sooda59 kirjoitti:
Minkä kokoinen remmiahdin kävis rättärin moottoriin?
Niin pieni kuin löydät. Aisin AMR300, tai löytämäsi Eaton M24 on siinä rajoilla ovatko tarpeeksi pieniä. Ensinmainitun kanssa tulee mukaan leppoisa "perinteisen Roots-ahtimen" ulina...
Saat varautua tekemään muutoksia lähes jokaiseen moottorin osaan, soveltamaan olemassaolevia ja kokeilemaan vaikka mitä. Sitten kun aikanaan koneen saa kivasti käymään, niin tulet huomaamaan että välityksiä joutuu pitentämään huolella.. Jos vakiovälityksillä ajaa, niin oikeastaan kaikki saavutettu hyöty menetetään...
Vielä en remmiahdetulla ole ajamaan päässyt, mutta ehkä sekin puute vielä korjaantuu. Turboahdettuun Rättäriin tulikin sitten sotkeennuttua ihan huolella, kaverin rakentaessa semmoisen. Säätämisen kanssa sitten tulikin istuttua kyseisen väkkärän kyydissä melko paljon, läppäri sylissä. Välillä osia vaihtaen, eli hänen säätäessä ja itse ratin takana. Kivaa kyllä oli. Ekana kesänä sillä ajettiin muuten vakiovoimansiirrolla, mutta Kutosen vaihteistoon asennettiin AMI8:n perävälitys, ja aivan liian lyhyet oli välitykset silloinkin. Vasta GSA:n pisimmät välitykset alkoivat olla sillä suunnalla mitä haluttiin...
https://www.youtube.com/watch?v=N4nQ0Rf8M6wMitään järkeähän tuossa ei ole, mutta kai sitä aikaa voi huonomminkin viettää..?