Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 6/10 [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Kiina-Lexian asennus ja käyttö kikkoineen
ViestiLähetetty: 24.03.2016 10:49 

Teuski kirjoitti:
Elektroniset laitteet hajoaa aina, joskus nopeammin ja joskus hitaammin ;)

Naksuuko se laite? Onko sulla diagboxia tai eri ajureita kokeiluun?

Vähän asian vierestä:
Renun CLIP on siitä erikoinen, että sen pitää olla autossa kiinni että edes tietokone tunnistaa laitteen...

Kirjoitit tuolla aiemmin että asensit 7.02:n. Onko kyseessä diagbox? Itse en saa asennettua sitä ollenkaan noilta laitteen mukana tulleilta levyiltä. Pitääkö sen lisäksi asentaa myös leksia? VOinko käyttää pelkkää leksiaa? Muistan mennävuosilta, että leksia oli se käyttämäni ohjelma, ruutu on samanlainen. Mitä iloa on koko diagboxista?

Onko olemassa joku db taikka lexia-versio joka on liian uusi toimiakseen tuon liitäntäkappaleen kanssa? Siinon numerot 9780.Z5

Edelleen olisi hakusassa joku paikka tässä lähellä, missä tuota voisi kokeilla. Hollola on varasuunnitelmana, vähän poissa normaaleilta käyttämiltäni reiteiltä...

Poissa

ViestiLähetetty: 24.03.2016 12:40 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Se on Diagbox. Se toimii suoraan uudempien autojen kanssa ja avaa Lexian vanhemmille. Mukana tulleelta levyltä tai sen imagelta olen asentanut. Mulla muistaakseni sama versio laitteesta.

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 24.03.2016 15:59 

Mulla on DB:stä versio 6.01 eikä sitä saa millään aktivoitua! Lexiasta 3.45 ja sen saa aktivoitua mutta ei yhteyttä autoon. Laite naksuu yritettäessä. Mistä saa nuo uudemmat versiot? Pystyykö uudemmat versiot asentamaan suoraan vai pitääkö ensin asentaa nuo vanhat, mitkä tuli laitteen mukana?

Poissa

ViestiLähetetty: 24.03.2016 17:57 
Käyttäjän avatar

Update lexia torrentz.eu

Pösö Expertti 1,9 TD 2000@
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08 #€
Poissa

ViestiLähetetty: 30.03.2016 09:39 

Mieki nyt olen hiukka perehtyny tuohon lexiaan, ja saanu hänestä luettua vika koodit ja nollatuakin,huollonkin.
Mutta saan esim. jousituksen askelee ohje- ja muutarvot mutten kyllä mitenkään saa muutettua,hiukka matalampana oisin kokeillu. Eli kuin helkutissa miun lexa ei anna sinne rattaan kuvia v.7.57

"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa

ViestiLähetetty: 30.03.2016 15:17 

tumpelo kirjoitti:
Mieki nyt olen hiukka perehtyny tuohon lexiaan, ja saanu hänestä luettua vika koodit ja nollatuakin,huollonkin.
Mutta saan esim. jousituksen askelee ohje- ja muutarvot mutten kyllä mitenkään saa muutettua,hiukka matalampana oisin kokeillu. Eli kuin helkutissa miun lexa ei anna sinne rattaan kuvia v.7.57

Pääsetkö edes suspension-ecu:lle? Jos pääset, niin pääsetkö sinne korkeudensäätövalikkoon edes syöttämään mitattuja korkeuksia?

Noita korkeuksiahan ei voi suoraan muokkailla vaan funktionäppäimestä pitää aloittaa korkeudensäätökalibrointi.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.03.2016 22:12 
Käyttäjän avatar

X7 ainakin kyselee onko erillinen suspension ecu tms. johon piti vastata ei. Sen jälkeen pääsi lukemia käpistelemään siihen näyttöön jossa nykyiset säädöt ja tehtaan oletusarvot. Ne syötettävät arvot sitten piti vaan hatusta vetäistä, etusta laskin hieman ja 165 muistaakseni tuotti toivotun tuloksen eli pudotti keulan arvoon 125. Takajousitusta en säätänyt.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2016 07:42 

Juu pääsen kyllä suspenssion eculle, mutta millä funk.näppäimillä? Ei mulle ainakaan valikossa anna vaihtoehtoja, vai kokeiltavako rohkeesti millon ja millä näppäimellä alkaa tapahtumaan heh heh.

"tumpelo" monessakin mielessä.
Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2016 09:52 

tumpelo kirjoitti:
Juu pääsen kyllä suspenssion eculle, mutta millä funk.näppäimillä? Ei mulle ainakaan valikossa anna vaihtoehtoja, vai kokeiltavako rohkeesti millon ja millä näppäimellä alkaa tapahtumaan heh heh.

Siinä ruudussa, missä näkyy ne referenssi- ja ohjelmoidut stepit, on alhaalla pari nappia. Niitä voi painaa suoraan tai sitten muistaakseni F3 (tai +/- 1) funkkareilla. Toisesta käynnistyy se korkeudenkalibrointi, jossa pääset syöttämään korkeusarvoja millimetreinä.

Niitä arpoessa kannattaa sitten huomata, että sitten, kun se eka arvaus osuu nappiin ja saat stepit vaihtumaan esimerkiksi 128->125, niin se seuraava arvaus pitää sitten hahmottaa sen kautta, että auto onkin nyt hieman alempana!

Esimerkkinä: jos ensimmäiseksi laitat vaikka eteen 160mm, minkä auto hyväksyi, mutta haluat mennä vielä alemmas, syöttämällä seuraavalla kerralla vaikkapa 155mm saatat hyvinkin olla jo toleranssien ulkopuolella. Itse tein siten, että syötin joka toinen kerta korkeudeksi jotain diipadaapaa, mikä resetoi auton takaisin tehdaskorkeuteen ja joka toinen kerta sitten haarukoin sopivia millimetriarvoja suhteessa tuohon samaan tehdaskorkeuteen, kunnes sain stepit muuttumaan haluamanilaisiksi.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2016 10:03 
Käyttäjän avatar

Eikös se mene just alemmaksi mitä isomman lukeman syöttää???

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 01.04.2016 12:19 

Xantippa kirjoitti:
Eikös se mene just alemmaksi mitä isomman lukeman syöttää???

Juu, menee. Olet oikeassa, laitetaan siis 155:n tilalle vaikka 165. Tätä just tarkoitin, että joutuu keskittymään, kun niitä numeroita arpoo. Jos autolle kertoo, että mitattu korkeus on korkeampi kuin onkaan, se luulee, että pitää laskea siitä hieman alas, jolloin kalibrointistepit laskevat. Mutta jos saat auton ensin alemmas ja haluat siitä vielä hieman alemmas, pitää antaa hieman aiempaa alhaisempi mitattu korkeus, koska auto laski jo osan siitä matkasta. Tuota voi siis viilata korkeuden erotusten perusteella, jolloin syötettävä korkeus muuttuu aina kun fyysinen korkeus muuttuu, eli "ääh". Olisivat vaan tehneet siten, että steppejä voi suoraan muuttaa miten haluaa ja ohjeistukseen käsky mitata oikeista pisteistä, että fyysinen korkeus on oikea.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.04.2016 19:13 

Servicestä löytyy oikein virallinen muutaman sivun ohje miten nuo korkeudet mitataan erikoisine laskukaavoineen.

En tiedä olenko jotenkin puusilmä, mutten löydä bensatrimmejä diagboxista muualta kuin vikakoodeista. Osaisiko joku auttaa mistä ne saa näkyviin? Toki vikakoodin saa helposti aikaan vaikka näppäämällä ahtopaineanturin irti, muttei viitsisi noita huoltopalvelualueita suotta tuhlailla. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 28.04.2016 07:50 

Olen ymmärtänyt että W7 asennettaessa pitää olla Diabox, pitääkö ostaa uusin mahdollinen (V7.82), vai riittääkö joku Vanhempi versio.
Auto C5 Hdi 2007

Poissa

ViestiLähetetty: 28.04.2016 08:48 
Käyttäjän avatar

7.57 on toimiva versio oman ja luettujen kokemusten perusteella. Win7 ja 64bit pelaa mukavasti.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 29.04.2016 16:20 

Servicestä saa ostettua viikon autokohtaisen lisenssin millä onnistuu ohjelmistopäivitykset, asetusten koodaus puolestaan ei onnistu. Itse asentelin tuon virallisen version servicestä ladatulla asennuspaketilla win 7 ja sitten siihen virtuaali-xp missä on tuo 7.60 asetusten koodausta varten.

Tuossa 8.xx on oikeasti järkevä uudistus, korjauksessa ei lähde tekemään kaikkia yhteystestejä läpi, vaan testaa vasta tarvittaessa kun kyseinen yksikkö valitaan.

Itse edelliseen viestiini vastaten, ilmeisesti nuo vikakoodit on ainoa tapa saada bensatrimmit näkyviin.

Poissa

ViestiLähetetty: 30.04.2016 13:18 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Mitä asetusten koodausra tarkoitat? Niitä koodin takana olevia BSIn asetuksia? Eikös se koodi ole ihan yleistä tietoa, en nyt suoraan muista...03114 se taisi olla?

Poissa

ViestiLähetetty: 01.05.2016 11:47 

Mihinkään manuaaliseen kauko-ohjelmointiin ei päässyt edes valikkoon ilman tehtaalta saatavaa koodia. Kokeilin tuotakin muttei toiminut. Automaattiset asetukset suostui kyllä hakemaan palvelimelta.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.05.2016 06:38 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
tk- kirjoitti:
Mihinkään manuaaliseen kauko-ohjelmointiin ei päässyt edes valikkoon ilman tehtaalta saatavaa koodia. Kokeilin tuotakin muttei toiminut. Automaattiset asetukset suostui kyllä hakemaan palvelimelta.

Mitä kauko-ohjelmointia tarkoitat? Mistä autosta on kyse?
Ja oliko nyt puhe Diagboxista vai Lexiasta? Lexiassa jotkin BSI:n ohjelmoinnit on tuon koodin 03114 takana mutta kysyy sitä vasta, kun muutoksia tallennetaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2016 19:37 

Onko tämä Diagbox ohjelma sellainen millä pystyisi vuoden 2003 Berlingo 2.0 HDi mallista poistamaan EGR:n päältä? Vai onnistuuko sen poistaminen ohjelmalliseti? Intterwebbiä selaamalla olen tullut sellaiseen käsitykseen että kyseisessä vuosimallissa olisi jonkinlainen sähköinen EGR venttiili. Moottorin puolelta en sitä ole onnistunut paikallistamaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2016 22:21 

Ei onnistu egr tai muittenkaan saastelaitteitten poisto lexialla.
Ohjeen aiheesta olen kyllä kirjoittanut:
viewtopic.php?f=9&t=23789

Poissa

ViestiLähetetty: 02.09.2016 22:29 

Plagu kirjoitti:
Ei onnistu egr tai muittenkaan saastelaitteitten poisto lexialla.
Ohjeen aiheesta olen kyllä kirjoittanut:
viewtopic.php?f=9&t=23789

Juu huomasin tuon. En uskalla alkaa itse mitään koodaamaan suoraan, mutta millaisella korvauksella sen tekisit?

Poissa

ViestiLähetetty: 17.09.2016 09:46 

Hei!
Ostin talvella diagboxin. Vci on versio c ja mukana tuli diagboxin asennuslevy päivityksineen 7.57 asti.

Asensin talvella ohjelman ja se toimi silloin hienosti pösö 308 sw:ssä.

Nyt alkukesästä käytin ohjelmaa ja tyrkkäsin boksin usb-johdon eri porttii... Ohjelma sekosi..

Nyt olen asentanut xp:n ja diagboxin varmaankin 20 kertaa uudestaan.

Ensimmäisellä kerralla kun tekee "vikaskannauksen" ohjema saa yhteyden autoon ja lukee viat..

Tämän jälkeen kun yrittää käyttää ohjelmaa, niin auton vin löytyy, mutta ei saa yhteyttä mihinkään ecuihin. Kaikkiin tulee no dialogue.

Viimeisimmällä kerralla downgredasin vcin versioon 4.2.2, mutta sama ongelma tuli taas..

Nettihhteyden olen pitänyt pois päältä..

Mikä tuo tlcdfix oikein on?

Kohta loppuu usko :) Onko muilla samoja ongelmia ollut?

Poissa

ViestiLähetetty: 17.09.2016 17:10 
Käyttäjän avatar

Jsh84 kirjoitti:
Hei!
Ostin talvella diagboxin. Vci on versio c ja mukana tuli diagboxin asennuslevy päivityksineen 7.57 asti.

Asensin talvella ohjelman ja se toimi silloin hienosti pösö 308 sw:ssä.

Nyt alkukesästä käytin ohjelmaa ja tyrkkäsin boksin usb-johdon eri porttii... Ohjelma sekosi..

Nyt olen asentanut xp:n ja diagboxin varmaankin 20 kertaa uudestaan.

Ensimmäisellä kerralla kun tekee "vikaskannauksen" ohjema saa yhteyden autoon ja lukee viat..

Tämän jälkeen kun yrittää käyttää ohjelmaa, niin auton vin löytyy, mutta ei saa yhteyttä mihinkään ecuihin. Kaikkiin tulee no dialogue.

Viimeisimmällä kerralla downgredasin vcin versioon 4.2.2, mutta sama ongelma tuli taas..

Nettihhteyden olen pitänyt pois päältä..

Mikä tuo tlcdfix oikein on?

Kohta loppuu usko :) Onko muilla samoja ongelmia ollut?

Melko varmasti vci:ssä releet paskana. Avaa se purkki ja vertaa nettikuviin huonosta ja hyvästä vci:stä. Tlcdfix ei liity tähän.

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 18.09.2016 08:17 

Ihmetyttää se että aina asennuksen jälkeen toimii. Sitten menee jumiin, eikä toimi ennen uutta asennusta.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.09.2016 12:03 

Kuva

Tollanen on sisältä. En tiedä onko hyvä vai ei :)

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/10 [ 230 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava