|
Kirjoittaja |
Viesti |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 17:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
idefix kirjoitti: Minullekin varmaan tekisi hyvää kipaista siellä merikapteenin tai lentokapteenin työmaalla. Tylsän näköistä siellä brygalla on - paitsi ulkoisten maisemien osalta toki. Mene ennemmin ECR:n puolelle katselemaan. Siellä voi esimerkiksi kauhistella että kaatuiko se kippari tillerin päälle vai mitä ihmettä se säätää, kun tulee omituisia ohjauksia... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 18:01 |
Viestit: 2162
|
laakeri kirjoitti: idefix kirjoitti: Minullekin varmaan tekisi hyvää kipaista siellä merikapteenin tai lentokapteenin työmaalla. Tylsän näköistä siellä brygalla on - paitsi ulkoisten maisemien osalta toki. Mene ennemmin ECR:n puolelle katselemaan. Siellä voi esimerkiksi kauhistella että kaatuiko se kippari tillerin päälle vai mitä ihmettä se säätää, kun tulee omituisia ohjauksia...  Sen verran joudun lisäämään, että sinne ei kipaista tai mennä kummassakaan paikassa. Sinne joko pyydetään tai saadaan audienssi ja sama koskee sitä ECR:kin 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
xanpoke
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 19:09 |
Viestit: 509 Paikkakunta: NAKKILA
|
Muistuupa mieleen tosi tarina vuodelta -75. Nuori rahtari ja gynekologi olivat ravintolan vessassa lorottamassa ränniin, eivät tunteneet toisiaan. Rahtari piti pitkän esitelmän rekan peruuttamisesta ahtaaseen sisäpihaan. Gynekologi kuunteli sujuvasti. Viimein rahtari kysyi oliko hyvä suoritus peruuttaa niin ahtaaseen pihaan. Vastaus oli seuraava:"En kylläkään tiedä rekan peruuttamisesta yhtään mitään, mutta paljonko maksat että laitan morsiamesi v..un kuntoon"?
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 19:43 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
betaromeo kirjoitti: Sen verran joudun lisäämään, että sinne ei kipaista tai mennä kummassakaan paikassa. Sinne joko pyydetään tai saadaan audienssi ja sama koskee sitä ECR:kin  Olen kyllä mennyt kysymättä molempiin. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 19:52 |
Viestit: 2162
|
laakeri kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Sen verran joudun lisäämään, että sinne ei kipaista tai mennä kummassakaan paikassa. Sinne joko pyydetään tai saadaan audienssi ja sama koskee sitä ECR:kin  Olen kyllä mennyt kysymättä molempiin.  Jos liikenteessä ollessa ja kapteeni paikalla, niin aika seppä olet! Respekti! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 20:00 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
betaromeo kirjoitti: Jos liikenteessä ollessa ja kapteeni paikalla, niin aika seppä olet! Respekti!  Brygalle on tullut ängettyä vain laiturissa, mutta ECR:ään olen kyllä lompsinut ihan miten sattuu. Yleensä antavat kyllä avainkortitkin niihin, kun pyytää vaikka pääinssiltä...  Kollega oli joskus tehnyt kyllä brygalla pahan virheen. Kävi jotain katsomaan ohjauspulpetin alta ja laski kypäränsä lähimmälle vapaalle paikalle. Pulpetin alta noustessaan ihmetteli, miksi joku tärkeän näköinen kaveri katselee siinä vieressä äkäisen oloisena. Oli sitten vahingossa laskenut kypäränsä kipparin jakkaralle... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 20:11 |
Viestit: 2162
|
laakeri kirjoitti: betaromeo kirjoitti: Jos liikenteessä ollessa ja kapteeni paikalla, niin aika seppä olet! Respekti!  Brygalle on tullut ängettyä vain laiturissa, mutta ECR:ään olen kyllä lompsinut ihan miten sattuu. Yleensä antavat kyllä avainkortitkin niihin, kun pyytää vaikka pääinssiltä...  Kollega oli joskus tehnyt kyllä brygalla pahan virheen. Kävi jotain katsomaan ohjauspulpetin alta ja laski kypäränsä lähimmälle vapaalle paikalle. Pulpetin alta noustessaan ihmetteli, miksi joku tärkeän näköinen kaveri katselee siinä vieressä äkäisen oloisena. Oli sitten vahingossa laskenut kypäränsä kipparin jakkaralle...  Joo en suosittele kokeilemaan edes sitä kypärää siihen jakkaralle ja ihan se meneminenkin esim. Kustaanmiekassa, kun kunnon sivu puhuri, saattaa tulla pers niska ote ja se kaveri ei ikinä astu siihen alukseen, sen kipparin vuorossa. Ymmärsi pointtisi heti alussa. Oletko ollut koskaan mukana, kun viety risteilijöitä Miamiin? Haaveillut turistiksi pääsemisestä moiselle keikalle.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 20:15 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
betaromeo kirjoitti: Ymmärsi pointtisi heti alussa. Oletko ollut koskaan mukana, kun viety risteilijöitä Miamiin? Haaveillut turistiksi pääsemisestä moiselle keikalle. No kyllä ja en. Miamissa olen hypännyt paatin kyydistä pois kyllä, mutta ihan risteilyreitillä tultiin siihen. Toisenkin kerran on tarkoitus ollut alunperin siellä hyppiä pois, mutta tulikin tilaisuus lähteä jo Nassaussa. Meni ihan turistina keikka silloin, niin en jaksanut turhia kyydissä olla. Ei se laivalla olo niin hohdokasta kuitenkaan ole. Niin ja tarkennetaan nyt sen verran, että ihan satunnaisesti laivahommia teen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 20:23 |
Viestit: 2162
|
Ovat kuulemma yllättävän keskeneräisiä, kun lähtevät? Onhan se pitkä pätkä! Usein Miamin satamassa ihaillut Suomessa tehtyjä risteilijöitä ja pitää tunnustaa silloin ollut ylpeä suomalaisesta osaamisesta ja small talk:ia yllä pitäessä ollut rintakaarella, kuin toripululla! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 20:42 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
betaromeo kirjoitti: Ovat kuulemma yllättävän keskeneräisiä, kun lähtevät? Taitavat olla juu. Nuo millä minä olen käynyt ovat olleet kyllä Saksassa läjättyjä, mutta onhan niissäkin toki paljon suomalaista tekniikkaa. Ettei mene aivan tylsäksi jaaritteluksi muiden lukijoiden mielestä, niin tuossa on maistiaiskuvat parilta reissulta viime vuodelta: Matkalla MiamiinBahamalla
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
citax
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 21:05 |
Viestit: 624
|
Joka alalla on poikkeuksellisen lahjakkaita ihmisiä. Kun laivoistakin kirjoitellaan..niin kun olette Turussa aurajoen rannalla niin katselkaapa Suomen Joutsenta takaapäin ja kuvitelkaa millaisessa asennossa laiva on ollut kovassa myrskyssä kun Kapteeni Könkkö ohjaili laivaa vaikka miehistö huusi "et nyt se menee" kun raakapuiden (mastossa vaakatasossa olevat alinmat puut) kärjet menivät veden alle ja kapteeni vaan karjaisi et mikä menee kun Joutsen ei kaatunutkaan, sillä kapteeni tunsi laivansa ja oli kylmäpäinen mies ohjaimissa. Laiva siis keinui puolelta toiselle raakapuiden hörppiessä vettä. Kirjastossa löytyy kirja jossa kuvataan Suomen Joutsenen valtameri matkoja.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 21:27 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Öhöm, tällai äkkiseltään tulee mieleen että mistä tämän ketjun aloituksessa on kyse, kysyinkö tallinkin ex cinderellan ominaisuuksista tai vikinglinenen mariellan potkurien tehoista ? No enpä kysynyt en, joten arvoisat merikahut palataanko aiheeseen mistä on kyse, muuten mielestäni kannattaa aloittaa uusi topiikki esim merenkulun ongelmat tai ihanuudet. Merenkululla ei ole muuta yhteistä aiheen kanssa kuin että rahtia joudutaan myöskin laivoilla kuljettamaan.
Mulla on kyllä myös kokemuksia tuolta merenkulkuelämästä, aina kippariin asti lisäksi ilmailupuolelta löytyy tuttuja, no ex tuttuja jotka näkötornista hypättyään mätkähtivät maahan pää tohjona kun luulivat olevansa kapteeneja ilmalaivassa. Vaihdetaanko aihepiiriiä, vai puhutaanko asiaa aloitus aiheesta.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 23:04 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
idefix kirjoitti: Öhöm, tällai äkkiseltään tulee mieleen että mistä tämän ketjun aloituksessa on kyse Noh noh, eihän se ole oleellista - tämähän on sitruunapatonki idefix kirjoitti: Mulla on kyllä myös kokemuksia tuolta merenkulkuelämästä, aina kippariin asti lisäksi ilmailupuolelta löytyy tuttuja, no ex tuttuja jotka näkötornista hypättyään mätkähtivät maahan pää tohjona kun luulivat olevansa kapteeneja ilmalaivassa. Kun nyt ilmailuun päästiin, niin tuossa olenkin kuvannut näköjään erään paikallisen ilmailevan Citroën-harrastajan hihaa/kelloa/rannetta: Liitteet:
IMG_2933.JPG [ 94.29 KiB | Katsottu 13498 kertaa ]

VW Passat B7
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 23:09 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
|
|
|
 |
olli__o
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 29.02.2016 23:56 |
Viestit: 5125
|
idefix kirjoitti: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016022221157957_uu.shtml En voi ymmärtää mikä vaivaa kuljettajaa että edes yrittää kuvan kaltaisessa tilanteessa lähteä yrittämään mäen päälle. Hiekoittamaton mäki, haloo. Pitäiskö vakuutusyhtiön (taaskin) korvata ajattelemattomuudesta aiheutuneet vahingot ? ... Joo, jos palataan siihen alkuperäiseen kysymykseen: On kaksi ryhmää jotka tulevat töpeksimistilastoissa esiin, nuoret ja keski-iän jo ylittäneet kuskit -arvaan että tässä oli kyse reilusti yli keski-ikäisestä jampasta joka luulee vielä olevansa melkoinen rattimies ja tiekään ei ole mitenkään tuntematon hänelle, vaan ehkä pikemminkin kotitie. Asuu sielle ja makuuttaa autoa aina muiden kiusaksi pyörätien levyisen tien kääntöpaikalla, ns. teiden tukko -tyyppi. Perusteluna: Samanoloinen saman firman auto (ei sama) makaa parkissa saman pikkutien päässä jo vuonna 2009, ketään ei missään, eikä mitään letkuja ulkona, voi toki olla vain pelkkä tuuriotoskin, mutta ainakin perustellumpi kuin idefixin tarina ... https://www.google.fi/maps/place/Nurmel ... d3!6m1!1e1Jos arvata pitää niin sama tämä on se sama tyyppi joka rouskuttaa tuota dieseliä puolen tuntia pakkasaamuina ennnen järkevämpien ihmisten heräämisaikaa eikä ennen naapurin seinään törmäämistäkään ollut naapuriston suosikkiasukki. (ja tämä juttu on kaikilta osin fiktiota, kuten niin olivat aloituksen uutiseen liitetyt spekulaatiotkin. Mutta esimerkin mukaisiin molempiin tyyppeihin olen törmännyt, ainakin jakeluautokuskit kaupungeissa on aika vekkuleita. Mitäköhän ajattelee vaikka itellan kuski joka tukkii pakettiautolla naapuritalon porttikongin puoleksi tunniksi aamulla töihinlähtöaikaan... "oho, kesti vähän viedä paketit". Mutta onneksi suurin osa (raskaankin liikenteen) kuskeista on ihan normaaleilla hoksottimilla varustettuja, niillä pärjää. Eikä tarvitse edes olla mikään Suomen paras ajajakaan pärjätäkseen - niitä kun ei voi olla kuin se yksi, kaikki muut on huonompia.
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 11:59 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Täytyy myöntää etten tajunnut pointtia tuosta edellisestä kirjoituksesta, en sitten yhtään. Oliko tarkoitus mollata tuota kuljetusfirmaa, minua, vain ketä. Jäi kyllä hämärään ainakin minulta. Onhan näitä videoita, jokainen osaa niitä ypu tuubista kaivaa. http://1080.plus/eCuFQjn06Qw.video
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 12:27 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
Pointti oli aika selkeästi se, että Google mapsin kuvista voisi hyvinkin saada sellaisen käsityksen että säiliöauton kuski voisi asua tuolla mäen päällä. Joku voisi jopa sanoa, että "fakta on, että kuski asuu tuolla"  Sekä se, että raskaan kaluston kuskeja on moneen junaan kuten tässäkin ketjussa on saatu huomata  Kuvassa oleva talo vaan on aika eri näköinen vanhassa googlen kuvassa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 12:40 |
Viestit: 2699
|
↑ ↑ Eikös tässä ketjussa jo ole mollattu ihan tarpeeksi. Tarkennuksena ja ehkä vähän oikaisunakin aiemmin esittämiini ajoneuvoyhdistelmiin:  1  2  3 1. Rekka ja vasikka. Rekka yleisimmin ilman vasikkaa. 2. Täysperäyhdistelmä 3. Moduuliyhdistelmä Akseleita noissa voi olla kuvista poikkeava määrä. Tämä viestiketju sai alkunsa kait tästä lehtiuutisesta. Kolariautoa on täällä nimitetty rekaksi. Kun öljyhtiön ajossa olevasta autosta kyse, niin lähes varmasti myös kolariauto on täysperäyhdistelmän nuppi. Noista kuvista selviää, minkälainen on rekka. Noin on, ja on aina ollut. Kaikin mokomin Wiki- ym. suomenkielen sanastot olkoot eri mieltä.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 12:55 |
Viestit: 1183
|
^ Turhana tietona voisi lisätä vielä, että moduuliyhdistelmä ei edellytä dollyä. Riittää, kun pituus on yli 22 m kuormaamattomana. 
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 13:26 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Teuski se taas saivartelee. Ei ollenkaan kuvista käy ilmi, että juurikin kyseinen kuljettaja asuu tuon mäen päällä. Onko talot edes samasta kaupungista, jotain rotia sentään eurajollekin. Täytynee oikein selvittää asiaa, onhan linkitetyssä kuvassa yrityksen puh numero, kait sieltä kerrotaan onko kyseessä Riihimäki Lappeenranta vai olkiluodon kadut.
Mitä tulee noihin mollaamisiin kyseessä olevaan ammattiryhmään, niin toteampa vaan ihan faktatietona että eräskin lenäjä tässä taannoin pamautti jumbojetin tahallaan vuorenseinään, eikä ole kauaakaan aikaa kun eräs huumehörhöinen merikapteeni kajautti kalliolle risteilyaluksen, ihan vaan että sai päähänsä viihdyttää venäläistä vosuaan, noissakin tragedioissa menehtyi satoja ihmisä.
En kyllä ihan heti muista Suomesta enkä ulkomailtakaan tapausta jossa rahtari olisi tahallaan aiheuttanut ihmisten kuolemaa. Sen siaan raskaan kaluston alle ajautuu "toistaiseksi tuntemattomasta syystä" henkilöauto jos toinenkin, joten pitäiskö oikeasti pidättäytyä tästä <clip>, vai mitä sanoo beetaromeo.
EDIT: Visa-mies
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 13:29 |
Viestit: 2162
|
Sitten kun puhutaan rekasta ja vasikasta, niin taidetaankin olla jo siellä ammatti sanaston puolella. Epäilen Stockmannin kahvilassa aiheuttavan hämmennystä, mikä niitä yhdistää? Autokaupan alallakin oli eri automalleilla aika erikoisia nimityksiä, kuten mummoankka, strutsin muna ja patonkilaisille tutumpi Gunnar susi! Laitetaan nyt kuitenkin vielä, mikä kirvoitti mieltä heti aamusta, niin sitten kun saatte minut kiinni katsomassa videota, missä rekka peruuttaa pihalla, niin tulkaa antamaan se niskalaukaus, se on varmasti itseni ja muiden kannalta paras ratkaisu! 
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 13:30 |
Viestit: 7819 Paikkakunta: Eurajoki
|
idefix kirjoitti: Mitä tulee noihin mollaamisiin kyseessä olevaan ammattiryhmään, niin toteampa vaan ihan faktatietona että eräskin lenäjä tässä taannoin pamautti jumbojetin tahallaan vuorenseinään, eikä ole kauaakaan aikaa kun eräs huumehörhöinen merikapteeni kajautti kalliolle risteilyaluksen, ihan vaan että sai päähänsä viihdyttää venäläistä vosuaan, noissakin tragedioissa menehtyi satoja ihmisä.
Anteeksi saivartelu, mutta Germanwingsin tapauksessa menehtyi 150 ja Costa Concordian tapauksessa 32 ihmistä. Fakta on, että edes yhteenlaskettuna ei voida puhua sadoista menehtyneistä  En tiedä mitä sulla on Eurajokea vastaan, mutta tänne voi kyllä muuttaa ihan kuka vaan. Suosittelen  Lisäsaivarteluna heitän ihan mututuntumalla, joskin voinen todeta sen olevan faktaa kuten tapana on, että täällä Eurajoella ei edes Olkiluodossa ole yhtään "katua" vaan pääasiassa "teitä", "kujia" jne. Sellaista se täällä maalla on  Googlen katunäkymien perusteella voi löytää aloituksessa olevassa uutisessa esiintyvän Nurmelantie 6:n ja todeta uutisen kuvassa näkyvän mäen päällä olevan ehkä jopa saman kuljetusfirman Teboil-tankkiauton parkissa talon edessä. Minähän en mitään saivarrellut, täsmensin vain sinulle olli_o:n viestiä jota et oman kertomasi mukaan oikein ymmärtänyt...
Viimeksi muokannut Teuski päivämäärä 01.03.2016 13:41, muokattu yhteensä 4 kertaa
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 13:36 |
Viestit: 2162
|
Kun otettiin vertailu kohteeksi koko maailma, niin veikkaan tämän päivän aikana liikenteessä kuolevan sen 200 henkeä pelkästään liikenteesä, missä raskaankaluston ajoneuvo osallisena? Tämä ei sitten ollut faktaa, vaan mutu!
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
Aakku
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 14:00 |
Viestit: 1183
|
betaromeo kirjoitti: Kun otettiin vertailu kohteeksi koko maailma, niin veikkaan tämän päivän aikana liikenteessä kuolevan sen 200 henkeä pelkästään liikenteesä, missä raskaankaluston ajoneuvo osallisena? Tämä ei sitten ollut faktaa, vaan mutu! Tämä on niin totta... Raskas ajoneuvo ylittää usein uutiskynnyksen. Kun rekka on ojassa, niin siitä tiedotetaan, mutta jos henkilöauto on ojassa, niin ei sitä sen vähäisen haitan takia uutisoida. Osallisuus ja syyllisyys on eri asioita. Usein pitkän yhdistelmän ohitus menee pieleen arvioinnin puutteesta. Jos nokat menee vastakkain, niin kuorma-auto työntää edellään henkilöautoa lähes samaa vauhtia tulosuuntaansa. Se että osapuolena todellakin on raskas ajoneuvo, johtuu usein siitä itsemurhan tekijästä. Valitettavasti tunnen useampiakin rahtikuljettajia, joiden auton keulaan on joku päättänyt päivänsä. Aiheuttaa muuten melkoisia traumoja, vaikka kuinka olisi syytön. Yhden kaverin oloa helpotti, jos helpotti tieto kotoa löytyneestä jäähyväiskirjeestä. Olen koittanut joskus vitsailla ajatuksella, että tarviiko sitä nyt toisen työpaikalla tulla päivänsä päättämään. Ei paljon lohduta sekään. Nyt joku mielessään ajattelee, että pitäisi rekat kieltää. Vähän sama asia, kuin pitäisi kaikki voimalat kieltää. Sähköä kun saa pistorasiastakin. Mulla oli aikoinaan kärryn perässä tarra: "Minä kuljetan, sinä kulutat"
Citroën 2CV AZ Berline -56
|
|
|
|
 |
betaromeo
|
Viestin otsikko: Re: Mikä oikein vaivaa nykyajan kuskeja Lähetetty: 01.03.2016 14:11 |
Viestit: 2162
|
Juuri näin! Se mikä tietysti on myös totta, että sillä raskaankaluston ajoneuvolla on aina etulyönti asema painonsa vuoksi, on sitten syytön tai syyllinen. Saattaa olla useampi kymmenkertainen.
Siitä olen myös samaa mieltä, että voiko olla tyhmempää tapaa tehdä itsemurhaa, kuin ajamalla rekkaa päin, hypätä junan eteen, tai vaikka lentää päin vuoren seinää matkustajat mukana. No ei se tietysti ole kovin oikeutettua, mitä esim. Pariisissakin tapahtui.
BX16Valve88 C5V6-02 CEE-5 C62.7Hdi06ja07 CX2000 Pallas-79 CX25Prestige-87,Turbo-87 4xD-malli68 Pallas,DSuper70,DS23IE73,D-Super5-74 Dyane4-72 museo,2CV4-74 GSA Spesial-83aj.13tkm museo Jumpy2.0Hdi 80kw pitkä XM V6 12V 156tkm,2.0iBreakY4-96 ZX1.9Vol-92 ym.
|
|
|
|
 |
|
|