Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 1.8 16v vm.2000 outoa nakutusta
ViestiLähetetty: 03.01.2016 19:59 

Viestit: 400
Tämä ei ole minun vaan yhden tutun Xantia. Moottoritilasta kuuluu tasaista nakutusta.
Paikallistin nakutuksen akun edessä olevaan jonkinlaiseen alipainesysteemiin? LHM-säiliön oikealla puolella on kulmikas laatikko jonka kannessa lukee, että peitettävä pesun ajaksi ja siihen tulee yksi liitin jossa paljon johtoja. Siitä lähtee yksi jäykähkö muoviputki eteenpäin, se kaartuu ilmanputsarin edestä oikealle tähän akun edessä olevaan pyöreään möykkyyn jonka toisesta päästä lähtee vielä putki johonkin eteenpäin. Nakutus kuuluu selvästi tästä möykystä. Lisäyksenä vielä, että siinä on myös jokin sähköliitäntä.
En ole nähnyt yhdessäkään muussa Xantiassa tällaista systeemiä. Kytkinpoljinta painettaessa nakutus tuntuu katoavan? Voisiko tällä olla jotain tekemistä vakionopeudensäätimen kanssa, autosta löytyy kyllä viiksi sille, mutta se ei toimi

Etukäteen kiittäen

Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16v vm.2000 outoa nakutusta
ViestiLähetetty: 03.01.2016 21:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7816
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Nyt ei varmaankaan ole kyse siitä pakokaasun tms kiertätysventtiilistä joka naksuu kuskin ajovalon takana? Voisikohan se olla joku alipainevakkari?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 1.8 16v vm.2000 outoa nakutusta
ViestiLähetetty: 04.01.2016 01:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Täältäkin ääni vakkarille, siihen LHM-säiliön ja moottorin väliin niitä on näkynyt sijoitetun. Kuitenkin siitä pitäisi varmaankin lähteä siinä tapauksessa kaasuvaijeri. Alipainevakkariin ei oikein jaksaisi tuon ikäisessä uskoa kuitenkaan, onko varmasti seurattu putkea oikein eikä ole vaijeri? Tuossa on kuva 1.8 16V:n konehuoneesta ilman vakkaria (mutta lisävalojen johdotukset tuossa on orginaalista poikkeavana):
Kuva

Teuskin mainitsema aktiivihiilipöntön venttiili on tosiaan kuljettajan puoleisen ajovalon takana. Ulkomuistista sanoisin siitä letkujen menevän kaasuläppäkotelolle ja aktiivihiilipöntölle, joka 1.8 16V:ssä taisi olla jossain peltien välissä jemmassa?



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: