Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Jos mä sen asentajan kiinni saisin ...
ViestiLähetetty: 28.02.2010 20:34 
Käyttäjän avatar

Kuva
Kuva
Ei nuo mielestäni niin hirveän pahalta näytä... Kyllä itselle tuollainen setti hyvillä umpioilla ja kohtuuhinnalla kelpaisi.

Olisi kyllä ihan tarpeellinen ostos, nuo Xantian lähivalot ovat kyllä oikeasti ihan naurettavat, ja pitkätkin vain kohtuulliset... BX:ssä oli mielestäni ihan hyvät valot, mutta parhaat näkemäni valot ovat silti olleet kaverini BMW-merkkisissä autoissa. (löytyihän niistäkin jotain muutakin hyvää moottorin äänen lisäksi) Ilmeisesti pyöreät umpiot ovat optimaaliset valotehon kannalta?

Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa

ViestiLähetetty: 28.02.2010 20:48 
Käyttäjän avatar

mahtaako noita olla suomessa ollenkaan? olisi ihan kiva saada valotehoa lisää muuntamalla nuo xenoneiksi.

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 16.03.2016 19:25 
Käyttäjän avatar

Nostan tätä vanhaa, kun tuli ajankohtaiseksi. Syksyllä hankitun Xsara Break/-05:n toinen lähivalo pimeni. Aloin sitä vaihtamaan ja havaitsin, että joku toinen, yhtä "taitava" tekijä on ennen minua ollut asialla.
Se muoviosa, joka umpion sisällä varjostaa polttimoa/muokkaa valokuviota, olikin murjottu jo melko päreiksi ja heiluu puoli-irtonaisena.

Polttimoa irrottaessa irtosi myös se jousiklipsi kokonaan, enkä nyt ymmärrä, kuinka se olisi tarkoitus paikalleen laittaa, kun en erota mitään korvakkeita, joiden alle se tulisi, Kunnollista kuvaa tuosta systeemistä en onnistunut löytämään, haullakaan, kun vanhojen juttujen kuvalinkit olivat kuolleita.

Jos jollain olisi laittaa kunnon kuva tuosta kiinnityksestä, olisin kitollinen. Entäs tuo särjetty valokuvion muokkaaja tai mikä liekään oikealta nimeltään. Onko niitä saatavissa muuten kuin koko umpio uusimalla....Nyt on lamppu hätäpatenttivirityksellä ja valokuvio takuuvarmasti pielessä, ei hjuva.

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 16.03.2016 21:52 
Käyttäjän avatar

Sorry, ei pysty auttamaan, ainoastaan tarjoamaan sympatiaa joskus facelift-xsaraan polttimoita vaihtaneena... omistajan oppaassa oli kuvat pre-faceliftistä, mikä teki hommasta sokkona vähintään haastavaa. Onneksi oli pieni hammaslekurin peili jolla sai vakoiltua miten ne sinne oikeasti asettuu.

- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa

ViestiLähetetty: 16.03.2016 22:42 

Paras hankinta, mitä lamppujen vaihdon helpottamiseksi voi tehdä, on puhelimeen kytkettävä endoskooppikamera. Ebaysta ~15e.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 17.03.2016 17:35 
Käyttäjän avatar

Googlen löytämä kuva C3:n (?) vastaavasta ja rauhallinen miettiminen selvittivät, mikä meni pieleen. Liitin oli tiukassa polttimon kannassa. Niin tiukassa, että sitä kiskoessani ilmeisesti revinkin irti koko polttimon kiinnityksen umpiosta. Ilmankos ei sille jousinipsulle enää löytynyt paikkaa. :cry: Ei ole kolmessakymmenessä vuodessa ennen tuommoista käynyt, vaan nyt kävi. Netistä löytyi (liian myöhään) tieto, että on käynyt jollekin toisellekin... :oops:
Varoitukseksi nyt sitten muille, että noinkin voi käydä. WD_40 ja meisselillä kampeaminen samalla polttimoa tukien olisi ollut fiksumpaa.

No, uusi umpio maksaa netistä halvimmillaan vajaan satasen. Saa myös tarjota, jos jollain on ehjää purkuosaa (XsaraII mulkosilmä, ajovalo H7 pitkät H1, parkki ja vilkku. Sumari on puskurissa. Ja sähköisen korkeudensäädön moottori pitää olla. Vasen). Tämän menestyksen huumassa ei kyllä heti innosta alkaa itse keulaa purkamaan, eikä ole ennen suvea aikaa eikä paikkaakaan. Voi mennä ostopalvelujen käytöksi.

Lähiaikoina ei onneksi tarvitse hirveästi autoilla, VR kuskaa. Joten, jos tien päällä tulee vastaan kuljin, jonka toinen silmä sohottaa kohti taivasta (älkääs nyt konstaapeli, teidän kolleganne sanoi eilen sen näyttävän päin helvettiä :D )niin se en välttämättä ole minä.

Positiivisen ajattelun hengessä voisin kai todeta, että "en näemmä tunne omia voimiani" ;)

Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa

ViestiLähetetty: 21.03.2016 00:51 

vibes kirjoitti:
Paras hankinta, mitä lamppujen vaihdon helpottamiseksi voi tehdä, on puhelimeen kytkettävä endoskooppikamera. Ebaysta ~15e.

Meillä päin on tapana käyttää peili-nimistä ihmelaitetta apuna. Erityisesti sellainen pieni varsipeili on kätevä. ;-)

Poissa

ViestiLähetetty: 21.03.2016 01:15 
Käyttäjän avatar

Beksi-Eki kirjoitti:
vibes kirjoitti:
Meillä päin on tapana käyttää peili-nimistä ihmelaitetta apuna. Erityisesti sellainen pieni varsipeili on kätevä. ;-)
Ja miun kulkineen ohjekirjassa neuvotaan ihan silmällä katsomaan etukautta :roll:

VW Passat B7
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 33 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2