen lukitusmutteri voisi löystyä ja irrota sinne pakoputkeen.[/qu
Vaikea irrota koska sitä ei ole :roll: :roll:



VW Phaeton W12 6.0L Q -03 - X7 -14 nokivasara.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 12.12.2015 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eikä sillä olisi mitään merkitystä . ainostaan painepuolella on vaikutus tehoihin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: turbo lakkasi toimimasta.
ViestiLähetetty: 12.12.2015 20:03 

Viestit: 884
Paikkakunta: Naantali
catmatti kirjoitti:
rundvik kirjoitti:
Joku väitti joskus että turbon roottorin kuuman puolen lukitusmutteri voisi löystyä ja irrota sinne pakoputkeen.[/qu
Vaikea irrota koska sitä ei ole :roll: :roll:


The Turbine nut fell off or came loose? In some cases new or old the nut on the turbine can come off, first instinct is to think that it was not screwed on properly in the first place but this is where most people are wrong. The nut on the turbine for these HDI engines is self-tightening and from new is only hand tight. The reason for this is as the turbine goes round (when the turbo is active on the vehicle) it tightens the nut because the travel in opposite directions. If your nut should come off the most likely reason is down to oil blockage normally from carbon build up once again?? Why and how you ask? Well as the carbon blocks the bearings the turbine should not turn properly or in some case if the bearing have gone it may not turn at all. This will then cause the nut to stop tightening. When this happens there normally is a lot of vibration which over a short amount of time loosens the nut till it eventually comes off.

Lähde:Hyperchips.(en ole varma jos molemmat puolet).


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: