Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 15.02.2016 22:21 

Viestit: 217
Paikkakunta: Helsinki
Olen vaihtamassa Bx:ään automaattilaatikkoa.
Varmuuden vuoksi parempi kysyä. Onko eri Bx mallien laatikoissa eroja,
vai käyvätkö eri mallien laatikot kaikkiin automaatteihin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 15.02.2016 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kaikki käy, sopii paikalleen. Välityssuhteissa yllättävänkin isoja eroja, samaten vaihteiston sisällä kytkinpakkojen kytkinlevyjen määrissä. Xantiankin laatikot käy, joissa pitemmät pykälät sekä vahvistettuja paikkoja...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 15.02.2016 22:52 

Viestit: 217
Paikkakunta: Helsinki
Hyvä niin. En löytänyt aiemmin aloittamaani ketjua tästä joten kysyn vielä uudestaan.
Kun laatikko on irti ja hyvin käsillä, mitä huoltotoimenpiteitä siihen
pystyy ja kannattaa tehdä? Onko muuta tärkeää mitä pitäisi tietää/huomioida
tuossa projektissa. Uusi toimenpide minulle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 15.02.2016 22:58 

Viestit: 2699
maijamäki kirjoitti:
...En löytänyt aiemmin aloittamaani ketjua tästä...

Tätäkö tarkoitat?



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 16.02.2016 22:21 

Viestit: 217
Paikkakunta: Helsinki
Ei ollut tuo ketju. Koetanpa hiihtolomaviikolla saada vaihdon tehtyä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 16.02.2016 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Minkä mallin bx:ään olet laatikkoa laittamassa ja mistä mallista laatikko on kotoisin? Kickdown-vaijerien pituuksissa on eroja ja se hiukan hankaloittaa vaijerin kiinnittämistä kaasuvivustoon.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 17.02.2016 11:05 

Viestit: 217
Paikkakunta: Helsinki
Tuo oma on vm.-90, 1.6 yksipisteruiskulla. Luovuttaja on 1,6 kaasarimalli. Vuosimallia en tiedä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 17.02.2016 11:54 

Viestit: 217
Paikkakunta: Helsinki
Nyt selvisi s luovuttajan vm. Se on -87.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 17.02.2016 13:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
maijamäki kirjoitti:
Tuo oma on vm.-90, 1.6 yksipisteruiskulla. Luovuttaja on 1,6 kaasarimalli. Vuosimallia en tiedä.

Noin päin on vaihdettaessa kickdown-vaijeri yltää reilusti kaasuvipuun kiinni. Siitä ei tule ongelmaa.
Tsemppiä harrastukseen ja laatikonvaihtoon! :)



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 17.02.2016 13:33 

Viestit: 217
Paikkakunta: Helsinki
Kiitos, tsemppiä tarvitaan. Tämä on meikäläiselle iso projekti. Sen verran vähän tuolla konepellin alla touhunnut. Ohjeita ja vinkkejä otetaan vastaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 17.02.2016 20:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Se kick-down -vaijeri on onneksi suht sujuva vaihtaa, etenkin irrallaan olevaan vaihteistoon. Öljypohja pois, "sielu" pois (isompikantaiset ruuvit, pienempiä jos irroittaa niin sielu purkautuu) ja samalla voi sitten puhdistaa siinä olevan imusuodattimen, vaijeri irti urastaan ja vaijerin kuoren kiinnityksen saa kätevästi irti vaikka 10mm hylsyllä. Takaisinasennus sitten painamalla vaijeri koloseensa ja muuten sitten käänteisesti. Tarkkana pitää olla ettei parkkilukon tappi irtoa, ja että sielua takaisinasennettaessa vaihteensiirtäjävipu osuu hahloonsa...

Samalla kun sielu on pois, niin on hyvä katsoa pannan kireys, sen käyttötapin ja pannan väliin pitää jäädä noin 2mm rako, säätö onnistuu ulkopuoleltakin laatikon ollessa autossa, mutta sitten pitää tehdä "ohjeen mukaan" käsikopelolla...

Kuva
Sisäänmenoakselin päittäisvälys kannattaa myös tarkistaa, speksin mukainen välys on 0,2...0,6mm ja jos on isompi niin riski öljynpaineen katoamiselle lisääntyy huomattavasti...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 17.02.2016 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 433
Paikkakunta: Eurajoki
Tässä oikea ketju

viewtopic.php?f=9&t=14691



Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olisit oikeassa.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx:n automaattilaatikot
ViestiLähetetty: 18.02.2016 14:17 

Viestit: 217
Paikkakunta: Helsinki
Jasu! Laitoin sinulle yv:n.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: