Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 14:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Tuttavalla on -09 2,2 Ducato, joka ei käynnisty startin avulla, vaikka veivaa akun tyhjäksi. Joskus harvoin starttaa, jos nostaa
vaihde päällä kytkintä kiinnioton rajalle startatessa. Mäkistartilla käynnistyy heti. Ollut merkkikorjaamolla ihmeteltävänä, ei selvinnyt vika. Olisiko täällä selvännäkijöitä tai yksikin riittää. Ford perustainen ketjukone Puma 120hv https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_Duca ... .80.932010



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 15:04 

Viestit: 352
Tuolta vois yrittää löytää johtolankoja ongelmaan:

http://www.defender2.net/forum/topic402 ... g+problems

http://www.defender2.net/forum/search.p ... rch_time=0



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 18:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Törmännyt vastaavaan BMW 530d kanssa aikanaan. Tuntui käsittämättömältä, kun sai startata samoin ja pyöritti todella hyvin. Oli myös manuaali ja lähti heti käymään pienellä mäkistartilla, mitä en millään uskonut, kun tietäjä käski niin tekemään. :oops:

Asiaan, todettu pelkästään yhden suuttimen vuotavan (common rail) joka aiheutti niin paljon paineen alentumista järjestelmässä. Se ei minulle täysin selvinnyt, miksi heti työnnettäessä käynnistyi, mutta olisiko korkeapainepumppu jaksanut pitää paineen, kun starttaaminen ei aiheuttanut paineen alentumista?

Kertokoon viisaammat! :)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 18:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
taitaapa olla eka kerta kun ehdotan ,että tarkistetaan sähkön syöttö konehuoneen hilavitkuttimille myös STARTTIASENNOSSA . sinne pitää kytkeytyä tietenkin sähköt kun käännetään päälle . mutta pitää myös PYSYÄ starttiasennossa . jos pääsee helposti käsiksi virtalukolta tuleviin piuhoihin , niin on helppo tarkistaa virtakynällä , ja tehdä sen mukaisia päätöksiä jatkotoimenpiteistä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jptoolin kannattaa erotella teksteissään tuon sanan STARTTAA ,,,,,,,,,,,= startti pyörittää muotoon starttaa ,mutta ei KÄYNNISTY


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
kokemjne kirjoitti:
jptoolin kannattaa erotella teksteissään tuon sanan STARTTAA ,,,,,,,,,,,= startti pyörittää muotoon starttaa ,mutta ei KÄYNNISTY

Totta puhut Koke, kun hätäisesti kirjoittaa itselle selvää asiaa, ei tule kiinnittäneeksi riittävästi huomiota moisiin seikkoihin.
Sitä virtalukkoa mietin, miten se kytkimen noston vaikutus käynnistymiseen saadaan sotkettua kuvaan, sattuman kauppaa?
Täytyy kysyä käynnistyykö 1. vaihde päällä startilla pyörittäen?



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 22:48 

Viestit: 5125
jptcool kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
jptoolin kannattaa erotella teksteissään tuon sanan STARTTAA ,,,,,,,,,,,= startti pyörittää muotoon starttaa ,mutta ei KÄYNNISTY

Totta puhut Koke, kun hätäisesti kirjoittaa itselle selvää asiaa, ei tule kiinnittäneeksi riittävästi huomiota moisiin seikkoihin.
Sitä virtalukkoa mietin, miten se kytkimen noston vaikutus käynnistymiseen saadaan sotkettua kuvaan, sattuman kauppaa?
Täytyy kysyä käynnistyykö 1. vaihde päällä startilla pyörittäen?

Tulee Mieleen yksi -70 luvun kulkine, josta moottorin maadoitus oli huono, moottori sai maata pääosin kytkinvaijerin kautta ja startin virkeys riippui kytkimen asennosta (ei onneksi palanut)... ei tosin taida voida olla samaa isossa dieselissa? Mutta vaikka jotain johtonippua kytkin voi ehkä heilutellakin. Tai sitten tosiaan ihan tuurista kiinni, on vaan niin hilkulla että joskus käynnistyy, joskus ei, voisi kokeilla starttikaapeleilla antaa lisävirtaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 23:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Startti pyörittää hyvin, joten tuskin on maatto-ongelmaa. Miten tuollainen vuotava suutin näissä nykykoneissa ilmoittelee
itsestään käynnin aikana? Pitäiskö putkesta tulla jotain tiettyä voimasavuväriä? Paljastuuko vuotava suutin esim pakosarjan
lämpötilan perusteella?



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 22.02.2016 23:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
jptcool kirjoitti:
Startti pyörittää hyvin, joten tuskin on maatto-ongelmaa. Miten tuollainen vuotava suutin näissä nykykoneissa ilmoittelee
itsestään käynnin aikana? Pitäiskö putkesta tulla jotain tiettyä voimasavuväriä? Paljastuuko vuotava suutin esim pakosarjan
lämpötilan perusteella?


Ei vaikuttanut millään tavalla käyntiin tai savutukseen. Päästi paineen paluuputken kautta. Olin katsomassa kun tutkivat, mikä suutin vuotaa ja laittoivat joka suuttimen paluuputkeen pienen kupin. Startatessa selkeästi yhteen kuppiin tuli enemmän polttoainetta. Uusi suutin paikalleen ja toimi moitteettomasti sen jälkeen.
Tietysti saa selville ajamalla kaikki suuttimet penkissä, mutta suurempi töinen ja kalliimpi vaihtoehto.



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 23.02.2016 00:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
jptcool kirjoitti:
Miten tuollainen vuotava suutin näissä nykykoneissa ilmoittelee
itsestään käynnin aikana? Pitäiskö putkesta tulla jotain tiettyä voimasavuväriä?

http://www.youtube.com/watch?v=FDOT9ZrnlsY
Tuossa yhden tutun vastaavasti käyttäytyvän korjaamisesta. Tähtikeula tosin, mutta vastaavaa oiretta, ei käyntiin edes yrittäny, vaikka sahas akun tyhjäks. Käyntilämpösenä, vartin pysäköinninkin jälkeen teki tuommoista, välillä ilman ongelmia...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 23.02.2016 00:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Juurikin noin, yksi video kertoo enemmän, kuin tuhat sanaa! :) Sen Bemarin kanssa ei ollut merkitystä, vaikka suoraan ajosta sammutti ja seisoi 2min, niin ei käynistynyt enää.

Videossa oli itsellekin nostalgiaa, kun yli 10v sitten oli moinen 400 cdi! ;)



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 25.02.2016 11:38 

Viestit: 352
Oli muuten hyvä opetusvideo!!:)
Olis mukava kuulla miten Ducaton kans kävi. Itelläkin Puma-koneinen kuljin, joten liippaa läheltä.



" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ducato ei starttaa avaimesta
ViestiLähetetty: 25.02.2016 14:27 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Noissa koneissa on melko yleisesti ongelmana polttoaineen paineensäätimen epämääräinen toiminta. Yleensä oireet ei ole tuollasia mutta eihän sitä tiedä vaikka siellä olisikin jo aiemmin ollut satunnaista terävää käyntiä, tasakaasulla ajettaessa pientä kiihdytystä/hidastusta, sammuilua kaasu pohjassa?

Eli ensimmäisenä testeri kiinni ja tarkkailemaan polttoainepaineita.

Vikakoodit tuossa viassa on ihan mitä sattuu, johtosarjan oikosuluista suutinvikoihin.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron