Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 10:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4
Paikkakunta: Jyväskylä

Profiili WWW
Eilen tehtiin perusteellinen kytkinremontti vm 2001 manuaalivaihteiseen bensa-Xsaraani. 120 000km mittarissa, ajallisesti enimmäkseen kaupunkiajoa. Kytkin oli jo niin tahmea painelaakerin jäkittäessä, että jumittui välillä polkuasennon keskialueelle kiinni ja jäi sinne.

Kysyisinkin samaan ongelmaan tai vastaavanlaiseen törmänneiltä, mitkä ovat olleet km-määrät ja millaista ajoa olette ajaneet?



Citroen Xsara 1.6i-16 SX Berline 5d, 2001
Pioneer DEH-5100UB
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 15:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jknaus kirjoitti:
Kysyisinkin samaan ongelmaan tai vastaavanlaiseen törmänneiltä, mitkä ovat olleet km-määrät ja millaista ajoa olette ajaneet?
Jossain 310 Mm kohdilla meni BX 19 TZi:stä... alkoi olla niin jäykkä, että olisi pitänyt alkaa kahdella jalalla painaa, painelaakeri viittä vaille läpi asetelmasta. Xantia 1.8 8v:ssä 230 Mm kohdilla alkoi ja jäykistyä jonkun verran, joten vaihtelin sitten. Ei ollut yhtä paha tilanne kuin TZi:ssä. TZi:n historia ei tarkasti tiedossa, Xantian ekalla omistajalla tullut kuulemma kaupunkiajoa ja toisen omistajan tuntien ilmeisesti hänelläkin. Meillä ehti olla jonkun pari kymppiä vain, ennen kuin remppailin.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Mites tuo oma BX GTi kun kytkimen liik etuntuu olevan vain joku pari senttiä. Irroittaa kyllä hyvin (kohtuuhyvin) ja itää myös. Eli toimii hyvin mutta tuo liike on olematon. Sportissa oli samanlainen kytkin kun taasen 16V:ssä on ihan "normaali" kytkin(liike).



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 17:26 

Viestit: 103
Paikkakunta: Eura
Xantia 1.8i ajettu 206000km menee kytkinvaihtoon maanantaina. Ei tahdo irroittaa enää, tulee lattia vastaan, säädetty ainakin kerran jonka jälkeen asentaja totesi että seuraavaksi vaihetaan


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 17:29 
-95 Xantia, ajettu 273 800 km, alkuperäinen kytkin. Toistaiseksi ei mitään ongelmia.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 17:32 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Xantia HDi -00 ajettu 240 000 km, kytkin alkuperäinen ja toimii moitteetta. (Nyt pitää vissiin koputtaa puuta).



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 18:19 

Viestit: 208
Ihan yleinen juttu. Näiden 2000 luvun sitikoiden (bensa) kanssa saa kytkinhommaan varautua. Viime viikolla oli viides hajonnut painelaakeri alle vuoden sisään. kilometrejä näissä PSA tuotteissa ollut 110-135 tuhatta ja tuo viimeinen hajosi mitään varoittamatta. Laakerissa ei ole tiivistettä, eli pöly ja kosteus pääsee helposti sisään. Aivan paskaa laatua, voisi sanoa! :( Toisaalta on paljon autoja, missä ei ole huolia, mutta kyllä epävarmalta tuntuu laatu silti. Ihmeellistä on se, miten ovat hajonneet hyvin lähellä samaa KM lukemaa. Sillä hetkellä jos kuuluu sirinää tai vaihteet alkavat takkuilla on loppu tosi lähellä! Ja automallit mistä olemme vaihtaneet näitä, ovat C8, 406, C5... ja C5:n takatukivarren laakerin tuoreusennätys on tässä kuussa rikottu. "Parannusta" tuli roimasti ja uusi "kestoennätys" :lol: on 82000km! Ja mikä oli laakerin valmistaja? ei ollut kehdannut laittaa nimeään, mutta maa oli kaikille tuttu China!!!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 03.06.2009 21:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
huoltomies kirjoitti:
kilometrejä näissä PSA tuotteissa ollut 110-135 tuhatta ja tuo viimeinen hajosi mitään varoittamatta. Laakerissa ei ole tiivistettä, eli pöly ja kosteus pääsee helposti sisään. Aivan paskaa laatua, voisi sanoa! :(

Höpöhöpö, aikoinaan vanhempien Samaraan vaihdettiin 50 tkm:iin mennessä kytkin kolme kertaa. :lol: Että varsin hyviähän nuo PSA:n kytkimet ovat.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 04.06.2009 02:02 

Viestit: 35
Paikkakunta: Jyväskylä
Motonetin kytkinlevy kesti C25 pakussa kevyttä käyttöä 10000km.
Oli aika hento verrattuna alkuperäiseen jonka asentelin tilalle.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 04.06.2009 07:33 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Xantia 1.8 16V -00 116tkm, Valeo, kynsissä juuri ja juuri sormintuntuvaa kulumaa. Kytkinlevykään ei vielä aivan sileäksi kulunut. Vaihtomoottorissa 87tkm, samat heebelit, vielä vähemmän kulumia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 04.06.2009 09:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
HDI:in kytkin meni vaihtoon 280tkm, nyt mittarissa 399tkm.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 12.06.2016 20:49 

Viestit: 4
Hyvää iltaa, Itsellä ajossa Berlingo 2002 - 2.0 HDI, mittarissa 340 tkm. Seka-ajoa on ajeltu. Voiko olla alkuperäinen kytkin?

Kytkin toimii mielestäni hyvin, kun en paremmasta tiedä :) Merci beaucoup <3


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 12.06.2016 22:03 

Viestit: 182
130tkm ajettu C3:sen TU3JP:n jatke :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/306 ... n-8808.jpg

Uusittu (holkki stefoineen, haarukka ja painelaakeri):
https://dl.dropboxusercontent.com/u/306 ... 140529.jpg

Suurin ero oli painelaakereissa ja tässä haarukassa, painelaakeri oli ihan entinen, sen takaa oli ne pidikkeet jo kadonneet mitkä pitävät sen haarukassa kiinni ym.:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/306 ... 135705.jpg

Levy ei näillä kilometreillä ollut vielä mennyt miksikään:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/306 ... n-8795.jpg

Eikä tuo haarukan laakerikuppikaan vielä ollut ihan loppu, mutta laitoin uuden haarukan tilalle, kun mun tuurilla vanha ruosteinen ois katkennu seuraavalla viikolla.:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/306 ... 135431.jpg


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 13.06.2016 16:59 

Viestit: 4
Kiitos! Selkeät hyvät kuvat. Siiten vielä Berlingo 2.0 HDI:n kytkimen ennätyskilometrit?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 13.06.2016 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Meillä Xantia 2.0 hdi 110, 451tkm alkuperäisellä kytkimellä, vähän jo alkaa jännittää koska se leviää :P

Juhannuksen jälkeisellä viikolla kestotesti Seinäjoki-Äkäslompolo vene perässä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 13.06.2016 21:46 

Viestit: 4
Jeth kirjoitti:
Meillä Xantia 2.0 hdi 110, 451tkm alkuperäisellä kytkimellä, vähän jo alkaa jännittää koska se leviää :P

Juhannuksen jälkeisellä viikolla kestotesti Seinäjoki-Äkäslompolo vene perässä :)


Kiitps Paljon! Nyt tuli parempi olo, ehkä pääsen 400 tkm :) Onko kukaan tilannut kytkinpaketteja Ebay:stä?

Kannattaako/hinta laatusuhde? Laadukkaita tarvikemerkkejä - Onko heitä? :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 13.06.2016 22:25 

Viestit: 220
Tossa olis Xantia 2000 1.8 16V kytkin 250tkm kohdalla. Tielle ei jäänyt, mutta lähellä ollut. Painelaakeri aivan sulanut ja monta kynttä poikki paineasetelmasta. Levyllä olis vielä varmaan satkun tyrkännyt.
Lisäksi hyvä vinkki koneen laskemiseksi hallitusti... 8-)


Liitteet:
IMG_0175 (3).JPG
IMG_0175 (3).JPG [ 36.61 KiB | Katsottu 15683 kertaa ]
IMG_0172 (1).JPG
IMG_0172 (1).JPG [ 45.56 KiB | Katsottu 15683 kertaa ]
IMG_0171 (1).JPG
IMG_0171 (1).JPG [ 33.38 KiB | Katsottu 15683 kertaa ]

Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 13.06.2016 22:28 

Viestit: 182
Sachs - Valeo - LUK .. tuossa järjestyksessä itse rankkaisin nuo osavalmistajat. Kaikki muut merkit on kuraa kytkimissä.

En edes viitsisi harkita millään 20€ säästöllä jotain merkitöntä sarjaa. Tuo työ on kuitenkin jo niin tuskainen, että ei sitä yhtenään viitsi tehdä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 14.06.2016 02:57 

Viestit: 220
Ainakin aikoinaan, joskus ysärillä törmättiin painelaakeriin, jossa ei tuo kynsiin osuva kohta ole noin kulmikas.
Oli silleen pyöreähkö ja peitti koko painelaakerin halkaisijan... Ei painuisi silleen kynsistä läpi...?



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 14.06.2016 09:57 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Tunkin pitäisi olla sitten toimiva. Ei hissukseen päästävä, ei äkkiäkään. Paljon muita, ainakaan halpistunkkeja en ole nähnyt. Mutta itse laitoin moottorin alle pukin ja säätelin tunkilla, pukein tukien, auton korkeutta, BX:n kytkinrempassa. Toimi niinkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 14.06.2016 13:37 

Viestit: 108
Xantia 1,9TD ml. 490 000km. Kytkin lienee alkuperäinen. Auto on -96, ja ostin sen -00. Huoltokirjassa ei merkintää kytkinremonteista, ostohetkellä oli ajettu 178 000km. Paikallisessa Suzuautossa vähän ihmettelivät parivuotta sitten varsinkin painelaakerin kestoa itsekkin... Onhan tuo yli kolmesataatonnia ajettu joka tapauksessa, minun aikana sitä ei ole vaihdettu. Mutta -02 Xsaraan piti vaitaa parisen viikkoa sitten painelaakeri, ml. 157 000km. Laakeri ei vielä rikkoontunut, mutta oli aivan kuiva ja piti ääntä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 15.06.2016 16:59 

Viestit: 44
Morjens
Vaimolle ostettiin uusi Picasso kolarissa lunastukseen menneen tilalle. Uusi (siis toisen vanha, meidän uusi) on 225000 km ajettu xsara Picasso kahden litran koneella vuosimallia 2006. Kytkimen liike on älyttömän pitkä ja se ottaa vasta ihan yläasennossa. Ei kuitenkaan vielä luista.

Mikä on arvon raadin tuomio ? Alkaako kytkinlevy olla loppu, onko mahdollista säätää ja paljonko maksaa kytkinremontti ?

-Hannu-


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kytkinkyselyä
ViestiLähetetty: 15.06.2016 23:02 

Viestit: 220
Luistaminen on helpoin testata isolla vaihteella, eli nelonen tai vitonen tupaan ja sit suht pieniltä kierroksilta lunttu pohjaan kiihdytys. Jossain kierroksilla alkaa luistamaan, jos on luistaakseen. Mieluiten vielä kuormatulla autolla tuo.
Muut viat ovatkin sitten kytkimen takkuilua, rohinaa, kun painaa kevyesti kytkintä, täristys, etc...



Xantia Break 1.8 16V Exclusive 00 (emännällä/rahtikuljetin), Xsara 2.0 16V VTS 99 (omalelu), 405 MI16 91 (ahdettu ikuisuusprojekti)
Dacia Duster 1.2Tce 4wd Prestige 18´
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 23 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: