Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 15.09.2009 09:24 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Auto tuli huoltoon .
Forte pyöriny noin 700km.
Taka pää jumissa,samoin etupää.
No pian tuo valkeni,kaveri aukaisi säätimen.
Kuvat puhukoon puolestaan.


Liitteet:
Xsara 007.jpg
Xsara 007.jpg [ 106.71 KiB | Katsottu 12570 kertaa ]
Xsara 008.jpg
Xsara 008.jpg [ 98.68 KiB | Katsottu 12525 kertaa ]
Xsara 009.jpg
Xsara 009.jpg [ 106.23 KiB | Katsottu 12528 kertaa ]

jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 15.09.2009 09:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Yök! :o Jää näköjään tuokin kokeilu itseltä tekemättä....

Hauskan hämäävä tuo tiedostonimi... :lol:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 15.09.2009 10:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Heh heh ja hauskan hämäävä tosiaan :lol: Onko nyt oikeasti niin,että joku on mennyt työntämään ko ainetta systeemiin :shock: JA sanotaanko ko aineen ohjeissa(tuoteselosteessa) että näin voi ja pitäisi tehdä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 15.09.2009 11:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1720
Paikkakunta: Korpilahti
Sehän on toiminut niinkuin luvataankin, eli liottanut tahnaa irti, se vaan tuossa korkeudensäätimissä on, että eihän niissä päädyissä se neste pääse kiertämään / viemään moskan pois... :mrgreen:

eli jos haluaa sen korkeudensäätäjän puhtaaksi, niin ei siinä oikotietä onneen ole, kilpukka vaan irti ja pöydälle, puretaan osiksi ja putsataan, puhtaat osat sitten ohuen öljyn / LHM:n kanssa takaisin nippuun.



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 15.09.2009 17:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Forte on tosiaan tehokasta ainetta,joka liottaa mutta hydrauliikkapuolella tukkii joka paikan koska on liian hyvää siihen. En olisi uskaltanut laittaa mokomaa vaikkei tätä ketjua olisikaan.



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 15.09.2009 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:roll: okos teistä kukaan käyttänyt joko petroolia tai polttoöljyä systeemissä........................kysyn vaan :o . lukekaas tuon forten sisälmysluettelo oikein suurennuslasin kanssa.. tosin samaa suosittelen noitten öljyjen kanssa myös. ja tulppien kanssa.
en olisi pahoillani jos noita kehä III sisällä olevia kymmenien vuosien sukurutsien tuotteita vedätetäänkin. mutta jos ihmisetkin alkavat matkia noita , niin sitten on jo huolestumisen paikka. tämä ei oo vitsi. riittää kun kattelee vähän ypärilleen. sano. simo salminen :geek:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 15.09.2009 21:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Tuo näyttää samanlaiselta tökötiltä kuin kerran oli laitettu BX:n hydesysteemiin tavallista jarrunestettä- puuroksi meni.. no työllisti hyvin. Toinen tapaus ei selvinnyt putsauksella- oli huoltoaseman poika kaatanut lasinpesunestettä LHM:n sekaan..Kaikki vähänkin luisteilla toimivat komponentit jumissa ja vaihtoon. Vastuuvakuutus maksoi.. Hydrauliikassa toimii nuo pesunesteet parhaiten, siis Yacco, Total yms.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 16.09.2009 00:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
En ymmärtänyt mitä Koke koetti tuossa yllä sanoa mutta muistan miten Koke vuosia sitten kehui Forten muuttaneen kummasti jonkin F**din hydenostinten soundin paljon hiljaisemmaksi. Itse en ole vielä koittanut Fortea hlökoht mutta siitä on paljon hyvää kokemusta moottorin pesussa.
Hydesysteemeihin käyttää monikin polttoöljyä pesuun mutta niiden ongelmana tod näk on se että liotus on liian nopean tehokas jolloin kama helposti jää noihin korkeudensäätimiin. Ns oikea putsausaine tuo roinan hitaammin liottamalla pois niin ei synny paskan kulussa tunkua.

Minulle on riittänyt dieselmoottoriöljyt moottoripuolella. Uskomattomin kokemus on museoprätkän vaihteistosta, 300-400 km ajon jälkeen diesel-moottoriöljyllä 29-vuotiaaseen Mofaan tuli vaihteisto josta alkoi mennä pykälät silmään ilman kytkintä.

Talon kolmas (väärän merkkinen) bensakulkine (2.0 16 v) on kulkenut jo 100 000 km dieselöljyllä, menestyksellä. Siinä on pari muutakin testiä menossa mutta ne jutut ei kuulu tähän :mrgreen:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 16.09.2009 08:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Volvon 2001 vm kuorma-auton vaihdelaatikko ei uutena toiminut sujuvasti, joten siihen määrättiin laitettavaksi dieselmoottoriöljy. Se kyllä piti vaihtaa kerran vuodessa, mutta kyllä rupesi pelittämään. Yli viisisataatuhatta kilometriä on pyörinyt ja jatkaa matkaansa. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 16.09.2009 15:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Dieselmoottoriöljyn parempi pesevyys verrattuna nykyisiin täyssynteettisiin moottoriöljyihin on muinaisjäänne eli nykyisin urbaani legenda. Se ero on dispersanteissa jotka estävät karstan ja noen muodostumisen sakaksi.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 16.09.2009 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
tarkoitin tuolla ,että huomasin vain forten sisältävän enimmäkseen petroolia joka tunnetusti putsaa paskoja. kannatan kuitenkin sen käyttöä ,mutta purkilla on varsiin "sievä" hinta suhteessa lamppuöljyyn :|


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 17.09.2009 11:29 

Viestit: 38
Paikkakunta: Vaasa
Jos haluaa puhdistaa LHM-järjestelmän niin eiköhän se Totalin Hydraurincage on parmepi vaihtoehto.



Citroën XM 2,0i -90, Citroën Grand C4 Picasso -07, Morris Marina 1,3 Coupé (MA) -73, Honda Civic 1,5 GL -86, Toyota Prius -09
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 17.09.2009 11:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Se ero on dispersanteissa jotka estävät karstan ja noen muodostumisen sakaksi"

BINGO, osittain siis! Kun moottoripyörän vaihdelaatikossa oleva öljy on sama kuin joka kiertää moottorissa niin on kertakaikkisen mielenkiintoista MIKSI vaihteiston toiminta parani huomattavasti dieselmoottoriöljyllä. Vanhan museoprätkän öljynkulutus myös puoliintui vaikka viskositeetti ei muuttunut. Vaihteiston parantuminen alkoi tapahtua noin 300-400 km ajon jälkeen. Toinen prätkäilijä koitti samaa 20 vuotiaassa Jammussa ja edelleen, siihenkin tuli vaihteistoon huomattavasti parempi toimivuus parin sadan kilsan jälkeen.

Toinen kohtaamani ihmetys on 110 000 km ajattu Saksan tuontipeli. Se vei öljyä (normaalisti tai vähän yli) eli reilut 1 litra / 10 000 km mutta, vaihto dieselöljyyn käänsi kulutuksen alle puoleen litraan per 10 000 km.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 17.09.2009 12:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Mutta oliko entinen öljy "antiikkista mineraalia" vai täyssynteettistä? Uskallan väittää että museopyörässä ensinmainittua. Jälkimmäisessäkin todennäköisesti, ja siihen olisi ilmeisesti voinut yhtä hyvin vaihtaa täyssynteettistä bensamoottoriöljyä, samoin seurauksin.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 18.09.2009 19:36 

Viestit: 114
Paikkakunta: Piikkiö
Cikatti kirjoitti:
"Se ero on dispersanteissa jotka estävät karstan ja noen muodostumisen sakaksi"

BINGO, osittain siis! Kun moottoripyörän vaihdelaatikossa oleva öljy on sama kuin joka kiertää moottorissa niin on kertakaikkisen mielenkiintoista MIKSI vaihteiston toiminta parani huomattavasti dieselmoottoriöljyllä. Vanhan museoprätkän öljynkulutus myös puoliintui vaikka viskositeetti ei muuttunut. Vaihteiston parantuminen alkoi tapahtua noin 300-400 km ajon jälkeen. Toinen prätkäilijä koitti samaa 20 vuotiaassa Jammussa ja edelleen, siihenkin tuli vaihteistoon huomattavasti parempi toimivuus parin sadan kilsan jälkeen.

Toinen kohtaamani ihmetys on 110 000 km ajattu Saksan tuontipeli. Se vei öljyä (normaalisti tai vähän yli) eli reilut 1 litra / 10 000 km mutta, vaihto dieselöljyyn käänsi kulutuksen alle puoleen litraan per 10 000 km.


Jengi käyttää melko yleisestikin Mobilin Delvac:ia prätkissä. Motskarifoorumilla (moottoripyora.org) asiasta on väännetty sapelia vaikka kuinka ja kauan.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Honda VFR 750F -97 ja Delvacit sisällä. Ekan öljyn vaihdon jälkeen ulos tuli sellaista kuraa, että ... Toisen vaihdon jälkeen ulostettu Delvac oli käytännössä uudenveroista.

Tästä päätelmä siis, Delvac toimii ja turha maksaa ns. "prätkäöljyistä" 70EUR / 4 litraa ...

... Mut, kukin tekee niinku tykkää ...

/M



---
Nick *mtkoskin=new beeäx-td(*reqs);
Xsara 2.0 HDi Aut. Break -02
Mondeo 2.0i Sedan -95
Vålvå 850 TDi STW -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 18.09.2009 20:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 941
Paikkakunta: vihti
Ja Mobilin öljyjä vastaavia saa vieläkin halvemmalla. 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 18.09.2009 22:18 

Viestit: 114
Paikkakunta: Piikkiö
sahtivaari kirjoitti:
Ja Mobilin öljyjä vastaavia saa vieläkin halvemmalla. 8-)


Jep. Shellin Rimulat ja Nesteen vastaavat on keskusteluissa myös vilahtaneet. Lienevät siis toimivia myös ne ...



---
Nick *mtkoskin=new beeäx-td(*reqs);
Xsara 2.0 HDi Aut. Break -02
Mondeo 2.0i Sedan -95
Vålvå 850 TDi STW -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 19.09.2009 03:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:twisted: ;) :lol: :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 20.09.2009 12:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
mtkoskin kirjoitti:
Jengi käyttää melko yleisestikin Mobilin Delvac:ia prätkissä. Motskarifoorumilla (moottoripyora.org) asiasta on väännetty sapelia vaikka kuinka ja kauan.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Honda VFR 750F -97 ja Delvacit sisällä. Ekan öljyn vaihdon jälkeen ulos tuli sellaista kuraa, että ... Toisen vaihdon jälkeen ulostettu Delvac oli käytännössä uudenveroista.

Tästä päätelmä siis, Delvac toimii ja turha maksaa ns. "prätkäöljyistä" 70EUR / 4 litraa ...

... Mut, kukin tekee niinku tykkää ...

/M


Delvac toimii märrkäkytkimen kanssa, mutta se polymeerien lämmönkesto onkin toinen juttu...
Eli onko Delvac halpaa jos vaihtoväli lyhenee öljyn menettäessä nopeammin kuuman kestonsa?
Ja taas kerran: mineraaliin verrattuna d-öljy on puhdistavaa. Saman putskin voisi tietysti tehdä engine flushillakin vaihdon yhteydessä.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 23.09.2009 15:02 

Viestit: 114
Paikkakunta: Piikkiö
zX-files kirjoitti:
mtkoskin kirjoitti:
Jengi käyttää melko yleisestikin Mobilin Delvac:ia prätkissä. Motskarifoorumilla (moottoripyora.org) asiasta on väännetty sapelia vaikka kuinka ja kauan.

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että Honda VFR 750F -97 ja Delvacit sisällä. Ekan öljyn vaihdon jälkeen ulos tuli sellaista kuraa, että ... Toisen vaihdon jälkeen ulostettu Delvac oli käytännössä uudenveroista.

Tästä päätelmä siis, Delvac toimii ja turha maksaa ns. "prätkäöljyistä" 70EUR / 4 litraa ...

... Mut, kukin tekee niinku tykkää ...

/M


Delvac toimii märrkäkytkimen kanssa, mutta se polymeerien lämmönkesto onkin toinen juttu...
Eli onko Delvac halpaa jos vaihtoväli lyhenee öljyn menettäessä nopeammin kuuman kestonsa?
Ja taas kerran: mineraaliin verrattuna d-öljy on puhdistavaa. Saman putskin voisi tietysti tehdä engine flushillakin vaihdon yhteydessä.


Mä en ajatellu tuota Delvacin käyttöä taloudelliselta kantilta. Lähinnä just tuon moottorin sisäisen puhtauden ja vaihdelaatikon paremman toiminnan kannalta. Vaihdelaatikon toimintaa vertasin sekä Delvacilla, että Motorexin synteettisillä h*lvetin kalliilla öljyillä. Delvacilla toimi huomattavasti siistimmin. Ilman kolahteluja ja välivapaita. Tietty tuo Hondan laatikko on huono testipenkki, kun se on jo alusta lähtien melko täydellinen. :)

Taloudellisuudesta kuitenkin vielä. Jos Delvacin vaihtaa vaikka 5tkm välein se toimii vielä ihan OK. Ehkä en mihinkään rataraaseriin sitä laittais. Saa vaihtoväli olla tosi pitkä noilla kalliimilla öljyillä, että päästään samoihin kustannuksiin. Vilkaise vaikka Agrimarketin sivuilta mitä maksaa 20 litraa Delvac:ia. Niitäkin on kahta halpaa ja vielä halvempaa. Tolla pöntöllä vaihtaa 5 kertaa öljyt mitä tolla toisella vaan kerran.



---
Nick *mtkoskin=new beeäx-td(*reqs);
Xsara 2.0 HDi Aut. Break -02
Mondeo 2.0i Sedan -95
Vålvå 850 TDi STW -97
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Forte Jipii
ViestiLähetetty: 23.09.2009 20:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
20 litraa ja öljytilavuus 2,9 litraa = seitsemisen vaihtoa. Muutaman vuoden öljyt kerralla. Ennemmin prätkäöljyä, ja semmoisessa kannussa/pullossa että voi kaataakin pelkän tratin avulla.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 21 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: 1-xantia, aapo ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: