kroissant kirjoitti:
Kysyisin 1 koppaisen hydroactive jousituksesta seuraavaa, jos ottaa akunkengän irti jääkö jousitus paikoilleen sille korkeudelle millä se on vai toimiiko sensorit ja laskee auton alas itsestään? Kysyn myös että C5 öljytikku näyttää toiselta puolelta että öljy on ylämerkissä ja toinen puoli vajaata, kumpi puoli näyttää oikein? Talviterveisin tiedon haluinen.

Varma en ole, mutta remonteista jääneiden muistikuvien mukaan eihän se akun irrottamisen jälkeen mihinkään laske.
Toki laskee yön aikana hieman ohivuotojen yms. takia normaalistikin, mutta jos ei ole sähköjä, niin eipä se tietokone voi käyttää hydepumppua nostamiseen sen enempää kuin päästää sylintereitä tyhjemmäksikään. En tiedä, miten alas laskeminen tapahtuu, mutta siellä on pakko olla solenoidiventtiili sekä etu- että taka-akselille, joka päästää öljyä sylintereistä pois aina, kun autoa tarvitsee laskea. Tää ei tietty voi toimia, jos sähköä ei ole ohjausyksikköön eikä venttiilin käyttövirralle.
Öljytikku on aika mysteeri, lisäksi se sotkeutuu helposti öljyyn noston aikana, joten useamman kerran sitä saa mittailla. Mä olen yleensä jättänyt öljytason siihen, kun edes jokin puoli tikusta alkaa olla about ylämerkissä. Liikaakaan öljyä ei ole hyvä. Sähköinen öljynäyttö on ihan riittävä, kunhan kalibroi sen ensin silmämääräisesti, että tietää miten paljon se valehtelee. Itse lisäilen öljyä, kun mittari on valahtanut kahteen palkkiin. Tikun mukaan ylämerkissä antaa 5-6 palkkia mittariin.