Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pika apuva!!
ViestiLähetetty: 03.05.2016 22:31 

Viestit: 57
Auto siis Citroen XM berline 3,0 v6 147heppaa,-95 vuotinen. Kampiakselin asentoanturi vaihtaa ja en nähnyt missä se sijaitsee. räjäytyskuvaa tai muuta kuvaa äkkiä kehiin ku ei ehdi työhommien takia kovin tonkimaan..
Bensaa tulee ja paineella mut kipunat puuttuu....Pikku osia sieltä täältä puuttuu,jos jollakin purettua autoa niin laittaa vinkkiä niin kirjotellaan mitä tarviin.. Mielellään jari.kaarlela@gmail.com


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pika apuva!!
ViestiLähetetty: 04.05.2016 12:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eti ekaksi virranjakaja vehkeestä . sitten työnnät kätes sen vierestä kytkinkoppaa kohti . kyllä se sieltä löytyy . toinen temppu on ettiä vahdelaatikon päältä kolminapainen ruskea liitin ja mennä mustaa piuhaa pitkin konetta kohti . sen piuhan päästä löytyy se anturi . mutta avaa nyt se ruskee liitin ja myrkytä sitä vaikka crc:llä tai wd-40 myrkyllä ja tökkää liitos kiinni ja käännä avaimesta .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pika apuva!!
ViestiLähetetty: 04.05.2016 17:27 

Viestit: 57
Juu,anturi löytyi ja sain vaihdettuakin. auto vaan ei starttaa..Seuraava etsinnän kohde? Hyviä vinkkejä otetaan vastaan...
Bensan paine 2bar luokkaa,kun näky olevan mittari linjassa..Kipinä puuttuu kokonaan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pika apuva!!
ViestiLähetetty: 04.05.2016 17:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
lopeta olemasta laihialainen ja reilusti käy KAIKKI konehuoneen liitokset läpi . harvoin vika on itse komponenteissa . ranskisten tyyliin lähes kaikki ongelmat löytyvät palikoitten liitoksista konehuoneen puolella . korostuu erityisesti XM malleissa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pika apuva!!
ViestiLähetetty: 05.05.2016 09:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
kokemjne kirjoitti:
lopeta olemasta laihialainen ja reilusti käy KAIKKI konehuoneen liitokset läpi .
Ja läpikäynti ei tarkoita kurkistusta "on täällä liitin", vaan lasikuitukynän, oxide cleanin ja contact protectin tai vastaavien tuotteiden käyttöä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Pika apuva!!
ViestiLähetetty: 05.05.2016 10:17 

Viestit: 5126
Jos on pysyvä vika, niin aloittaisin tarkistusmittauksella tuleeko plussat sinne minne pitää, virtalukon antamat, releen antamat... ilmeisesti ECU ohjaa bensapumpunrelettä (onko näissä sellainen tuplarele).

Onko bensapaine hieman alhainen, mitä sen pitäisi olla (usein 3 bar. mutta muitakin on 2,5 ja 3,5...)

Helpot mitattavat on ainakin suuttimille tulevat plussat ja puolalle tuleva ja siitä pikkuhiljaa taaksepäin. Tuo lienee XPJ kone, mutta tuliko hevosissa joku kirjoitusvirhe? Kai jostain joku kaavio löytyy tuolle koneelle.

Liitosten läpikäynti ei toki varmaan ole turhaa, yleensä niissä on parannettavaa, koskien myös maadoituspaikkoja. Mutta ei se silti mitään auta jos vika on virtalukon tai releen sisällä tai vaikka palanut sulake. Itsellä on myös kokemusta liittimestä, jossa minkäänlainen puhdistus ei vaikuttanut, vaati kiristämisen tai uusimisen (itse puoli-Laihialaisena käänsin lattapuolen propelliksi pihdeillä -> toiminut vuosia pätkimättä)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: