Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Epätasaisuutta isolla väylällä
ViestiLähetetty: 02.03.2016 12:51 

Viime viikolla kun olin lomalla, tajusin ensimmäistä kertaa missä kunnossa Nelostie on. Lupasin ulkoiluttaa Ruotsissa asuvan kaverini 156 JTS Alfaa vähän pidemmän kaavan kautta, että auto saa edes vähän liikuntaa. Muutenkin kuin kerran kuussa Järvenpää - Hyvinkää matka. Eli mökkireissu (280 km/sivu) tällä kertaa siis kaverin kulkineella. Muuten ihan Ok ajoltaan, mutta kyllä tietyissä kohdissa meinasivat paikat irrota hampaista. Ja tosiaan kun olen saman legin vetänyt omilla Sitruunoilanii, XM tai C5, olen pitänyt tietä ihan tasaisessa kunnossa.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Epätasaisuutta isolla väylällä
ViestiLähetetty: 02.03.2016 13:08 
Käyttäjän avatar

Jouduin kerran vuosia sitten ajamaan XM:llä ilman jousitusta, siis jousitus ala-asennossa, Hesasta Korialle. Kyllä tuohon matkaan taisi 10 000 :roll: töyssyä mahtua...

Tuolloin oli muistaakseni etu-korkeudensäätimen ja H2 keskipallon välinen lyhyt putki päässyt hankautumaan puhki. Jousitus ei ala-asennossa pyytänyt öljyä, ja jarrut kuitenkin toimivat tuossakin tilanteessa normaalisti, onneksi.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.03.2016 14:07 
Käyttäjän avatar

Enpäs ole nelostietä ajanut, mutta Alfa 156:tta kylläkin. Mun mielestäni siinä oli erittäin herkkätoiminen ja pintapehmeä alusta.. Rankkaan sen ainakin Pösön 406:tta selvästi mukavammaksi, ja tietyissä tilanteissa varmaan BX:ää ja Xantiaakin paremmaksi. Toki se V6:n laulu saattoi vähän pehmittää muidenkin osa-alueiden arviointia. :)

Olen muuten jälkeenpäin seurannut tuon auton vaiheita AlfaBBS:llä ja tuntenut suorastaan häpeää siitä, että olen noin mädän auton antanut vaihdossa. :oops:
Enpä ollut kuvitellutkaan että vuoden 99 auto voisi olla niin pehmeä ja niin oudoista paikoista. :|

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 02.03.2016 19:47 
Käyttäjän avatar

Oli muuten elämäni hankalin katsastusneuvottelu kun leimasin sen sun vanhan alfan...melkein joutui jo laittamaan suun penisystävälliseen asentoon.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 02.03.2016 20:30 
Käyttäjän avatar

No onneksi vaan melkein. :shock:

Se Alfahan oli mulla vaan yhden talven (jonka se palveli kyllä moitteettomasti), ja ostaessani vaan syynäsin siitä pohjan ja totesin sen ehjän näköiseksi. Päältähän se oli lähes virheetön, joten en epäillyt mitään.
Nyt oon AlfaBBS:llä seurannut kun siihen on hitsattu uudestaan kaikki ovista alaspäin ja osa ylempääkin.. On sen pakko olla ollut jo mun aikana aika rapea. No, moni massa päältä kaunis. :(

Jos Huikkoa yhtään lohduttaa, niin on tuon BX:kin kanssa riittänyt murhetta. :lol:

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 02.03.2016 21:02 
Käyttäjän avatar

Joo mä seurasin sitä Toyota/Volkkari -ajanjakson aikana ihan yhtä häpeissäni.

DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
Poissa

ViestiLähetetty: 03.03.2016 12:39 

Bumper kirjoitti:
Enpäs ole nelostietä ajanut, mutta Alfa 156:tta kylläkin. Mun mielestäni siinä oli erittäin herkkätoiminen ja pintapehmeä alusta.. Rankkaan sen ainakin Pösön 406:tta selvästi mukavammaksi, ja tietyissä tilanteissa varmaan BX:ää ja Xantiaakin paremmaksi. Toki se V6:n laulu saattoi vähän pehmittää muidenkin osa-alueiden arviointia. :)

Olen muuten jälkeenpäin seurannut tuon auton vaiheita AlfaBBS:llä ja tuntenut suorastaan häpeää siitä, että olen noin mädän auton antanut vaihdossa. :oops:
Enpä ollut kuvitellutkaan että vuoden 99 auto voisi olla niin pehmeä ja niin oudoista paikoista. :|

No, mulla on kutosen laulu Sitikoissa. Alfassa oli se 2-litranen mylly. Ja ihan hyvä auto ajaa, ei siinä mitään. En vaan tiedä oliko siinä joku alustasatsi ja siis jäykempi jousitus kuin normi-Alfassa tms. Ei ole hirveästi kokemuksia. Mutta tuo kyllä otti kaikki möykyt tiessä niin, että huomasi.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ]