|
Kirjoittaja |
Viesti |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 10:57 |
Viestit: 624
|
Annan täyden tuen idefixille, sillä ei jokamiehestä ole auton rattiin ja ne harvat kerrat kun olen saanut nähdä täysperävaunun menon kerralla ahtaasta porttikäytävästä sisälle peruuttaen muun ison liikenteen seassa jossa ei pienemmille autoillekaan ole liienmin tilaa niin se on sisäsyntyinen ominaisuus tuo hyväksi rekkakuskiksi tuleminen ja siihenkin tarvitaan opetusta aivan kuin idefix esille on tuonut, sillä kukaan ei ole seppä syntyessään ja lainatakseni vielä saksalaisen koirakouluttajan sanoja; koirassa olemassa olevia ominaisuuksia voidaan koulutuksella vahvistaa, mutta jos ei niitä ole ei niitä siihen tehdä ja näin on ihmisenkin kanssa. En ole taitavampaa miestä nähnyt kirveellä veistämässä kuin oli isäni, sian teurastuksessakin hän halkaisi selkärangan kirveellä aina samaan hahloon lyöden, eikä ole minulla samaa taitoa. Rekkakuskeista senverran vielä et Suomalaisia kuljettajia on ylistetty maailmanlaajuisesti taitavina peruuttajina jotka tuntevat autonsa mitat eivätkä törmäile laitureihin, monet ulkolaiset kuljettajat kääntävät vetoauton ja työntävät perävaunun laituriin.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 11:23 |
Viestit: 2162
|
On mukava huomata, että olet samaa mieltä idefixin kanssa!  Mielestäni tässä viestiketjussa ei kukaan kommentoijista ole pienimmissäkään määrin kyseenalaistanut suomalaisten tai ulkomaalaisten raskaankaluston kuljettajien ammattitaitoa. Ainoa joka näin on tehnyt, on idefix! Vuoden 2009 jälkeen hänen mielestään koulutuksen kautta ammattiin opiskelleet, ovat hänen mielestään suurimmaksi osaksi kelvottomia ko. ammattiin. Suomessa ajavista ulkomaalais taustaisista kuljettajista hänen mukaansa 75% ovat täysin kelvottomia ajamaan suomen vaativissa olosuhteissa. En tiedä mitä pidätte luotettavana mittarina asian tutkimiseen objektiivisesti, mutta mielestäni maasturistin esittämät tilastot osoittavat aivan muuta. Tietysti jos voitte osoittaa ne täysin vääriksi ja osoittaa idefixin väittämät oikeiksi, niin mielelläni olen valmis muuttamaan mielipidettäni!
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 13:11 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Kyllä se nyt vaan niin on, että vaikka rasistiksi ja koiraksi nimitellään niin mielestäni olen tuonut esiin ihan todellisuudesta otettua faktatietoa ei siihen tarvita erinäisiä kaavoja tai tilastoja jotka muuten useimmiten vääristävät totuutta. Riittää kun itse olen 25 vuotta ammatikseni sahannut ympäri Suomea erilaisilla yhdistelmillä, olen kyllä alan kehtiyksen nähnyt.
Se että mainitsen ulkomaalaiset kuljettajat huonommiksi johtuu pelkästään ja ainoastaan faktaan josta ei nyt tilastoja tarvita, katsokaa nyt hyvät asiasta mitään tietämättömät vänkääjät esimerkiksi noitten virolaisten puolalaisten ym itäblokin kuskien touhuja, jos joskus liikutte sieltä kotinurkiltanne johonkin niin totuus teillekin valkenee.
Suomalainen rahtari vastaa tietotaidoiltaan sekä ammattitaidoiltaan 20:ntä ulkomaan elävää jos tämä on rasismiä niin sitten olkoon niin. En allekirjoita väittämää, että kirjoituksissani "aina" tuodaan esiin maahanmuuttajat, kyllä totuudesta pitää pystyä/saada sanoa ja kirjoittaa.
Helsingissä sattui taannoin (viikissä) tapaus jossa bussi pamautti talon seinään, arvatkaapas mikä oli kuljettajan satus! Kyllä näitä "faktoja" riittäisi tuolta seiska tieltäkin kirjoittaa mutten nyt jaksa alkaa kirjaa kirjoittamaan. Ympäri Suomea rahtarit voisivat kertoilla aiheesta mutta eivät sattuneesta syystä ole tämän palstan lukioita.
Aika monelle henkilöauton kuljettajalle tekisi tervetulleen asenne muutoksen jos istuisi edes yhden päivän raskaan kaluston kyydissä. Suomessa ollaan ja Suomen hallitus ostaa lisää näitä maahanmuuttajia tänne joita sitten väen väkisin koulutetaan esim kuljetusalalle.
Jännä "sattuma" että tänne rahalla itsensä hilanneet "pakolaiset" maahanmuuttoviraston tilastojen mukaan ovat ammatiltaan taksikuskeja bussinkuljettajia kuormaauton kuljettajia. B romeo varmaan kerkii googlaamaan ne kaipaamansa tilastot. Kyllä tänä päivänä on ihan todellisuutta että nuo ulkomaalaistaustaiset kuskit ovat vaaraksi meidän liikenteessä. Heidän yhdistelmiään hylätään rajoilla päivittäin useita joko kuljettajan kunnon tai kaluston puutteellisen (vaarallisen) kunnon vuoksi.
Kyllä tässä pitäisi olla ihan tarpeeksi faktatietoa väitteelleni että ammattitaito on laskenut viime vuosina, ei kannata uskoa jka ikistä tilastoa ja tutkimusta jotka harhauttavat. Juha Sipilän johtama hallituskin väittää että liikenneturvallisuus kohenee merkittävästi kun sakko rajoja kiristetään kymmen kertaiseksi harva se viikko.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 13:26 |
Viestit: 2162
|
Juurikin näin ja kuten tuossa lopussa totesitkin, niin on aivan eri asia mitä väitetään ja mikä on totuus! Niin kauan aikaa, kun puhuttelet muita heidän oikeilla nimimerkeillä, uskon sinuakin kohdeltavan samoin, kuten tästäkin ketjusta huomaat! Katsotaan saadaanko tässä ketjussa jo viikonlopun aikana kliimaksi loppuun, kun klikkaajia on ainakin kuin Hannan avokadopastan reseptillä aikanaan! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 13:31 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
olli__o kirjoitti: Minä kutsun siis tukkirekkoja tukkirekoiksi vaikka ne olisi täysperävaunuyhdistelmiä. Rekoiksi kutsutaan myös vaikka niitä julmettuja 104 tonnisia, moninivelisiä yli 30 metriä pitkiä tukkirekkoja, näemmä Trafin käyttämä termi on HCT-rekka: http://www.trafi.fi/tieliikenne/luvat_j ... /hct-rekatOnko nämä ehditty jo kieltää vai oliko se joku aikaisempi muutos? Eikös nämä konginkankaan jälkeen kielletty, tai se yksi ja ainoa joka muistaakseni Speedillä oli, sen jälkeen ne veteli puoliperällä vaan keskiakseliperävaunua, nythän niillä on B-rekkoja, 2 puoliperää peräkkäin, ei vissiin ihan ongelmaton laite sekään, aika varovaiseen näkyvät liukkailla menevän.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 15:16 |
Viestit: 1183
|
Rakkaalla lapsellakin on monta nimeä....
Itse käytän sanontaa vetopöytäauto ja kuorma-auto vetovarustein. Puoliperävaunu on yleensä traileri, puoliperä, tai rekka. Varsinainen perävaunu on täysperä jne.Tällä tavoin on helpompi kohdistaa juttu käytettäviin ajoneuvoihin. Nuorten puheessa auto tarkoittaa usein vain henkilöautokortilla ajettavaa. Kuorma-auto ei ole puhekielessä enää auto vaan jotain ihan muuta.
Lusikkahaarukka ?? B-Juna ?? Moduliyhdistelmä ?? HCT-yhdistelmä ??
Miksiköhän yli 30 m pitkät erikoiskuljetukset tarvitsevat saattoauton, mutta HCT-yhdistelmä ei?
On muuten tutkittua tietoa, että mitä pidempi perävaunu, sitä vakaampi yhdistelmä on ajaa.
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 22:04 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
.Meitä tähteläisiä on täällä jo monta" - totesi juhan af grahnin ulkoavaruudesta, siriusplaneetalta tullut vieras ja valitti ettei heitä aina uskota. http://nwohavaintoja.blogspot.fi/2005/06/thteliset.html" Tunnen itse erittäin paljon sukulais-sielukkuutta näiden muutamien Suomessa elävien tähteläisten kanssa. Timo Teide on toinen kontaktihenkilö jonka tiedän ja osittain myös tunnenkin Suomesta. Teide on itseasiassa melkein kuin minä 36-vuotiaana ja taiteen muoto on vain kuvataiteilija. Ero ei itseasiassa ole kovin suuri kun katsotaan taiteellisia ihmisiä keskenään joilla on yhtenäisiä ajatukia maailmankaikkeuden suhteen. Siriuslaiset humanoidit ovat yhteydessä tähän ryhmään. Kontakti tapahtuvat pääosin kontaktihenkilöiden unitasolla jolloin tapahtumat jäävät muistin alle (alitajunta). " Lisäksi huomionarvoista on että "Suomessa hyvin harvat kontaktihenkilöt ovat puhuneet julkisuudessa omista tähtimatkoistaan. Itse en muista kuin yhden henkilön Reino Korhosen joka meni jopa vuonna 1998 MTV3:n hurjajoukko tv-ohjelmaan tentattavaksi siitä että hän oli käynyt Sirius planeetalla. Eihän ns. tilastollisesti tällaiseen Siriuksen vierailuun usko kuin n. 4-5 % Suomalaisista. Ironista se vielä että ufoihin uskoo jopa 45 % Suomalaisista. Heti kun siirrytään rajatiedon kentältä humanoideihin niin kannatusprosentit sen kuin laskee vain entisestään. Viimeistään siinä vaiheessa kun maanpäällinen salaliitto paljastuu ja joudumme ottamaan ensimmäisen yhteyden oton ja kohtaamaan heidät (tähteläiset) yksin maailman edessä menee ne aamupuurot niin monelta kurkkuun että calculaattori sekoaa sen ihmismassan edessä jos lasketaan niiden ihmisten määrät." (aivan sama mitä tähän ketjuun kirjoittaa kun kaikki puhuvat ja kukaan ei kuuntele)
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 26.02.2016 23:06 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
No tämä lienee sitten maasturistin kannanotto pakolaispolitiikkaan. Sen verran kirjoituksesta ilmenee, etteivät nuo (tuolta galakseilta tulevat) maahanmuuttajat ihan invaasioksi asti tule.
Mutta sitä en ymmärrä miten tuo liittyy kuljetusalan asioihin.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 05:48 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 08:31 |
Viestit: 1242
|
Rakkat toverit ja muutkin lukijat! Kun palaa maan pääle ja rojahtaa sohvaan, hiukan haarat kutsuvasti levällään ja sitten joku ottaa kuvan nettiin, niin; Sara Sieppi kutsui Roope Salmista "Mieskarkiksi", niin, kekä tai mikä sinä tai minä oltais? Sitruuna-...? Hä? Mikä? Sitruunalörtsy? Vihreä kuula? Hä?
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 10:22 |
Viestit: 2162
|
Valitettava tapaus, mikä kuvastaa hyvin tätä päivää, ollaan täysin selkärangattomia kantamaan vastuuta tekemisistään. Mitä tulee tietoon, että auto tai kuljettaja ovat ulkomaisia, en vielä artikkelista löytänyt, mutta tietoa kuljettajan ikäluokasta ja promilleista kyllä. Iästä päätellen kuuluu tähän kokeneisiin "rautaisiin ammattilaisiin" jotka tässäkin ketjussa usein esiintyvät! Uutinen on tietysti journalistisesti toisten suuresti arvostamassa lehdessä, jonka artikkeleita ei tarvitse kyseenalaistaa, kun se kerran on lehteen painettu. Kertokaa kuitenkin viisaammat, riittääkö suomalaisella poliisilla valtuudet poistaa rekisterikilvet tai kuljettajan ajokortti tuossa tilanteessa, jos kortti ei ole suomalaisen poliisin myöntämä ja kilvet toisen maan omaisuutta? En todellakaan tiedä! Mitä tulee tähän sitruunasepän kysymykseen, pitäisikö Citroen kuljettajille tai harrastajille olla omia hellyttely nimiä, niin eiköhän niitä löydy tuolta valtaväestöltä, jotka ei aina ole niin mairittelevia. Valitettavasti tätäkin sivustoa jo jonkin aikaa seuranneena tämä "sitruuna" kuvaa happamuudellaan välillä liiankin hyvin ainakin mielipiteitä ja tarvetta mollata muita! Eikö muutettaisi yhdessä asennetta ja olkaamme huolettomasti pirskahtelevaa shampanjaa vaikka? Ei elämä meille Citroenisteille ole aina ruusuilla tanssimista, se on jopa joskus kahvia ja konjakkia! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 10:31 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Tuon Forssassa törttöilleen Volvon näin pojan kanssa liikenteessä juuri ennen kuin meni parkkiin tuonne liikenneaseman pihalle ja satuinpa jopa ajamaan siitä suoraan kolaripaikalle. Eli omalta osaltani ei ole mitään epämääräistä ensikäden tietoa vaan ihan varmaa tietoa. Mutta ihan vaan piruuttanikaan en kerro oliko suomalainen vai ei. 
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 10:52 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Kysymys että riittääkö poliisin valtuudet poistamaan rekisterikilvet ulkomaalaisesta ajoneuvosta sekä kuljettajan ajokoritin, vastaus on yksiselitteinen kyllä ja sitä tapahtuu päivittäin rajaasemilla. Ihan vaan piruuttani  en kerro minäkään mistä näkee jo kaukaa (pieniäyksityiskohtia) että artikkelin auto ei ole Suomalainen.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 11:31 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
idefix kirjoitti: en kerro minäkään mistä näkee jo kaukaa (pieniäyksityiskohtia) että artikkelin auto ei ole Suomalainen. Kysehän oli tosin kuljettajasta eikä autosta.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 11:51 |
Viestit: 2162
|
Auto ilmiselvä ruotsalainen Volvo!  En tiedä onko täysin urbaani legenda, mutta kerrotaan tapahtuneen 60 luvulla. Suomalainen rekkamies oli lähtenyt Eurooppaan uudehkolla Sisulla, jossa tämmöinen tornimainen pop-niiteillä kyhätty hytti. Eurooppalainen kolleega oli jollain levähdyspaikalla todennut kuskille, että hienon hytin olet osannut ihan itse tehdä! Lähdetään vaikka olettamuksesta, että auto ja kuljettaja olisi vaikka Venäjältä ja kuljettaja olisi poliisin pahnoilta päästyään lähdössä maasta pois. Ei ole EU tai ETA maan kansalainen, vaikka suomalainen viranomainen olisi peruuttanut ajo-oikeuden Suomessa, niin kaveri pyytää palauttamaan korttinsa rajalla, kuinka menetellään? Ymmärrän kilpien pois ottamisen väli-aikaisesti, jos auto saanut sellaisia rakenteellisia vikoja, että se turvallisuus riski, mutta jos onkin liikennöitävässä kunnossa?
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
XM-Hannu
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 12:30 |
Viestit: 2764 Paikkakunta: Koria
|
maasturisti kirjoitti: http://www.lvk.fi/templates/vinha/services/download.aspx?fid=320818&hash=7648cacfbca558f1b1c03805cd6210dbde9ea2bece43855b4356fd7008c91bcc Seuraavasta havaitaan ... https://www.liikenneturva.fi/fi/file/68 ... n=GyPxq2egMyös kuljettajan iän ... http://www.trafi.fi/filebank/a/14200313 ... 5-2014.pdfNäissä maasturistin linkittämissä tutkimuksissa on tosiaan lajiteltu raskaan liikenteen onnettomuuksia mitä erilaisimmin perustein. On etsitty syitä ja seurauksia lähes kaikilla erilaisilla lähestymiskriteereillä. Vain yksi lajitteluperuste puuttuu: Kuljettajan kansalaisuus. Liekö sitten tilastotieteessä lailla kielletty lajitteluperuste, vai muuten vain epäkorrekti? Luulisi, että olennainen tieto olisi edes se, onko kuljettaja ollut suomalainen, vai ulkomaalainen. Esimerkiksi viimeisin meidän kulmilla sattunut liikennekuolema( joulu- tai tammikuussa ) johtui lehtitiedon mukaan heittelehtimään alkaneesta puolalaisen rekka-auton perävaunun törmäämisestä vastaantulevaan henkilöautoon. Rekan kuljettaja sai syytteen kuolemantuottamuksesta, edelleen lehtitiedon mukaan. Nyt taisi rasistin  leima napsahtaa myös meikäläisen otsaan  , kun menin tällaisen (julkisen) tiedon kertomaan...
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 12:35 |
Viestit: 909
|
betaromeo kirjoitti: Auto ilmiselvä ruotsalainen Volvo!  En tiedä onko täysin urbaani legenda, mutta kerrotaan tapahtuneen 60 luvulla. Suomalainen rekkamies oli lähtenyt Eurooppaan uudehkolla Sisulla, jossa tämmöinen tornimainen pop-niiteillä kyhätty hytti. Eurooppalainen kolleega oli jollain levähdyspaikalla todennut kuskille, että hienon hytin olet osannut ihan itse tehdä! Olen kuullut version, jossa kollega toteaa, että "tekniikka sulla on viimeisen päälle, mutta hytin olet näköjään kyhännyt itse."
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 12:50 |
Viestit: 2162
|
XM-Hannulle loudutuksen sana, et mielestäni mitenkään täytä kommentillasi rasismin perusteita.  Terve keskustelu, jossa ei ketään tuomita olettamusten tai muunnellun totuuden tai suoran valehtelun perusteella, ei mielestäni sitä täytä. Aihe varmasti keskustelun arvoinen ja arvo todella nousisi entisestään, kun perustuisi tilastoituun fakta tietoon. Samalla voisi tutkia naisten alttiuden onnettomuuksiin, joita enevimissä määrin esiintyy raskaankaluston kuljettajissa. Vaikka perjantaina jo epäilin keskustelun hiipuvan, niin ehkä saavutamme jonkinlaisen kliimaksin asiassa! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 13:04 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Nykyään ei enään kukaan vittuile sisu kuorma-autolle, se kun on mersun tekniikkaa ja korikaan ei enään ole popniiteillä kasattu vaan taidokas ja monipuolinen joka tarpeeseen yksilöitävä työväline.
Meilläpä taitaa olla jopa foorumilainen joka osaa enemmän kertoa sisun nyky tilasta niin tahtoessaan. Eikö nykyään saa edes paskalle mennä ilman että joku kyselee tilastokäyrien perään ? Onnettomuus autohan on volvo , jonka ovelasti useimmat tunnistivatkin, mutta se mihin maahan se on rekisteröity ja mikä on kuljettajan kansallisuus jääkööt minun ja arvoisan lähes silmin näkiän (nimimerkki jankos Jokioisilta9 salaisuudeksi.
Kuljettaja ei mielestäni todellakaan kaipaa muuta kuin luu vitosen tarinoita.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 13:35 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Pasis kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Auto ilmiselvä ruotsalainen Volvo!  En tiedä onko täysin urbaani legenda, mutta kerrotaan tapahtuneen 60 luvulla. Suomalainen rekkamies oli lähtenyt Eurooppaan uudehkolla Sisulla, jossa tämmöinen tornimainen pop-niiteillä kyhätty hytti. Eurooppalainen kolleega oli jollain levähdyspaikalla todennut kuskille, että hienon hytin olet osannut ihan itse tehdä! Olen kuullut version, jossa kollega toteaa, että "tekniikka sulla on viimeisen päälle, mutta hytin olet näköjään kyhännyt itse." Mie olen kuullut jotenkin sen tyylisen version, että tehtaalla ylpeät tirehtöörit esittelivät uutta tuotettaan - tuota niittikoppisisua - ja joku yleisöpuolelta totesi tuon, että jotain olette näköjään itsekin suunnitelleet, viitaten koppiin. Ehkä jossain näiden tarinoiden välimallissa on vivahdus totuuttakin - kyllä se niittokoppi niin kaunis on idefix kirjoitti: Nykyään ei enään kukaan vittuile sisu kuorma-autolle, se kun on mersun tekniikkaa ja korikaan ei enään ole popniiteillä kasattu vaan taidokas ja monipuolinen joka tarpeeseen yksilöitävä työväline. Eivät ne cumpparin koneillakaan olleet vihreät mallit hullumpia olleet. Pakasta vedettyjä Mersun maasto-Ategoja kun tuli ajeltua, niin ne herättivät lähinnä sääliä noiden Sisujen jälkeen...  Mutta olivat kai halvempiakin?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 14:00 |
Viestit: 2162
|
Tämä Sisu kommentti oli lähinnä tarkoitettu kevennykseksi, niin ryppyotsaiseen keskusteluun! Harmi tietysti huomata nykyään nähtävästi terävintä kärkeä edustavan tuotteen olevan niin ali-arvostettu muualla maailmassa, mutta kotimaassaan kuitenkin saavuttaneen huikean 2-3% markkina osuuden myynnistä! No suomalaiselle ammattimiehelle ei löydy vertaa, on sitten kyse valmistamisesta, markkinoinnista, myynnistä tai käyttäjästä!
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 14:24 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
betaromeo kirjoitti: No suomalaiselle ammattimiehelle ei löydy vertaa, on sitten kyse valmistamisesta, markkinoinnista, myynnistä tai käyttäjästä! Ihme halveeraamista Suomalaisesta osaamisesta. Näinä ankeina aikoina pitäisi päin vastoin kannustaa kaikkea kotimaista osaamista. Vai pitääkö siihenkin lisätä jokun sortin tilasto mitä osataan ja mitä ei. Faktaa kuitenkin on, että Karjaalla yehdään ehkä jopa maailman parasta raskaan kaluston vehjettä. Ei osaa somalit eikä arabit moista monitoimivehjettä tehdä.
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 14:46 |
Viestit: 2162
|
idefix kirjoitti: betaromeo kirjoitti: No suomalaiselle ammattimiehelle ei löydy vertaa, on sitten kyse valmistamisesta, markkinoinnista, myynnistä tai käyttäjästä! Ihme halveeraamista Suomalaisesta osaamisesta. Näinä ankeina aikoina pitäisi päin vastoin kannustaa kaikkea kotimaista osaamista. Vai pitääkö siihenkin lisätä jokun sortin tilasto mitä osataan ja mitä ei. Faktaa kuitenkin on, että Karjaalla yehdään ehkä jopa maailman parasta raskaan kaluston vehjettä. Ei osaa somalit eikä arabit moista monitoimivehjettä tehdä. Miksi siihen ei sitten muualla uskota, eikä edes meillä? Silloin kun tehdään jotain, jopa lähes maailman parasta, kuten Koneen hissit, tai Wärtsilän dieselit, niin rupesi kauppa käymään!
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 20:15 |
Viestit: 5869 Paikkakunta: Lahti
|
betaromeo kirjoitti: Auto ilmiselvä ruotsalainen Volvo!  En tiedä onko täysin urbaani legenda, mutta kerrotaan tapahtuneen 60 luvulla. Suomalainen rekkamies oli lähtenyt Eurooppaan uudehkolla Sisulla, jossa tämmöinen tornimainen pop-niiteillä kyhätty hytti. Eurooppalainen kolleega oli jollain levähdyspaikalla todennut kuskille, että hienon hytin olet osannut ihan itse tehdä! Ai tälläinen, Irlantilainen Dennison  Tämä ei ole siis Sisu vaan Dennison, hytti on tosin tehty suomessa.
Liitteet: |

Dennison 8 wheeler.jpg [ 73.56 KiB | Katsottu 12243 kertaa ]
|
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 28.02.2016 20:20 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
betaromeo kirjoitti: Silloin kun tehdään jotain, jopa lähes maailman parasta, kuten Koneen hissit, tai Wärtsilän dieselit, niin rupesi kauppa käymään! Tai ABB:n taajuusmuuttajat 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
|