|
Kirjoittaja |
Viesti |
atpsailor
|
Viestin otsikko: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 07.05.2016 00:01 |
Viestit: 58
|
Tyhjäkäynti soutaa 1000-2000 r/min, potentiometrit sekä kaasuläpän ja -polkimen vaihdettu, ei vaikutusta, samoin ilmanpaine-, imuilman lämpötila- ja jäähdytysveden anturit kokeiltu, happitunnistin mitattu, sytytysyksikkö, tyhjäkäyntiventtiili jne. Nyt ilmestyi myös moottorin vikavalo paneeliin. Kiertää tasaista 1800 r/min kun irroittaa 1:s sylinterin sisäpuolella olevan lämpotila-anturin piuhan, käynnistää myös tällöin molemmat jäähdytysflektit täydellä nopeudella. Löytyykö Uusikaupunki-Turku akselilla vikakoodien lukijaa, pelkkä POL-box antaa oikeita arvoja antureille, joten sen kanssa en löydä kaapelivikaa.
DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 07.05.2016 07:59 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
oma Kuukka oireili samalla tavalla, kun virranjakajankansi oli halki.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 07.05.2016 08:57 |
Viestit: 532
|
Voithan mitata nuo anturit suoraan sieltä ECU:n liittimeltä. Tällöin johtojen mahdollisuus voidaan sulkea pois.
Sen vikakoodin lukijan tekeminen on todella vähätöinen juttu. Ainakin noiden tarkistusten jälkeen mitä luettelit. Ledi, vastus, kytkin ja joku juottamaan nuo yhteen. Ohje löytyy netistä.
Itsellä tähän mennessä kaksi tapausta, joissa epämääräistä käyntihäiriötä. Kaikki tarkistettu ja mitattu: Mitään selkeätä vikaa ei löydy. Molemmissa vika ollut itse ECU:ssa.
|
|
|
|
 |
atpsailor
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 07.05.2016 12:53 |
Viestit: 58
|
Irroittelen varaosa-autosta ECU:n kun ehdin, tuntuis ainoalta loogiselta vikalähteeltä.......
DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 07.05.2016 13:40 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
Toivottavasti varaosa-auton ajonestokoodi on tallessa, tai asetettu korjaamomoodiin... ettei tartte ihmetellä sen käynnistymyyttä  (juu, vähän offtopic...)
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
atpsailor
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 07.05.2016 14:15 |
Viestit: 58
|
Yritys-erehdys-unohdus on opettanut kirjaamaan koodin ECU:n kylkeen permanent tyyppisellä muistiinpanomenetelmällä.
DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 11.05.2016 11:48 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
EIpä taida olla tapauksia että ECU olis lauennut. Se on todella luotettava, jopa Citikassa 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
hogander
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 11.05.2016 14:21 |
Viestit: 532
|
Cikatti kirjoitti: EIpä taida olla tapauksia että ECU olis lauennut. Se on todella luotettava, jopa Citikassa  Kannattaa kuitenkin kokeilla. Ainakin jos vara-ECU saatavilla: viewtopic.php?f=9&t=16892viewtopic.php?f=9&t=23127Näissä olisi säästetty paljon aikaa, jos olisin heti kokeillut toista ECU:a.
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 11.05.2016 17:47 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ja pilattu sekin mahdollisen johtoliitos/sarja vialla
|
|
|
|
 |
atpsailor
|
Viestin otsikko: Re: XM V6 -90 Y3 12v tyhjäkäynti Lähetetty: 12.05.2016 10:15 |
Viestit: 58
|
Selvitin auton historiaa ensimmäiseltä ja ainoalta omistajalta, 5v sitten jäähdytyksen kompuran vika katkaissut hihnan ja moottori päässyt kuumaksi, km n. 125.000. Kompressori vaihdettu, Rekara tutkinut auton ja vaihtanut jotain??? Tällä hetkellä km lukema 143.000.Vikahaku jatkuu, ECU:n vaihto auttoi, tyhjäkäynti 1100 krs, vetää tasaiseti 3000 kierrokseen saakka, sen jälkeen nykii välillä 3000-4500 krs, jonka jälkeen toimii tasaisesti.
DS 4DSedan, 2CV 51KA, XM Y4 V6, XM Y4 2,5 DSL, Xantia Activa HDI, Xantia Activa 97 2L, Valmet 565, Ferguson TEF-20 Diesel
|
|
|
|
 |
|
|