Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5, 2006, HDi avaimen synkkausta
ViestiLähetetty: 07.03.2016 10:23 

Oiskohan kenelläkään vastaavanlaista koettuna ja vinkkiä siltä pohjalta.

Historia:
Autoon oli vaihdettu edellisen "sepän" toimesta toisen auton virtalukko ja fyysinen avain. Ostaessa kake siis toimi ja ajonesto ei tietenkään antanut auton käynnistyä.

Tähän mennessä olen tehnyt:
Ebaysta tilattu ID46 siru ja se vaihdettu tuohon kaukosäädin avaimeen. Lexilla ja avainkoodilla paritettu tämä yksi avain, mutta samalla sessiolla ei synkattu kakea.

Lopputulos: Auto käynnistyy, mutta kake ei toimi.
Olen yrittänyt sitä perinteistä:
- Virrat pääälle, lukitus nappia 5-10sec, virrat pois, avain pois. 30sec tauko. ja testiä.

Menikö tuo homma jotenkin pieleen, kun ajoneston parituksen yhteydessä en tehnyt samalla sessiolla tuota kake synkkaa ?

Oisko siis vinkkiä miten tästä eteenpäin ??

Poissa

Viestin otsikko: Re: C5, 2006, HDi avaimen synkkausta
ViestiLähetetty: 08.03.2016 10:17 

Tässähän oli kyse klassisesta ongelmasta, johon muutkin ovat törmäneet tuon tyyppisessä kakessa(se ovaalin muotoinen, 3 nappinen).
Tehtaalta lähtiessään kake osuus ja se avaimen tyvessä majaileva id46 siru on siltä osin naitettu pariksi, että kokonaisuuden pystyy ohjelmoiman sitten korjaamotesterillä + pin koodilla kulkineeseen.
Nyt jos yritetään vaihtaa sitten sitä kake toiminnallsuutta varaosa autosta niin sepä ei sitten mätsää sen sirun sisuksiin.

Jäljelle jää 2 vaihtoehtoa:
1) Helpoin:
Ostaa uuden kaken joko netistä tai merkki liikkeestä ja maksaa kiltisti sen 90-200euroa

2)Tein itse säästin :):
Luetaan kaken piiristä sovittimella hexat ulos ja toimitetaan yhdelle velholle joka pikku rahasta palauttaa muutamat hex tavut id46 sirulle kirjoitettavattaksi.

http://www.digital-kaos.co.uk/forums/sh ... 3373067B-C

Taidan mennä 1) vaihtoehdolla :)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]