Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 4/7 [ 155 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 20:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Komeahan tuo on kuin mikä! :) Englantilaisillahan on aina ollut hiukan erilainen käsitys kauneudesta, esim. 70 luvulta Leyland Sherpa paketti-auto ja nais kauneuttahan on ihailtu myös?

Mielikuvaksi tuli heti, kun rahti hommat oli saatu päätökseen, niin hytti pystyi vielä jatkamaan elämää nakkikojuna!

Näin taas patongin kautta viisastui, en tiennyt moisia myydyn Englannissa? Oliko vaan nimetty uudelleen, vai jopa lisensillä tehty?

ABB:n taajuusmuuntajista ei kokemusta, mutta en epäile yhtään niiden hyvyyttä ja taitaa vienti markkinoiden vetävyys, vaikka euroissa mitattuna olevan jotain muuta kuin Sisun. Jätetään ne euro määrät kuitenkin selvittämättä idefixin mielenrauhan säilyttämiseksi! :D



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 21:13 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Taajuus muuttajat taisivat olla Strömbergin kehittämiä, mm. SAM1. Kunnian siitä ottaa ex.Strömberg, nykyinen ABB, oli se siinä välissä BBC:kin (Brown Boveri Company). Mm. nykyiset sähkö veturit saavat kiittää "romppasta". Olihan Helsingin ensimmäiset metro kalustot koti maisia, tällä teho tekniikalla, vielä hidastus energiaa takaisin päin syöttävää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 21:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ealab kirjoitti:
Taajuus muuttajat taisivat olla Strömbergin kehittämiä, mm. SAM1. Kunnian siitä ottaa ex.Strömberg, nykyinen ABB, oli se siinä välissä BBC:kin (Brown Boveri Company).
Ei ollut varsinaisesti missään välissä BBC. Römppänen meni osaksi Aseaa ja sittemin Asean ja BBC:n yhdistyessä syntyi ABB = Asea Brown Boveri. Strömbergin aikakaudelta tosiaan ovat mm. SAMI A, B ja C. Sami F/Star taitaa osua muutoskauteen. Kaikki DTC-muuttajat (pienjännitepuolelta siis ACS600, ACS800, ACSM1, ACS880 jne) ovat sitten taas ABB:n aikakaudelta.
ealab kirjoitti:
Mm. nykyiset sähkö veturit saavat kiittää "romppasta". Olihan Helsingin ensimmäiset metro kalustot koti maisia, tällä teho tekniikalla, vielä hidastus energiaa takaisin päin syöttävää.
Eivät syötä hidastusenergiaa takaisin. Jarruvastukset löytyvät vaunujen alta ja ne toimivat matkustamon lämmityksessä tai puhalletaan ulos, jos lämmitystä ei tarvita. Jopa uusimissa M300:issakin on jarrutusenergian takaisinsyöttö verkkoon estetty diodein. Syöttöasemilla on ilmeisesti 12-pulssidiodisillat. Metroradan profiilin suunnittelussahan on pyritty hyödyntämään potentiaalienergian muutos liike-energiaksi ja päinvastoin.

Nykypäivänähän Römppäsen/ABB:n muuttajia löytyy vähän kaikkialta. Suomalaista osaamista/valmistusta ovat teollisuuden pienjännitekäytöt (tällä hetkellä ACS800 ja ACS880).



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 22:12 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Näin kun nyt rönsyilevä keskustelu etenee sähkömuuntajista kondoomeihin, niin ihan välikysymyksenä kysyn, että minkälaisia ajokorttiluokkia arvon keskustelioilla onkaan.
Ja jos passaa kysyä että kuinka paljon on tullut vedettyä esim perävaunua esim raskaalla kalustolla tai muulla kalusatolla ylipäätään, kuinka sujuu se peruutus, vai meneekö emäntä puikkoihin ko pitää peruuttaa 100 metriä pysähtymättä

Peruutus tuntuu olevan aika haasteellinen laji monellekin suunsoittajalle, siis perävaunun peruutus. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
idefix kirjoitti:
Näin kun nyt rönsyilevä keskustelu etenee sähkömuuntajista kondoomeihin, niin ihan välikysymyksenä kysyn, että minkälaisia ajokorttiluokkia arvon keskustelioilla onkaan.
Ja jos passaa kysyä että kuinka paljon on tullut vedettyä esim perävaunua esim raskaalla kalustolla tai muulla kalusatolla ylipäätään, kuinka sujuu se peruutus, vai meneekö emäntä puikkoihin ko pitää peruuttaa 100 metriä pysähtymättä

Peruutus tuntuu olevan aika haasteellinen laji monellekin suunsoittajalle, siis perävaunun peruutus. :lol:


Oot sä idefixi äijä!!! :lol: Paljonko olet saanut lahjaksi niitä kirjaimia? Ei hirvittävästi ole tarvinnut kirjaimilla päteä, mutta hyvin toistaiseksi riittänyt.
Kerro sitten vielä miten isoa laivaa saat ajaa, paljonko tonneja ja matkustajia ja missä. Katsotaan pärjäänkö edes siinä, saati lentoluvan kattavuudessa?

Maailmassa jotain muitakin arvoja, kuin rekan peruuttaminen, kuten sosiaaliset taidot! :roll:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 22:56 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Tsot tsot tsot, johan tais napata jotakuta. Jos minun henkilökohtaista ajolupaani kehuskelen, niin se on riittävä, kuten rolls roysen tehot. Lentolupakirjaa en edes havittele (olen lentopelkoinen)

Meriliikenteessä mulle riittä että hyvä ystäväni on merikapteeni hän hoitakoon nuo purjeet. Saanpahan ottaa konjamiinia senkin matkan ajan.
Olisi ihan suotava idea, että esim järjettestäisiin leikkimielinen kilpailu vaikka nyt vaan citroeneilla ja yksiakselisella mökkiperäkärryllä peruutuskilpailu.

Otatko betaromeo haasteen vastaan jos sinut sellaiseen skabaan kutsutaan ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 23:00 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Näin taas patongin kautta viisastui, en tiennyt moisia myydyn Englannissa? Oliko vaan nimetty uudelleen, vai jopa lisensillä tehty?


Siis hytit on tehty suomessa, Dennison taisi olla Sisuakin pienempi autojen valmistajana ja nykyisin tekee pelkästään raskaan kaluston peräkärryjä.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 23:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
idefix kirjoitti:
Näin kun nyt rönsyilevä keskustelu etenee sähkömuuntajista kondoomeihin, niin ihan välikysymyksenä kysyn, että minkälaisia ajokorttiluokkia arvon keskustelioilla onkaan.
Muuntajiin ei vielä päästy keskustelussa sentään, mentiin vasta muuttajissa, mutta ABECE.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 28.02.2016 23:58 

Viestit: 179
idefix kirjoitti:
Näin kun nyt rönsyilevä keskustelu etenee sähkömuuntajista kondoomeihin, niin ihan välikysymyksenä kysyn, että minkälaisia ajokorttiluokkia arvon keskustelioilla onkaan.
Ja jos passaa kysyä että kuinka paljon on tullut vedettyä esim perävaunua esim raskaalla kalustolla tai muulla kalusatolla ylipäätään, kuinka sujuu se peruutus, vai meneekö emäntä puikkoihin ko pitää peruuttaa 100 metriä pysähtymättä

Peruutus tuntuu olevan aika haasteellinen laji monellekin suunsoittajalle, siis perävaunun peruutus. :lol:


Taidolla vai tuurilla
https://www.youtube.com/watch?v=_nXlq0n7Lq8


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 01:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
ilkkata kirjoitti:
Ja sitten sama täysperällä?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 03:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
laakeri kirjoitti:
ilkkata kirjoitti:
Ja sitten sama täysperällä?

Kelpaako tämä inkkarikäännös?
https://www.youtube.com/watch?v=0Ugd4hdyRTc



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 04:14 

Viestit: 624
Tuo puoliperävaunun rakennuksen sisään peruuttaminen ei vielä mikään temppu ole, mutta aikoinaan kun näin Turku nimisessä kaupungissa Yliopistonkadulla muun liikenteen seassa jossa ei ollut liikenteen pysäyttäjiä täysperävaunurekan peruuttavan kerralla venkslailematta kapeasta porttikäytävästä pihaan osoitti et aikamoisia taitureita noissa rekkakuskeissakin on. Ja ne jotka ovat käyneet minun asuinpaikkani luona tietävät myös kuinka kapea tie on ja pihaliittymäni vastakkaisessa kohdassa on liittymä metsään jossa täysperävaunurekka käänsi autonsa ja lähti takaisin tulosuuntaan, ihailin sitäkin suoritusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 08:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Hienoja suorituksia kaikki ja taitaa olla taitoa enemmän kuin tuuria? :) Nyt olisi mukava nähdä ne suomalaisten suoritukset, kun ovat kuulemma 20 kertaa parempia, kuin muut ja siihen ei tarvita muita todisteita, kun idefix niin sanoo.

Rekan peruuttamisessa on onneksi mahdollisuus ottaa uusiksi, jos ei onnistu. Sitten kun aletaan hakemaan todellisia ammattimiehiä, niin miettikääpä kipparia, joka laskeutui Airbussilla Hudson jokeen.

Mahdollisuuksia on tasan yksi, aika päätösten tekoon lasketaan sekunneissa. Alla miljoona kaupunki ja matkustajat koneessa. Koneen pitää olla koko tarkkaan 11 asteen kulmassa veteen osuessa, vähemmän kippaa nokalleen ja enemmän pyrstö katkeaa.
Oli aika vaivautunut sankarin viitasta ja kun kysyttiin oliko suoritus täydellinen, niin kuulemma ei.
Pakkolasku ohjeistuksessa veteen on katkaisia, jossa käsketään sulkea ilmaventtiilit, jotta vesi ei tule niistä sisälle. No löytyi sillekin selitys, olivat ohjeistuksen puolivälissä, kun kosketus veteen tapahtui ja ko. toimenpide oli vasta lopussa mainittu.

Laitetaan rekan peruutus taito oikeaan perspektiiviin! :D



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 09:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1293
Paikkakunta: Espoo
laakeri kirjoitti:
idefix kirjoitti:
Näin kun nyt rönsyilevä keskustelu etenee sähkömuuntajista kondoomeihin, niin ihan välikysymyksenä kysyn, että minkälaisia ajokorttiluokkia arvon keskustelioilla onkaan.
Muuntajiin ei vielä päästy keskustelussa sentään, mentiin vasta muuttajissa, mutta ABECE.


Abece + ammattilisenssi
tieturva2, ea2+hea, työturvallisuus, tulityö sekä trukkikortti.



"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"

Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 09:50 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Pidetääns kintut maassa ja koetellaan Xantialla peruuttaa kärryä. Siinä menee ratinpyörittelyt ja niiden ennakoinnit päinvastoin, kuin pidempiperänylitteisissä, siis jos kuula etäänpänä taka-akselista, tehden laajempia liikeratoja. Vaatii hiukan harjoittelua, vaikka selvä asia onkin. Tässä menee kärry äkkiä poikittain, ei ehdi edes "jassoota" sanoa. Geometria on kummallista. Hattua nostan raskasliikenteen yhdistelmien peruuttajille. Siinä on geometria ja liikkeiden laajuus, sekä hallittava niiden vaikutus toisiinsa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 10:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Ei hitto!!! Nyt se on sitten keksitty "miehisyys riitti" Xantian peruuttaminen peräkärryn kanssa. Se vielä kenellä on esittää tapahtuman suurimmat peräpukamat, on voittaja ja saa ylpeänä pitää aasi hattua koko vuoden! :lol:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 12:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1183
betaromeo kirjoitti:
Hienoja suorituksia kaikki ja taitaa olla taitoa enemmän kuin tuuria? :) Nyt olisi mukava nähdä ne suomalaisten suoritukset, kun ovat kuulemma 20 kertaa parempia, kuin muut ja siihen ei tarvita muita todisteita, kun idefix niin sanoo.

Rekan peruuttamisessa on onneksi mahdollisuus ottaa uusiksi, jos ei onnistu. Sitten kun aletaan hakemaan todellisia ammattimiehiä, niin miettikääpä kipparia, joka laskeutui Airbussilla Hudson jokeen.

Mahdollisuuksia on tasan yksi, aika päätösten tekoon lasketaan sekunneissa. Alla miljoona kaupunki ja matkustajat koneessa. Koneen pitää olla koko tarkkaan 11 asteen kulmassa veteen osuessa, vähemmän kippaa nokalleen ja enemmän pyrstö katkeaa.
Oli aika vaivautunut sankarin viitasta ja kun kysyttiin oliko suoritus täydellinen, niin kuulemma ei.
Pakkolasku ohjeistuksessa veteen on katkaisia, jossa käsketään sulkea ilmaventtiilit, jotta vesi ei tule niistä sisälle. No löytyi sillekin selitys, olivat ohjeistuksen puolivälissä, kun kosketus veteen tapahtui ja ko. toimenpide oli vasta lopussa mainittu.

Laitetaan rekan peruutus taito oikeaan perspektiiviin! :D
Mihin ihmeen perspektiiviin?

Usko tai älä, niin Suomessakin on sellainen merikapteeni ainakin ollut Ruotsin laivalla, joilla ei ollut edes henkilöauton ajokorttia. Ei kuulemma omien puheiden mukaan saisi autoa mihinkään parkkiin, mutta laiva on helppo ohjata kaijaan kunhan on vain koordinaatit.
Tunsin myös veturinkuljettajan, joka peruutti vaikka 50 vaunua kerrallaan. Eipä hänelläkään ollut mitään käsitystä henkilöauton ajosta.
Siis on aivan älytöntä verrata jonkun muun ammattikunnan taitoa toiseen.

Tuonne voi mennä kilpailemaan, jos taitoa riittää. Mulla ei riitä, vaikka kaikki mahdolliset kirjaimet löytyykin kortista.
http://www.akt.fi/uutiset/ajotaito/



Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 12:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2764
Paikkakunta: Koria
ealab kirjoitti:
Pidetääns kintut maassa ja koetellaan Xantialla peruuttaa kärryä.

Aikoinaan 80-luvun lopulla ( kun BX oli melkein uusi ) eräällä rakennustyömaalla kaikki kerran käytetty puutavara meni suoraan roskalavalle. Siis ilmaista puuta :o 8-) . Kysyin mestarilta luvan kerätä talteen pitkiä, suoria, mutta naulaisia kakkosnelosia, ja sain luvan. Kävin vuokraamassa 2m:n peräkärryn, ja tein täyden kuorman, pitkät puut metrin etuylityksellä, ja 2 m:n takaylityksellä. Sitten 80 km:n päähän kuskaamaan niitä mökille. Viimeiset kymmenet metrit peruuttaen, ja jyrkistä käännöksistä huolimatta kärry ohjautui juuri oikein. Olin jo varsin ylpeä peruuttamisen onnistumisesta, kunnes nousin autosta, ja näin BX:n vasemman takalyhdyn hajonneen :( Pitkät puut, nääs.

Siispä "ilmaiselle puulle" tuli kustannuksia yli 600 mk. Tuolla rahalla olisi saanut 2-3 mottia valmiita polttopuita paikalliselta maanviljelijältä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 12:46 

Viestit: 169
idefix kirjoitti:
betaromeo kirjoitti:
No suomalaiselle ammattimiehelle ei löydy vertaa, on sitten kyse valmistamisesta, markkinoinnista, myynnistä tai käyttäjästä!


Ihme halveeraamista Suomalaisesta osaamisesta. Näinä ankeina aikoina pitäisi päin vastoin kannustaa kaikkea kotimaista osaamista. Vai pitääkö siihenkin lisätä jokun sortin tilasto mitä osataan ja mitä ei. Faktaa kuitenkin on, että Karjaalla yehdään ehkä jopa maailman parasta raskaan kaluston vehjettä. Ei osaa somalit eikä arabit moista monitoimivehjettä tehdä.


Samaa mieltä. Asuttuani muutaman kuukauden Norjassa ja nyt Ranskassa (sekä matkailtuani ainakin 15:ssä maassa) voin todeta, että meillä suomalaisilla ei ole mitään opittavaa mistään. Niin paljon paremmin kutakuinkin kaikki asiat meillä sujuvat. Osaamisemme taso ei häpeä mitään. Ranskaa katsottuani on alkanut herättää ihmetystä, miten täällä on saatu aikaan atomipommi, toimiva avaruusraketti ja 500km/h kulkevat junat. Aivan uusi kunnioitus on syntynyt ranskalaisia autoja kohtaan: todella hyvin ne toimivat huomioiden sen, millaisista olosuhteista ovat lähtöisin. :D

Norjassa paikallisen meijerin pihalla seisoi tuliterä Volvon rekka, aika hieno vehje. Mietin siinä mielessäni että miltähän tuokin mahtaa näyttää kun pääsuunnittelija tulee jatkossa irakista tai somaliasta, kun tuo länsinaapurimme kulttuuri niin voimakkaasti koko ajan rikastuu. Tosin ovat niin mulkkua sakkia että ihan oikein, että maa tuhoutuukin. Raja meiltä pitäisi vain sinnepäin sulkea ensin. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 14:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
Hyvä on, meillä maailman paras kansa ja ylivoimaisesti parhaimmat rekkakuskit ja upeastihan meillä meneekin?
Pakko uskoa, kun monella suulla vakuutetaan! :)

Peruutellaan 100 metriä ja ammutaan raketteja taivaalle, siitä olomme muuttuu vielä auvoisemmaksi.

Näinhän se on, että joka ammatti vaatii ammattilaisensa ja eri ammatteihin on päästy erilaisin perustein.

Mitä tulee merenkulun ammattilaisiin, niin löytyy suomestakin tapaus, missä laivakokki oli saman niminen, kuin eräs kapteeni. Merenkulkuhallitus oli lähettänyt kapteenin kirjat postissa laivakokille, joka pääsikin perämieheksi isompaan laivaan. Ensinmäisen vahtivuoron aikana asia oli jo selvinnyt, onneksi ilman vahinkoa.

Kantasuomalaisena Suomen kansalaisena pyydän anteeksi teiltä kaikilta keiden itsetuntoa suomalaisena olen loukannut. :oops:

Jatkakaa peruuttelua, sillä kaikki muuhan on turhaa!



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 14:48 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
No no betaromeo, äläs nyt leikistä suutu ja jätä meitä muita peuuttelemaan ominokkinemme. Eihän nyt vaan valahtanut vellit pöksyyn ;) Toivonkin että osallistuisit esim tuohon aakun linkittämään tapahtumaan se on oivallinen tilaisuus tutustua kuljettajien ammattiataitoon. Olisi monelle muullekin suotavaa olla paikan päällä ja tutustua alaan.

Minullekin varmaan tekisi hyvää kipaista siellä merikapteenin tai lentokapteenin työmaalla.
Nykyinen fyysinen kuntoni estää minua osallistumaan kyseiseen skabaan, vaikka melkoinen virtuoosi olenkin rattia pyörittämään joudun tyytymään statistin rooliin ja antaa suosiolla minuakin pätevämpien kavereiden kisailla tällä kertaa.

Tuo mitä ealab kirjoitti on muuten ihan tosi, on jännää mitenkä hankalaa on peruuttaa esim xantialla tavallisen henkilöauton kärryn kanssa, helposti tulee muovihitsausta :lol: jos ei ole tällainen taitava rahtivirtuoosi. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 14:58 

Viestit: 5125
kimmoa kirjoitti:
...
Norjassa paikallisen meijerin pihalla seisoi tuliterä Volvon rekka, aika hieno vehje. Mietin siinä mielessäni että miltähän tuokin mahtaa näyttää kun pääsuunnittelija tulee jatkossa irakista tai somaliasta, kun tuo länsinaapurimme kulttuuri niin voimakkaasti koko ajan rikastuu. Tosin ovat niin mulkkua sakkia että ihan oikein, että maa tuhoutuukin. Raja meiltä pitäisi vain sinnepäin sulkea ensin. :D

Tuskin kuitenkaan valitaan sellaisia jotka kauhean paljon erilaista linjaa tekevät kuin nykyisinkään (ellei haluta), eiköhän suunnittelijat valita siten että tekevät automerkille sopivaa jälkeä ja osaavat hommansa, eli miten Volvon kuorma-autojen historia mahtaa olla syopynyt nykyisten Australialaisen? pääsuunnittelijan ja Intialaisperäisen (tosin Ruotsissa kouluja käynyt?) suunnittelijan selkärankaan;
http://www.volvotrucks.com/trucks/uk-ma ... esign.aspx

Ja meissä jokaisessa asuu myös pieni ranskalainen, eikös Renaultin kuorma-autot kuulu volvoon, vai miten ne menikään, tasaisin väliajoin aina muuttuvatkin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 15:07 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
betaromeo kirjoitti:
Ei hitto!!! Nyt se on sitten keksitty "miehisyys riitti" Xantian peruuttaminen peräkärryn kanssa. Se vielä kenellä on esittää tapahtuman suurimmat peräpukamat, on voittaja ja saa ylpeänä pitää aasi hattua koko vuoden! :lol:


Ei se mihinkään riitä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 15:31 

Viestit: 5869
Paikkakunta: Lahti
betaromeo kirjoitti:
Ei hitto!!! Nyt se on sitten keksitty "miehisyys riitti" Xantian peruuttaminen peräkärryn kanssa. Se vielä kenellä on esittää tapahtuman suurimmat peräpukamat, on voittaja ja saa ylpeänä pitää aasi hattua koko vuoden! :lol:


Peruutin naapurin Majoria kärryn kanssa latoon, meni kyllä kärry tolppaan mut pienenä lieventävänä asiana pidän kyllä sitä ennen ollut vielä koulussakaan :mrgreen: tai korkeintaan ensimmäisellä luokalla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja
ViestiLähetetty: 29.02.2016 16:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2162
idefix kirjoitti:
No no betaromeo, äläs nyt leikistä suutu ja jätä meitä muita peuuttelemaan ominokkinemme. Eihän nyt vaan valahtanut vellit pöksyyn ;) Toivonkin että osallistuisit esim tuohon aakun linkittämään tapahtumaan se on oivallinen tilaisuus tutustua kuljettajien ammattiataitoon. Olisi monelle muullekin suotavaa olla paikan päällä ja tutustua alaan.

Minullekin varmaan tekisi hyvää kipaista siellä merikapteenin tai lentokapteenin työmaalla.
Nykyinen fyysinen kuntoni estää minua osallistumaan kyseiseen skabaan, vaikka melkoinen virtuoosi olenkin rattia pyörittämään joudun tyytymään statistin rooliin ja antaa suosiolla minuakin pätevämpien kavereiden kisailla tällä kertaa.

Tuo mitä ealab kirjoitti on muuten ihan tosi, on jännää mitenkä hankalaa on peruuttaa esim xantialla tavallisen henkilöauton kärryn kanssa, helposti tulee muovihitsausta :lol: jos ei ole tällainen taitava rahtivirtuoosi. :lol:


Ennen tätä viesti ketjua, oli suhtautumiseni hyvinkin neutraali rahtareita kohtaan, mutta nyt huomaan reagoivani samoin, kun näkisin käärmeen!

Ei, en missään tapauksessa tule osallistumaan mihinkään heidän järjestämään tapahtumaan. Varsinkin jos ovat samanlaisia, kuin idefix, joka elää omassa kuplassaan ja katsoessaan mihin vaan, niin näkee oman naamansa!

Osaltani tämä keskustelu on saavuttanut kliimaksinsa ja totean olevani kykenemätön kommunikoimaan vajaamman älykkyyden kanssa, varsinkin kun en tiedä tarttuuko se ja näkemäni perusteella hoito keinoja siihen ei ole vielä keksitty! :lol:



BX16Valve88
C5V6-02 CEE-5
C62.7Hdi06ja07
CX2000 Pallas-79
CX25Prestige-87,Turbo-87
4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74
Dyane4-72 museo,2CV4-74
GSA Spesial-83aj.13tkm museo
Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä
XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96
ZX1.9Vol-92
ym.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 4/7 [ 155 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: